Vraag

• Ambilite
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 27-01 11:33
Hoi Allemaal,

Ik loop tegen hetvolgende probleem aan :
We hebben een netwerk via KPN lopen, deze gaat samen met de Experia box.
Alleen zijn we verhuist naar een nieuwere woning, en daar valt t wifi bereik vies tegen.

Wat ik wil doen :
Ik heb een TP-LINK TL-WR940 liggen. Deze wil ik dan rechtstreeks aansluiten op de Experiabox.
Alleen krijg ik het niet voor elkaar dat ie verbinding wilt maken, ofwel wifi goed uit wilt sturen.

Heb ook contact gehad met KPN maar om de extra wifi punten te nemen zit ik ook niet op te wachten (vind het meer service van hun dan dat ik het op moet lossen dmv te kopen)

Misschien overwegen een eigen modem/Router te kopen welke beter werkt?

Alle reacties

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:09
Ambilite schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 07:26:
Hoi Allemaal,

Ik loop tegen hetvolgende probleem aan :
We hebben een netwerk via KPN lopen, deze gaat samen met de Experia box.
Alleen zijn we verhuist naar een nieuwere woning, en daar valt t wifi bereik vies tegen.

Wat ik wil doen :
Ik heb een TP-LINK TL-WR940 liggen. Deze wil ik dan rechtstreeks aansluiten op de Experiabox.
Alleen krijg ik het niet voor elkaar dat ie verbinding wilt maken, ofwel wifi goed uit wilt sturen.

Heb ook contact gehad met KPN maar om de extra wifi punten te nemen zit ik ook niet op te wachten (vind het meer service van hun dan dat ik het op moet lossen dmv te kopen)

Misschien overwegen een eigen modem/Router te kopen welke beter werkt?
Waarom zou je de extra WiFi punten niet willen?

Je oude TP-Link zou je in bridge mode moeten zetten, dan werkt hij als Access point. Hoe dat precies moet verschilt per model, maar dat is wel te googelen. Gaat in ieder geval via de webinterface van je TP-Link

• Ambilite
Smobbo schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 07:34:
[...]

Waarom zou je de extra WiFi punten niet willen?

Je oude TP-Link zou je in bridge mode moeten zetten, dan werkt hij als Access point. Hoe dat precies moet verschilt per model, maar dat is wel te googelen. Gaat in ieder geval via de webinterface van je TP-Link
Naja omdat ik het een beetje zonde vind dat je ervoor moet betalen, tenzij je nieuwe klant word dan is het gratis... En als ik me niet vergis moeten er kabels getrokken worden, dan kan ik zo goed de TP-Link die ik heb liggen gebruiken?

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:43
Ambilite schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 07:26:
...Wat ik wil doen :
als je de wlr940 wil gebruiken kan dat volgens mij op de volgende manier:
dhcp server uit zetten op de tplink
ethernet kabel van de experiabox naar de tplink, beide in een lan poort.
tplink een vast ipadres geven dat past in het lan netwerk van de experiabox, maar niet in de dhcp range zit
wifi instellen op de tplink
als het bereik van de tplink goed genoeg is heb je daarvoor geen nieuwe router nodig

• Ambilite
W1ck1e schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 07:51:
[...]

als je de wlr940 wil gebruiken kan dat volgens mij op de volgende manier:
dhcp server uit zetten op de tplink
ethernet kabel van de experiabox naar de tplink, beide in een lan poort.
tplink een vast ipadres geven dat past in het lan netwerk van de experiabox, maar niet in de dhcp range zit
wifi instellen op de tplink
als het bereik van de tplink goed genoeg is heb je daarvoor geen nieuwe router nodig
Dan ga ik dat vanavond even proberen. Want ik had ze op dezelfde plek neergezet. Ik merk wel dat het bereik van de TP-Link stukke sterker is, kan het zelfs buiten ontvangen voor een groot deel wat niet met die van KPN mogelijk is.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-01 15:53
[HOWTO] Draadloze Router gebruiken als Access Point

EDIT:
Sterkere routers bestaan niet, hun RF power is wettelijk geregeld, dus allemaal gelijk.
Het is allemaal een kwestie van plaatsing en demping(= obstakels zoals muren).

En bereik is voornamelijk afhankelijk van je device, je kunt lekker veel "streepjes" op je telefoon hebben en toch geen verbinding, want de router kan dan wel je telefoon bereiken maar je telefoon de router niet.
En voor verbinding is tweeweg verkeer nodig.

[Voor 74% gewijzigd door Ben(V) op 08-02-2022 10:52]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:09
Ambilite schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 07:37:
[...]

Naja omdat ik het een beetje zonde vind dat je ervoor moet betalen, tenzij je nieuwe klant word dan is het gratis... En als ik me niet vergis moeten er kabels getrokken worden, dan kan ik zo goed de TP-Link die ik heb liggen gebruiken?
Ah, ik dacht dat ze gratis waren. Fijn dat dit weer alleen voor nieuwe klanten is… 7(8)7
Dan zou ik inderdaad de TP-Link als accesspoint gebruiken (y)

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:33

donny007

Try the Nether!

pricewatch: TP-Link TL-WR940N
  • Wifi 4 (802.11n)
  • Alleen 2.4 GHz
  • 100 Mbps netwerkpoorten :?
Wat verwacht je voor prestaties van deze klassieker?

KPN verkoopt daarentegen puike *moderne* access points voor niet al te veel geld.

/dev/null

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-01 15:45

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

donny007 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:25:
  • Wifi 4 (802.11n)
  • Alleen 2.4 GHz

KPN verkoopt daarentegen puike *moderne* access points voor niet al te veel geld.
Koop dan op Marktplaats een 2e hands router die je als Access Point inzet voor een paar tientjes die AC/WiFi5 ondersteunt.

Voor 2 tientjes heb je een ASUS RT-AC68U bijvoorbeeld (of TP-link varianten en wat dan ook.) Deze heeft gewoon in de interface een knop om deze in te stellen als Access Point ipv handmatig op dit hele oude beestje.

De ExperiaBox staat voor de meeste mensen op een niet efficiente plaats, vaak de meterkast.
Dus een ander Access Point er bij is geen slecht idee.

Breng deze TP-link gewoon even naar de milieustraat.

[Voor 10% gewijzigd door Hann1BaL op 08-02-2022 11:46]

• Ambilite
donny007 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:25:
  • Wifi 4 (802.11n)
  • Alleen 2.4 GHz

Naja zit op DSL hier, snel zat dus. Glasvezel is hier niet aanwezig dus zal wel moeten.

• Ambilite
Hann1BaL schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:29:
[...]

Koop dan op Marktplaats een 2e hands router die je als Access Point inzet voor een paar tientjes die AC/WiFi5 ondersteunt.

Voor 2 tientjes heb je een ASUS RT-AC68U bijvoorbeeld (of TP-link varianten en wat dan ook.) Deze heeft gewoon in de interface een knop om deze in te stellen als Access Point ipv handmatig op dit hele oude beestje.

De ExperiaBox staat voor de meeste mensen op een niet efficiente plaats, vaak de meterkast.

Bij ons staat ie in de woonkamer in de hoek. En nu is het meer van waarom kopen als ik het al heb liggen. Daarnaast kan ik geen hogere snelheden halen omdat ik glasvezel moet missen hier.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Ambilite schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:57:
[...]

Bij ons staat ie in de woonkamer in de hoek. En nu is het meer van waarom kopen als ik het al heb liggen. Daarnaast kan ik geen hogere snelheden halen omdat ik glasvezel moet missen hier.
Prima, maar voordat je begint: Ga eens goed opzoeken hoe je die TP-link herconfigureert als access point en niet alleen even DHCP uitzetten.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:25
@Ambilite
Het probleem met 2.4ghz is dat het (enorm) vaak een instabiele verbinding geeft.
Ook al heb je 20 mbit internet via dsl, dan nog loont het om op 5ghz te gebruiken. Hell bij 10mbit internet zou ik al 5ghz only prefereren boven 2.4. Het kara-----kte---errr va 2.4 is gewoon erg hakkelend

Je zegt dat "de wifi valt vies tegen". Kun je dat verduidelijken?
- Heb je niet overal dekking?
- heb je wegvallend internet?
- Welke snelheid dsl heb je
- Welke snelheid haal je waar?

Met een 2.4ghz vebinding kun je in de meeste woningen gewoon dekkend netwerk krijgen vanuit enkel de experiabox. Het wordt pas een probleem op de 5ghz maar dat ga je met dat antiek 2.4 only ding dus niet oplossen.

Dus of stop wat meer tijd om het probleem duidelijk te krijgen of (zou ik doen) koop gewoon die KPN superwifi. KPN verkoopt ze voor 28 euro per stuk en als je lui bent gooi je er gewoon 1 of 2 (zonder kabel want ze kunnen mesh) in je woning en ben je klaar.

[Voor 6% gewijzigd door laurens0619 op 08-02-2022 12:57]

CISSP! Drop your encryption keys!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:31

FreakNL

Well do ya punk?

Die TP-Link is antiek. Maar je kan daar natuurlijk wel even mee spelen om te zien hoe het uberhaupt werk (een router als AP configureren).

