Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag een game PC bouwen waarop ook wat zwaardere games kunnen gespeeld worden in 1440p op medium kwaliteit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is rond de 1500€ maximum.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik beschik al over een goede monitor QHD 144 Hz. Ook gaming toetsenbord en muis heb ik.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik dacht aan een Geforce RTX 3060 TI videokaart. Maar het mag ook een RTX3060 of gelijkwaardig zijn om de prijs wat te drukken. Gezien de PC voor tieners bedoeld is, is RGB verlichting belangrijk. Ook zou het een moederbord moeten zijn met WIFI en Bluetooth. 1TB (snelle) opslag is voldoende.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Bij voorkeur goede kwaliteitsvolle merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals gezegd zoek ik een mooie kast met RGB mogelijkheden die toch relatief stil is. Energieverbruik is ook van belang maar ik vermoed dat daar niet zo veel aan te doen is?
Ga je overklokken?
Nee, toch zeker niet op korte termijn
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag advies krijgen over onderstaand voorstel. Ik zoek de beste game PC voor dit budget. Van het moederbord weet ik niet zeker of die compatible is met WIFI. Moeten er voor de kast nog extra ARGB fans gemonteerd worden?
Ik wil graag een game PC bouwen waarop ook wat zwaardere games kunnen gespeeld worden in 1440p op medium kwaliteit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is rond de 1500€ maximum.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik beschik al over een goede monitor QHD 144 Hz. Ook gaming toetsenbord en muis heb ik.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik dacht aan een Geforce RTX 3060 TI videokaart. Maar het mag ook een RTX3060 of gelijkwaardig zijn om de prijs wat te drukken. Gezien de PC voor tieners bedoeld is, is RGB verlichting belangrijk. Ook zou het een moederbord moeten zijn met WIFI en Bluetooth. 1TB (snelle) opslag is voldoende.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Bij voorkeur goede kwaliteitsvolle merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals gezegd zoek ik een mooie kast met RGB mogelijkheden die toch relatief stil is. Energieverbruik is ook van belang maar ik vermoed dat daar niet zo veel aan te doen is?
Ga je overklokken?
Nee, toch zeker niet op korte termijn
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag advies krijgen over onderstaand voorstel. Ik zoek de beste game PC voor dit budget. Van het moederbord weet ik niet zeker of die compatible is met WIFI. Moeten er voor de kast nog extra ARGB fans gemonteerd worden?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-12400F Boxed | € 189,- | € 189,- |
1 | Moederborden | ASRock H670 Steel Legend | € 179,90 | € 179,90 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3060 Ti Ventus 2X 8G OCV1 LHR | € 749,- | € 749,- |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 84,90 | € 84,90 |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer i35 A-RGB | € 43,85 | € 43,85 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro SL CMH16GX4M2Z3600C18 | € 84,90 | € 84,90 |
1 | Voedingen | Corsair CX650F RGB Zwart | € 79,90 | € 79,90 |
1 | Solid state drives | WD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C) | € 89,90 | € 89,90 |
Totaal | € 1.501,35 |