[Netgear Nas] Verborgen bestanden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wsigna
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-01 12:59
Waarom zie ik verborgen Nas bestanden wel in een windows 32 bit omgeving maar niet in een 64 bit omgeving
...

Windows 7 32 bit en windows 10 64 bit Netgear Readynas ultra 2. 2 bay met OS 6.
...

Verborgen bestanden e.d. in systeem al aangezet. op laptop met Windows 7 32 bit wel zichtbaar ook in mijn android telefoon.

Niet zichtbaar in Windows 64 bit omgeving zowel Windows 7 als 10
...

[ Voor 5% gewijzigd door Wsigna op 08-02-2022 21:07 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Wsigna schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 21:04:
Waarom zie ik verborgen Nas bestanden wel in een windows 32 bit omgeving maar niet in een 64 bit omgeving
...

Windows 7 32 bit en windows 10 64 bit Netgear Readynas ultra 2. 2 bay met OS 6.
...

Verborgen bestanden e.d. in systeem al aangezet. op laptop met Windows 7 32 bit wel zichtbaar ook in mijn android telefoon.

Niet zichtbaar in Windows 64 bit omgeving zowel Windows 7 als 10
...
Kan een hoop oorzaken hebben, maar het ligt niet aan de 32bit of 64bit versie.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
eerste gedachte: smb versie ?
zie je de andere bestanden wel ?
met welk soort systeem zijn de bestanden gemaakt (geplaatst) ?
zie je ze met ftp ?
gebruik je dezelfde user om de bestanden/share te benaderen ?
hoe staan de rechten op de nas (wie is de owner) ? (ik ga ervan uit dat de nas een linux variant draait)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:22
gebruik je wel hetzelfde account voor de SMB share? (en dan niet het admin account, want dan zie je hidden files)

edit: met boven dus :P

[ Voor 10% gewijzigd door laurens0619 op 09-02-2022 10:43 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:58

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aangezien dit waarschijnlijk weinig te maken heeft met je NAS, maar eerder een probleem is met Windows. Verhuis ik je topic even van NT naar WOS.

• Wsigna
De bestanden staan op een Readynas ultra 2 als gewone user. Os 6 word gedraaid in Linux met alle smb protocollen. Via FTP zijn deze verborgen bestanden ook niet zichtbaar.
Als het dan aan de SMB ligt hoe los ik dat op.
Wat is er anders in win7 32 t.o.v. Win 7 64 en Win 10 64 bit. @laurens0619 het zijn verborgen systeem bestanden, de shares zijn gewoon te benaderen

[ Voor 57% gewijzigd door Wsigna op 12-02-2022 11:17 . Reden: Aanvulling op reacties ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wsigna
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 21:21:
[...]

Kan een hoop oorzaken hebben, maar het ligt niet aan de 32bit of 64bit versie.
Maar waarom wel op een 32 bit systeem en niet in een 64 systeem. Wat kunnen de verschillen zijn. Ik weet echt niet meer waar ik het moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Kun je vanaf de map waarin je de bestanden niet ziet eens een commandprompt openen en DIR /A typen?

Dan zou hij bestanden moeten listen met alle soorten attributen. Zijn de bestanden dan wel zichtbaar?

En vanaf de computer waarin je de bestanden wel ziet.
Wat zijn de verschillen?
Bevatten de bestandsnamen ongeldige/gereserveerde tekens? (bestanden of mapnamen die beginnen met een spatie of een punt kunnen wel eens problematisch zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Wsigna schreef op zondag 20 februari 2022 @ 10:21:
[...]

Maar waarom wel op een 32 bit systeem en niet in een 64 systeem. Wat kunnen de verschillen zijn. Ik weet echt niet meer waar ik het moet zoeken.
Probeer FF het volgende:
  1. log in op de 32bits computer en open een folder op je NAS
  2. log ook in op een 64bits computer en open diezelfde share
  3. je ziet nu op de 32bits computer meer bestanden dan op de 64bits computer
  4. op de 32bit computer open je nu de properties van een bestand wat je op de 64bits computer niet kunt zien
  5. wijzig de properties, zodat het bestand niet meer verborgen is. Zie je het bestand nu wel op de 64bits computer? Ik verwacht van niet
Het is heel goed mogelijk dat je op een NAS een bestand wat je via de ene computer hebt ge-upload, niet kunt zien op een andere computer. Dat komt dan doordat je op de ene computer een andere account gebruikt dan op de andere. Dat het bij jou op 2 64bits computers fout gaat, is volstrekt toeval. Het had net zo goed op één 64bits computer goed kunnen gaan en op de andere 64bits computer en de 32 bits computer niet. Zelfde verhaal voor de "verborgen" eigenschap. Toevallig stel jij het nu vast met alleen verborgen bestanden, maar het kunnen ook niet verborgen bestanden zijn.

Bottom line: zoek uit welke accounts je apparaten gebruiken om naar de NAS te verbinden. Je kunt daarna of er voor zorgen dat al je apparaten hetzelfde account gebruiken, of de permissies dusdanig aanpassen dat die accounts elkaars bestanden mogen zien

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wsigna
Helaas alle shares zijn te zien en te benaderen, op sommige computers windows 10 zie ik wel alles, op mijn android telefoon onder smb toegang is de verborgen data map op c schijf wel uit te lezen en op een oude 32 bits laptop met windows 7 is de verborgen datmap te benaderen.
Alleen op de pc in de kamer die wel ook windows 10 pro 22h2 update heeft zijn de shares wel te lezen maar de verborgen data map met folders met bepaalde bestanden dus niet.

ik heb al vanalles opgezocht ook over het smb protocol en cfis indeling maar dat werkt goed alleeen die verborgen data map niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:59
Kolere, je bent een jaar aan het zoeken geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wsigna
Ondertussen Windows 10 pro opnieuw geinstalleerd. Hier bij kreeg ik bij het opnieuw scannen van mijn NAS de vraag om de inlognaam/wachtwoord in te voeren en toen was de verborgen segment van de harde schijf wel zichtbaar. Waar en waarom het probleem zich nu afspeelde bij de vorige installatie blijft tot op heden een mysterie Gelukkig kan ik nu ook op mijn systeem in de kamer ook bij de verborgen mappen van mijn NAS.
Probleem getackeld maar waar het hem nu aan heeft gelegen blijft me bezig houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wsigna
Windows 10 pro dus weer opnieuw geïnstalleerd omdat bepaalde applicaties dienst weigerden.
Weer zijn verborgen/systeem folders niet benaderbaar en kan er geen netwerkverbinding mee maken.
Om gek van te worden. Nog steeds is me niet duidelijk waar het aan ligt.
Pagina: 1