Geen DTS geluid op mijn NAD T758v3 receiver

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-05 09:12
Zou iemand mij kunnen helpen? Sinds ik verhuist ben en alles opnieuw heb aangesloten krijg ik het niet meer voor elkaar om DTS en dan met name DTS-HD geluid op mijn NAD T758v3 af te spelen. Zodra ik een film start die dit heeft dan krijg ik PCM op de display te zien. Andere codecs gaan wel goed zoals Dolby DIgital.

Ik weet dat het gewerkt heeft omdat voordat ik verhuist was dit allemaal kon afspelen.

Wat zou het kunnen zijn? Graag hulp hierin.

De NAD is aangesloten via een HDMI kabel en we praten hier over een Blue-Ray speler en een Media speler. Beiden zelfde resultaat

[ Voor 12% gewijzigd door erwin85 op 08-02-2022 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:46
De boel (TV en Receiver) al gereset en opnieuw ingesteld? Andere kabel al geprobeerd? Of de kabels niet in de juiste in/outputs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:15

FeaR

In GoT we trust

erwin85 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:30:
Zou iemand mij kunnen helpen? Sinds ik verhuist ben en alles opnieuw heb aangesloten krijg ik het niet meer voor elkaar om DTS en dan met name DTS-HD geluid op mijn NAD T758v3 af te spelen. Zodra ik een film start die dit heeft dan krijg ik PCM op de display te zien. Andere codecs gaan wel goed zoals Dolby DIgital.
PCM in hoe veel kanalen? En lukt alleen Dolby Digital of ook Dolby TrueHD? En is het alleen DTS-HD of ook DTS?
De NAD is aangesloten via een HDMI kabel en we praten hier over een Blue-Ray speler en een Media speler. Beiden zelfde resultaat
Bronnen direct op de NAD of bronnen direct naar de TV en via HDMI (e)ARC terug naar de NAD? En als de TV in de keten zit, over welke TV spreken we hier?

Voor nu is er te weinig informatie om te zeggen waar het issue precies in ligt. Het is apart dat zowel de Blu-rayspeler als de mediaspeler hetzelfde gedrag vertonen. Als in, lijkt me sterk dat beide devices alleen DTS als PCM doorzetten en Dolby Digital wel als bitstream. Dat zijn ook geen opties die omvallen na een keer anders aansluiten. Ik zou het probleem ook niet direct in de bronnen zoeken. Direct in de NAD ook niet want die kiest er niet voor om DTS als PCM te behandelen, de NAD doet niets meer dan inkomend signaal verwerken. Vandaar de vraag of de TV ook aan is gesloten in de keten en zo ja welke TV dat is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
pman63 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:32:
De boel (TV en Receiver) al gereset en opnieuw ingesteld? Andere kabel al geprobeerd? Of de kabels niet in de juiste in/outputs?
TV hoef ik denk ik niet te resetten omdat de spelers direct gekoppeld zijn met de receiver. En ja resetten heb ik al is geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Welke speler?
Pak 1 apparaat waarmee het heeft gewerkt en sluit die aan op de NAD en de NAD op de TV.

Zorg dat het apparaat DTS(-HD) direct doorgeeft en niet zelf omklust. (veel mediaspelers doen dat om te voorkomen dat de audioapparatuur het niet aan kan.
Als ik het via mijn Windows PC afspeel, moet ik wel zorgen dat de audio codec in de ondersteunde lijst staat of er komt geen DTS uit bij de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
Dit zijn de aansluitingen op de NAD.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0rsJisMtVnmKm3bXHHaY_i9G7GQ=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/uqRznerciAWBBETX1zwu2wNM.gif?f=fotoalbum_large

HDMI 1 gaat direct naar mijn mediaplayer. Dit is een Zappiti One. HDMI 2 gaat naar mijn Blu-Ray speler dit is een Sony BDP-S490.
TV is een Samsung QE55Q90R. De HDMI out van de NAD gaat naar de Onebox van de Samsung TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
FeaR schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:43:
[...]

