Toon posts:

Bewerken van mp3

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Henkkl
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11-03-2022
Beste allemaal,

Ik mag mezelf toch vrij kundig noemen met computers maar voor het volgende kan ik geen oplossing vinden en bovendien wordt ik er overmatig kriebelig van.

Sinds een aantal weken (het lijkt na een windows update) is het bewerken van een mp3 nogal een crime geworden.
Eerder was het lekker snel en zonder wachttijd, nu gaan er menige extra koppen koffie doorheen voordat ik mijn dagelijks "gedoe" heb gehad.

Eerst:
- Op een MP3 gaan staan, klik met rechts en gelijk kon ik de gegevens gaan bewerken
Nu:
- Op een MP3 gaan staan, klik met rechts en dat komt dat bolletje in beeld, draait 2 tot 3x rond en opent dan pas het menu van die mp3.

Datzelfde geldt voor meerdere mp3's tegelijk selecteren, ook dan is er een wachttijd die er eerst niet was.
Ook het openen/afspelen van mp3's duurt net wat langer dan voorheen.
Als er een MP3 is bewerkt en je slaat 'm dan op, ook dan een vertraging.

Opvallend detail: dat bolletje wat draait en de vertraging gebeurd alleen als je een mp3 opent of bewerkt vanuit de verkenner.
Als ik bijvoorbeeld "Everything" gebruik dan opent alles zoals normaal.

Ik weet dat ik niet moet mopperen op die paar seconden maar dat was eerst dus niet.

Zo ver ik weet is er niks veranderd qua software, instellingen of iets wat daar op lijkt. Het geheel is op de één op de andere dag begonnen.

Wie o wie weet wat er ergens mis is gegaan?
Dank voor jullie meedenken!

Groeten, Henk

Alle reacties

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:22
Welke hardware en software heb je exact?
Heb je ( buiten de vermoedelijke update ) andere software geïnstalleerd?

• Henkkl
Windows 10. Ik gebruik de gewone windows verkenner. En verder de laatste tijd geen software er op gezet. Dankjewel voor het meedenken

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar met welke software bewerk je die MP3 dan?

• Henkkl
Zoals ik altijd deed, je gaat op de mp3 staan, klikt met rechts en je kunt dan de tags, naam, titel enz.bewerken. Maar nu gaat het al trager als je op de track met rechts klikt.

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:22
Wat jij ziet op je scherm wil niet zeggen dat wij het zien. ( we hebben geen glazenbol )

We missen verduidelijking, en welke software en hardware je gebruikt.

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-01 21:28
Als ik het goed begrijp dan bewerkt @Henkkl niet de audiotracks van de MP3 maar de ID3-tags. Dat doet hij door de 'eigenschappen' van het bestand aan te klikken in de verkenner. Klopt dat?

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-01 14:59
bazzemans schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:19:
Als ik het goed begrijp dan bewerkt @Henkkl niet de audiotracks van de MP3 maar de ID3-tags. Dat doet hij door de 'eigenschappen' van het bestand aan te klikken in de verkenner. Klopt dat?
Daar lijkt het wel op ja

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-01 16:40
Heb je toevallig de Preview Pane in Verkenner aan staan?

• Henkkl
Dat is inderdaad correct. Ik zal zo een filmpje plaatsen en een afbeelding van de eigenschappen van de pc.

• Henkkl
MrSenne schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:34:
Heb je toevallig de Preview Pane in Verkenner aan staan?
Nee staat niet aan, dankjewel voor het meedenken

• Henkkl

Ter verduidelijking: dat draaiende rondje was dus eerst niet.

[Voor 57% gewijzigd door Henkkl op 09-02-2022 11:28]

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:30

amas

Law of Nature: Chaos

Het kan zijn dat een context menu extensie zorgt voor de traagheid in het open van het menu. Bijvoorbeeld de WinRAR of de CopyToDVD extensie. Het kan helpen om daar wat van uit te zetten. Met bijvoorbeeld CCleaner kun je ze 1 voor 1 uitzetten en kijken of dat helpt.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst ID3-tags voor mp3 in Windows heb aangepast.
Ik zie in je context-menu ook MP3tag staan. Is het niet handiger/sneller om je tags daarin aan te passen?

Ik heb het overigens net even op mijn PC geprobeerd (waarmee mijn herinnering nu is opgeschoond en aangepast naar 'vandaag' ;) )
Mijn PC is up-to-date, en de verkenner opent het eigenschappen-scherm onmiddellijk. Daarbij zit er geen verschil in MP3-bestanden op mijn PC of op mijn NAS. (Hetzelfde geldt voor FLAC).

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• VHS
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-12-2022
Eigenlijk is windows ook niet de nr.1 tool om mp3 tags te bewerken. Beter gebruik je daar gewoon foobar2000 voor (is ook een prima mediaspeler) of een andere mp3-tagger.

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04:29
Kan dit niet het gevolg van een falende schijf zijn? Bekijk je smart waardes eens.

Raymundo!, Ryzen 5 1600x @ 4ghz, x370 Gaming pro carbon, 2x8GB DDR4 3200Mhz, Nvidia RTX2070 Super

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:30

amas

Law of Nature: Chaos

VHS schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:17:
Eigenlijk is windows ook niet de nr.1 tool om mp3 tags te bewerken. Beter gebruik je daar gewoon foobar2000 voor (is ook een prima mediaspeler) of een andere mp3-tagger.
Ik zou ook aanraden om een software te gebruiken waar je makkelijk de ID3 tags kan veranderen zonder voor ieder apart bestand de eigenschappen hoeft te veranderen. Als je zoekt op "mp3 id3 tag editor" kom je genoeg software tegen.

Maar goed, dat was niet de vraag van de TS ;)

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee