Toon posts:

Gebruik van GoT smiley's op twitch oid.

Pagina: 1
Acties:

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:04
Ik ben sinds kort moderator op een klein twitch kanaal en wou heel graag op dat twitch kanaal oOo als emote gebruiken. Alleen nu kan ik nergens vinden of dat zomaar mag of dat er een copyright oid op zit.

Ook weet ik niet of deze smiley uniek is aan tweakers of dat het ergens anders ook gebruikt wordt. Een google image search maakt mij ook niks wijzer.

Mogen de smileys die hier op GoT worden gebruikt ook elders worden gebruikt?

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

AtlAntA schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 16:44:
Ook weet ik niet of deze smiley uniek is aan tweakers of dat het ergens anders ook gebruikt wordt. Een google image search maakt mij ook niks wijzer.
Dat weet ik dan weer wel, want die smiley heb ik (na)gemaakt ;) Zover ik weet is die hier uniek maar kan natuurlijk prima zijn dat 'ie "geleend" is en elders ook gebruikt wordt.

Ik zal eens kijken of ik de post nog kan vinden. Gevonden (zie net dat die smiley dit jaar volwassen wordt :D ).

We hadden vroeger(?) ook ergens een stukje FAQ over die smileys als ik 't me goed herinner waarin ook e.e.a. over rechten in stond. Lees hier maar even ;)

Verder: SM > LA

[Voor 28% gewijzigd door RobIII op 08-02-2022 16:59]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• AtlAntA
RobIII schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 16:47:
[...]

Dat weet ik dan weer wel, want die smiley heb ik (na)gemaakt ;) Zover ik weet is die hier uniek maar kan natuurlijk prima zijn dat 'ie "geleend" is en elders ook gebruikt wordt.

Ik zal eens kijken of ik de post nog kan vinden. Gevonden (zie net dat die smiley dit jaar volwassen wordt :D ).

We hadden vroeger(?) ook ergens een stukje FAQ over die smileys als ik 't me goed herinner waarin ook e.e.a. over rechten in stond. Lees hier maar even ;)

Verder: SM > LA
Wauw ik ging meteen even op een nostalgische trip door de krochten van dit forum waarvoor bedankt!
Ik kan er de vinger niet op leggen maar op de 1 of andere manier wordt ik altijd een beetje vrolijk van die smiley.

Als ik de FAQ goed begrepen heb moet ik de creator van oOo dus even vragen of de smiley elders gebruikt mag worden. Dus bij deze, @RobIII mag deze smiley op een twitch kanaal gebruikt worden?

Ik heb dit nog niet met de creator zelf overlegd hoor. Ik wou eerst even uitzoeken of het uberhaupt zou mogen. Mocht je willen weten om welk kanaal dat gaat dan wil ik dat natuurlijk ook wel even posten.

• RobIII
  • Nu online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

AtlAntA schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 17:10:
Als ik de FAQ goed begrepen heb moet ik de creator van oOo dus even vragen of de smiley elders gebruikt mag worden. Dus bij deze, @RobIII mag deze smiley op een twitch kanaal gebruikt worden?
Van mij wel, maar ik weet niet in hoeverre de rechten nu nog bij T.net o.i.d. liggen - zover ik weet niet, maar check 't vooral nog even. Misschien dat @Moonsugar hierin iets kan betekenen / zeggen?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 27-01 13:25

Moonsugar

Communitymanager
Interessante vraag! En lachen dat je ze op Twitch wilt gebruiken. Ik zou even moeten uitzoeken of wij ''rechten'' hebben over deze smileys, dat gaat waaaaaaaaay back. Ik kan me niet voorstellen dat er issues zouden zijn met het gebruik van deze smileys aangezien ze overal op het internet staan, maar ik zal even een vraagje uitzetten of iemand hier meer van weet. :)

• AtlAntA
Moonsugar schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 08:36:
Interessante vraag! En lachen dat je ze op Twitch wilt gebruiken. Ik zou even moeten uitzoeken of wij ''rechten'' hebben over deze smileys, dat gaat waaaaaaaaay back. Ik kan me niet voorstellen dat er issues zouden zijn met het gebruik van deze smileys aangezien ze overal op het internet staan, maar ik zal even een vraagje uitzetten of iemand hier meer van weet. :)
Graag en dankjewel. Het aparte met deze smiley is dat ik hem via google image search nergens anders vind. De meeste andere smileys's hier op GoT zijn wel ergens anders terug te vinden.

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Ik heb even rondgevraagd. Er zijn smileys die door Femme of leden (zoals hier in het geval van @RobIII) gemaakt zijn en een aantal die we met toestemming hebben gebruikt (het is alleen te lang geleden om te weten wie dat toen waren). Anderen zullen ook wel gewoon van ''het internet'' komen.

We hebben zojuist deze prachtpagina opgegraven waarin de ''regels'' voor het gebruik van de smileys staan: https://web.archive.org/web/20050324063520/http://gathering.tweakers.net/forum/faq/3

En wie ben ik om die regels niet te eren. O-)

• AtlAntA
Moonsugar schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 08:59:
Ik heb even rondgevraagd. Er zijn smileys die door Femme of leden (zoals hier in het geval van @RobIII) gemaakt zijn en een aantal die we met toestemming hebben gebruikt (het is alleen te lang geleden om te weten wie dat toen waren). Anderen zullen ook wel gewoon van ''het internet'' komen.

We hebben zojuist deze prachtpagina opgegraven waarin de ''regels'' voor het gebruik van de smileys staan: https://web.archive.org/web/20050324063520/http://gathering.tweakers.net/forum/faq/3

En wie ben ik om die regels niet te eren. O-)
Ah ja dat is de pagina die @RobIII eerder ook al postte. Hij bestaat zelfs nog hier gewoon op GoT! ;) Ginz in "Gebruik smileys T.net"

Maar nu staat deze specifieke smiley oOo niet in dat lijstje. Mag ik er dan van uit gaan dat ik aan de toestemming van @RobIII genoeg heb?

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
AtlAntA schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:22:
[...]
Ah ja dat is de pagina die @RobIII eerder ook al postte. Hij bestaat zelfs nog hier gewoon op GoT! ;) Ginz in "Gebruik smileys T.net"

Maar nu staat deze specifieke smiley oOo niet in dat lijstje. Mag ik er dan van uit gaan dat ik aan de toestemming van @RobIII genoeg heb?
Oh oeps, dat had ik even gemist! Maar inderdaad, als @RobIII er okee mee is dan is hij vrij om te gebruiken.

• RobIII
  • Nu online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Moonsugar schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:28:
Maar inderdaad, als @RobIII er okee mee is dan is hij vrij om te gebruiken.
Mijn zegen heb je (en iedereen for that matter).

Over mij

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee