Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efransi
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-11-2023
Door gefrustreerde kinderen en tijdens het gamen, de game controller tegen de TV is aangegaan. De TV is 1 jaar oud! Wat is het advies, een nieuwe kopen of laten maken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4F14WRROQBPvVdSIC1Zol0KVm8U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5AKq61YRbz9ljipLtOMeXqu5.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:48

M2M

medicijnman

Je zou in ieder geval even de voorwaarden van de inboedelverzekering erbij kunnen pakken. Soms dekt die ook schade veroorzaakt door kinderen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-04 16:39
Prijs opvraag doen wat reparatie kost. Over het algemeen loont het niet om te repareren, maar na 1 jaar wellicht nog wel.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het zal er wat vanaf hangen hoe oud en duur de televisie was wellicht. Voor het milieu is het meest interessante om het te laten repareren maar vaak zijn de reparatiekosten zo hoog dat het financieel niet logisch is.

De tip om de verzekering te contacteren is ook een goede. Je weet maar nooit of het gedekt is :)

Edit: Het model staat gelinkt aan dit topic natuurlijk. De laatste bekende prijs was 1200 euro dus ik snap wel dat je baalt. Ik zou proberen een vrijblijvende offerte op te vragen en op basis daarvan beslissen.

[ Voor 26% gewijzigd door Admiral Freebee op 08-02-2022 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

Het scherm zelf is het duurste onderdeel van je TV. Over het algemeen kost het meer om deze te vervangen dan om een nieuwe TV te kopen.

Je kan natuurlijk altijd gewoon een offerte opvragen voor reparatie.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik weet niet welke tv dat is en hoe duur die was en of het überhaupt te repareren is, maar vrees dat een nieuwe tv goedkoper is of vergelijkbaar qua prijs. En wat ook meespeelt is dat een nieuwe tv van het huidige modeljaar ws. weer beter is dan degene die je nu hebt, waardoor dat wellicht een interessantere optie is als je toch geld moet gaan uitgeven.

Vanuit milieuoogpunt is het natuurlijk wel beter om te repareren. Ik zou iig uitzoeken wat dat gaat kosten, want vooral bij een dure tv kan er misschien wel een groot bedrag zitten tussen repareren en nieuw kopen. Ook al is het maar 50 euro, dat is toch weer een kar boodschappen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als les de spelcomputer verkopen om de kosten te dekken (of doen alsof en hem voorjezelf houden).

Daarna zijn er twee opties:
-Bij de fabrikant navragen wat paneel vervangen kost
-Een nieuwe kopen

Waarschijnlijk is een nieuwe kopen het goedkoopst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Een inboedel verzekering all risk zal deze schade dekken. Kijk even in de polis of dat van toepassing is.

Aangezien het panel meestal het duurste is, zal een nieuwe tv denk ik de voor de hand liggende optie zijn. Mocht de schade gedeeltelijk of geheel door de verzekeraar worden vergoed dan denk ik dat vervangen de beste optie is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zie nu pas dat je de samsung q75t hebt getagd. Die kost nu nog 649 in de pricewatch en als ik even google kost een scherm daarvoor ook al +- 600 euro (excl. montagekosten denk ik). Tja, dan zou ik ws. wel voor een nieuwe tv gaan.... Bij reparatie is het ook weer de vraag of het goed gebeurt.

[ Voor 11% gewijzigd door Palomar op 08-02-2022 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Bij een goedkope TV is een paneel vervangen tov de aanschafprijs economisch vaak niet interessant, terwijl bij een dure TV (OLED etc.) het vervangede paneel dermate duur is dat een reparatie (zonder coulance fabrikant) óók niet interessant is. Een paneel van de Samsung QLED QE55Q75T vervangen zal ongetwijfeld richting de 700 euro gaan (materiaal incl montage). En op dat bedrag heeft Samsung / CE repair dan ongetwijfeld al wat coulance toegepast omdat het anders zo 900+ kost. Kapotte TV panelen zijn gewoon waardeloos om te repareren, ~90% van de hardware kosten van een TV bestaan uit het paneel.

Inboedel kan je alleen proberen als je all-risk verzekerd bent, de meeste mensen kiezen alleen de basis verzekering tegen brand, onweer, diefstal en al die ongein. Ongelukken door huisdieren/mensen/andere invloeden vallen alleen onder de duurdere all-risk.

[ Voor 17% gewijzigd door stin00 op 08-02-2022 10:50 ]

Pagina: 1