PCM in hoe veel kanalen? En lukt alleen Dolby Digital of ook Dolby TrueHD? En is het alleen DTS-HD of ook DTS?

[...]

Bronnen direct op de NAD of bronnen direct naar de TV en via HDMI (e)ARC terug naar de NAD? En als de TV in de keten zit, over welke TV spreken we hier?

Voor nu is er te weinig informatie om te zeggen waar het issue precies in ligt. Het is apart dat zowel de Blu-rayspeler als de mediaspeler hetzelfde gedrag vertonen. Als in, lijkt me sterk dat beide devices alleen DTS als PCM doorzetten en Dolby Digital wel als bitstream. Dat zijn ook geen opties die omvallen na een keer anders aansluiten. Ik zou het probleem ook niet direct in de bronnen zoeken. Direct in de NAD ook niet want die kiest er niet voor om DTS als PCM te behandelen, de NAD doet niets meer dan inkomend signaal verwerken. Vandaar de vraag of de TV ook aan is gesloten in de keten en zo ja welke TV dat is.
Dolby TrueHD ben ik nog niet tegengekomen nee. En ja het gaat ook om DTS zelf, deze doet het ook niet. Dus nu krijg ik of Dolby Digital of PCM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Test dan eens met de Bluray. Mediaplayers kunnen gekke dingen doen.
Zorg dat je een bluray met DTS hebt en kijk dan eens naar de input die je ontvangt.

[ Voor 38% gewijzigd door Hann1BaL op 08-02-2022 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:15

FeaR

In GoT we trust

erwin85 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:56:
[...]
Dolby TrueHD ben ik nog niet tegengekomen nee. En ja het gaat ook om DTS zelf, deze doet het ook niet. Dus nu krijg ik of Dolby Digital of PCM.
Hoe veel kanalen PCM ontvang je? Ik ben benieuwd of dat nog wel surround is of dat je naar 2.0 PCM terug bent gevallen.

Lijkt me sterk dat het in beide bronnen zit, maar controleer daar de audio uitvoer eens. Alles op bitstream en niet ingesteld dat bijvoorbeeld DTS door de bron gedecodeerd moet worden? Als beide bronnen op bitstream staan en geen extra instellingen hebben qua DTS zou ik richting receiver zoeken qua waar het probleem in zit.

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 08-02-2022 15:50 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
FeaR schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:36:
[...]

Hoe veel kanalen PCM ontvang je? Ik ben benieuwd of dat nog wel surround is of dat je naar 2.0 PCM terug bent gevallen.

Lijkt me sterk dat het in beide bronnen zit, maar controleer daar de audio uitvoer eens. Alles op bitstream en niet ingesteld dat bijvoorbeeld DTS door de bron gedecodeerd moet worden? Als beide bronnen op bitstream staan en geen extra instellingen hebben qua DTS zou ik richting receiver zoeken qua waar het probleem in zit.
Dit ga ik even uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
ik ben teruggevallen naar 2.0 ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
oke 1 probleem is opgelost. De Zappiti stond inderdaad foutief ingesteld. Die paste de Bitstream aan.
Nu de Blue-Ray speler nog. En dat is heel vreemd. Vooral omdat als ik er een disk instop het menu van de film Dolby Digital is en ik hoor surround geluid. Vervolgens begint de film en slaat die over op PCM stereo. Ik hoor ook geen geluid mee van mijn rear speakers.
De instellingen van de speler geeft als 'digitaal audio uit' Bitstream(zonder omzetting).

Misschien komt het er op neer dat de speler gewoon kaduuk is en ik een nieuwe moet hebben.
Wat ik ook geprobeerd heb is de HDMI kabel die in de Zappiti zat(die dus wel DTS-HD had) te stoppen in de Blu-Ray speler. Geen verschil.
Pagina: 1