leiding airco vergeten vacumeren

Pagina: 1
Acties:
  • 2.251 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEMAN STEFAN
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 02-09-2022
Mijn vraag
...heb mij airco multi split voor 2 binnen units geinstaleerd,aan buiten unit waren er 4 service poorten 2x2,nu heb ik een lijn gevacumeerd,de andere niet(ik dacht dat een genoeg was)niet slim weet ik,nu alles in werking gesteld,de gevacumeerde binnen unit werkte,de niet gevacumeerde binnen unit stond een tijdje een plas water onder de binnen unit,nu dit is na verloop van tijd weggegaan,airco hangt nu inmiddels al 2 jaar aan de muur,airco doet het,toch zit ik met mijn gedachten nog altijd bij die niet gevacummerde leiding,heb schrik van schade,kan iemand mij gerust stellen

...

...

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gieliovd520
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-07 22:22
Heb je daadwerkelijk 4 service poorten of maar één.

Alles ik me niet vergis, is het één groot circuit en vacumeer je alles in één keer, niet per circuit.

Dat water staat er los van. Dat zal met je condens afvoer te maken hebben.

Niks meer aan te doen, zal wel loslopen. De enige optie die je nu hebt is alles eruit laten halen, nieuwe olie erin, nieuw koudemiddel. Dat kost je meer dan een nieuwe set. Lekker laten gaan.

Volgende keer laten doen volgens de juiste manier.

PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Modbreak:Het is op Tweakers niet toegestaan om te bespreken hoe je zelf (zonder tussenkomst van een STEK-/F-gassen gecertificeerde installateur) de koeltechnische handelingen uitvoert om je airco/warmtepomp in bedrijf te stellen. Zie ook Zeehond in "Het grote airconditioning topic - Deel 2"

Voor de rest is het hierboven al besproken. Ik sluit daarom dit topic.

Dit topic is gesloten.