IP Camera ziet soms grijs witte bolletjes in het donker

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51FRANCOIS
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-02 16:35
goede morgen ,

ik installeerde bij de dochter 2 IP camera"s ,die binnen staan ééntje in de hall beneden en ééntje in de living .Overdag doen ze het goed ,beeld is goed je kan ze vanop je smartphone draaien etc ...kort gezegd GOED.Hij neemt ook beeld op ,op een sd kaartje als deze functie is gekozen , dus bij beweging neemt hij op en geeft een alarm signaal op de smartphone.
Maar als het donker is ,en er is niemand binnen ...geeft hij soms ook alarm door en neemt ook op , natuurlijk als dat tijdens de nacht gebeurd ,is dat wel schrikken voor haar .Als je dan de beelden bekijkt dan zie je grijze / witte bolletjes vliegen ....wat is dit , wat kan ik daar aan doen ?

wie weet raad ...........

françois

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Vuurvliegjes? Wellicht een foto delen?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Wat is het model?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FSJerra
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09-05 12:23
De fanatieke Phasmophobia speler in mij zegt gelijk Ghost Orbs :+
Ghost Orbs

Even zonder dollen, stof dat rond vliegt waar die van aan springt. Hebben mijn Ring camara's ook wel eens.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-05 14:23
Stof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:44
Ik zou de nacht modus eens instellen, zonder de IR functie.

Net als hierboven, denk ik dat het een reflectie van de IR lampjes is op stof deeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-05 15:15
Stof inderdaad - zie hetzelfde op onze IP camera met nachtzicht. Het lijken enorme dingen maar das niet zo. Schud voor de grap tijdens nachtzicht op je camera, je dekbed maar eens op. Je zal je verbazen wat er dan ineens door de lucht vliegt... Komt puur door het IR licht wat bounced op de stofdeeltjes.

[ Voor 10% gewijzigd door ThAZiP op 08-02-2022 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-04 09:59

donny007

Try the Nether!

Zoals hierboven: stof in combinatie met de infraroodlampjes.

Om valse meldingen te voorkomen kun je de gevoeligheid van de bewegingsdetectie iets omlaag schroeven.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51FRANCOIS
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-02 16:35
bedankt voor de uitleg en tip's die ik kreeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gezien je vraag zou ik mij eerder zorgen maken wie er mee kunnen kijken met je camera's binnen. Maar stof en licht reflecties zijn goed mogelijk ook spinnen etc zijn vaak veroorzaker van alarmen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-05 17:44
Dit heb je vaak bij goedkopere camera's, die gaan gewoon kijken of er pixels wijzigen en dat kan je al hebben met gewoon een stofje. Gevoeligheid verlagen (zodat er meer pixels moeten wijzigen voor die alarm geeft) kan helpen of een camera kopen die aan "mens herkenning" doet en dus alleen maar alarm zal geven als er een persoon door het beeld loopt.
Pagina: 1