Hey,
vroeger maakte ik kleine applicaties voor mezelf in Visual Basic.
Ja, geen schaalbare GUI en zo, maar het werkte wel voor mij en was snel in mekaar gestoken.
Eigenlijk ben ik al 20 jaar aan het zoeken naar een modern equivalent.
VB.NET werkt misschien ook wel, heb het niet geprobeerd, maar ik heb weinig vertrouwen in de GUI toolkits die Microsoft om de 5 jaar op de markt gooit en dan later weer vergeet. Dus weinig zin om daar tijd in te investeren.
Liefst iets:
- voor een eenvoudige taal: Python, Groovy of zo
- cross-platform
- en vooral snel en eenvoudig in development tijd
Ik kan programmeren in Java, Python, Scala, C# (even geleden), beetje Kotlin en Groovy.
Dingen als Tk of Kivy lijken me een beetje beperkt of omslachtig.
Qt interesseert me wel, maar lijkt me te groot voor mijn doeleinden en steilere leercurve.
Geen zin om Javascript te leren om een web framework te leren om een Electron app te maken. Simpel programma moet geen mastodont van 100MB worden.
Vind het eigenlijk triestig dat we 25 jaar na VB (1997 zegt), nog altijd niet veel verder staan qua snel GUI's in mekaar flansen. Zeker als je bekijkt waar we 25 jaar daarvoor stonden in 1972.
Maar ik hoor het graag als iemand een goeie toolkit weet.
vroeger maakte ik kleine applicaties voor mezelf in Visual Basic.
Ja, geen schaalbare GUI en zo, maar het werkte wel voor mij en was snel in mekaar gestoken.
Eigenlijk ben ik al 20 jaar aan het zoeken naar een modern equivalent.
VB.NET werkt misschien ook wel, heb het niet geprobeerd, maar ik heb weinig vertrouwen in de GUI toolkits die Microsoft om de 5 jaar op de markt gooit en dan later weer vergeet. Dus weinig zin om daar tijd in te investeren.
Liefst iets:
- voor een eenvoudige taal: Python, Groovy of zo
- cross-platform
- en vooral snel en eenvoudig in development tijd
Ik kan programmeren in Java, Python, Scala, C# (even geleden), beetje Kotlin en Groovy.
Dingen als Tk of Kivy lijken me een beetje beperkt of omslachtig.
Qt interesseert me wel, maar lijkt me te groot voor mijn doeleinden en steilere leercurve.
Geen zin om Javascript te leren om een web framework te leren om een Electron app te maken. Simpel programma moet geen mastodont van 100MB worden.
Vind het eigenlijk triestig dat we 25 jaar na VB (1997 zegt), nog altijd niet veel verder staan qua snel GUI's in mekaar flansen. Zeker als je bekijkt waar we 25 jaar daarvoor stonden in 1972.
Maar ik hoor het graag als iemand een goeie toolkit weet.
[ Voor 6% gewijzigd door Chris_147 op 08-02-2022 17:30 ]