Stappen volgen die @W1ck1e al hierboven post.

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hann1BaL schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:29:
[...]

Waarom koop je voor een paar tientjes niet gewoon een AP ipv een router ?
Dingen zijn daar speciaal voor bedoelt *knip*. Mag een maatje minder.

[Voor 3% gewijzigd door rens-br op 09-02-2022 11:18]

• Hann1BaL

Hann1BaL

bgrr schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 12:58:
[...]

Waarom koop je voor een paar tientjes niet gewoon een AP ipv een router ?
Dingen zijn daar speciaal voor bedoelt *knip*.
Rare conclusie. De meeste routers ZIJN gewoon APs by design, omdat je dat met 2 kliks zo instelt. Het is onderdeel van het featurepakket.

Daarbij: Het 2e hands aanbod van routers die dus standaard over AP functie beschikken (voor de eenvoudige config) is veel groter dan die van dedicated APs van degelijke kwaliteit. Daarmee de prijs dus lager en mocht je op de plek waar je het AP wilt neerzetten nog een wat bedraad willen aansluiten of "doorlussen" dan kan dat.

Dus je 2e zin is echt zeer grote onzin. Het gaat over een standaard feature van de routers. Rekening houdend met tussen de regels doorlezen dat de TS niet veel geld wilt besteden, anders kunnen we het standaard Tweakers advies wel uit de kast halen: "Koop een Unifi AP."

[Voor 2% gewijzigd door rens-br op 09-02-2022 11:19]

• laurens0619
Eens met @Hann1BaL (vooral het unifi one size fits all argument hier op tweakers :X )

Er is helemaal niets mis met een Router/AP/Switch als AP/Switch inzetten.
In veel gevallen fijn want dan heb je direct een aantal switch poorten erbij.
Zit gewoon dezelfde chipset in als de "AP only" varianten hoor...

• Hann1BaL

Hann1BaL

@laurens0619 .. al heb thuis wel de Unifi APs geplaatst :)
Het is gewoon overkill voor de meeste gebruikers die gewoon even wifi willen hebben en zonder zorgen moeten kunnen netflixen.

• laurens0619
@Hann1BaL Ik (had ze) ook maar ik ben dan ook een netwerk nerd :P
Maar in 2014 was WiFi spul van je provider echt troep. Ik weet nog wat ik bij Vodafone thuis kreeg, een sitecom.... Unifi was destijds een no-brainer. Ook voor mensen die niet technisch capabel genoeg waren om het spul te beheren.

Tegenwoordig is provider en consumenten spul (los van features) voor wifi net zo goed. Ik zie alleen toch vaak "unifi!!!" geadviseerd worden bij mensen die nog niet snappen hoe ze een host moeten pingen....
Liever iets adviseren wat mensen ook zelf snappen dan iets semi pro als de unifi. Zijn alleen nog genoeg mensen die in het 2014 sentiment hangen en denken dan routers en wifi van de provider ruk is :P

Trouwens wel offtopic want ik zie dat unifi in dit topic helemaal nog niet aan bod gekomen is haha

[Voor 6% gewijzigd door laurens0619 op 08-02-2022 13:16]

• bgrr
  • Niet online
Hann1BaL schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:06:
[...]

Rare conclusie. De meeste routers ZIJN gewoon APs by design, omdat je dat met 2 kliks zo instelt. Het is onderdeel van het featurepakket.

Daarbij: Het 2e hands aanbod van routers die dus standaard over AP functie beschikken (voor de eenvoudige config) is veel groter dan die van dedicated APs van degelijke kwaliteit. Daarmee de prijs dus lager en mocht je op de plek waar je het AP wilt neerzetten nog een wat bedraad willen aansluiten of "doorlussen" dan kan dat.

Dus je 2e zin is echt zeer grote onzin. Het gaat over een standaard feature van de routers. Rekening houdend met tussen de regels doorlezen dat de TS niet veel geld wilt besteden, anders kunnen we het standaard Tweakers advies wel uit de kast halen: "Koop een Unifi AP."
Dus maar eigenwijs geen AP kopen en ondertussen hier maar topics aanmaken dat men het niet werkend krijgt _/-\o_

• Hann1BaL

Hann1BaL

bgrr schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:17:
[...]

Dus maar eigenwijs geen AP kopen en ondertussen hier maar topics aanmaken dat men het niet werkend krijgt _/-\o_
Blijf lekker hangen in 2005...
Als je een router koopt vana de laatste 3 jaar en zet hem aan en logt in dan krijg je een wizard met als eerste vraag:
Router - Access Point of Repeater.
Voor de router die de TS heeft is het handmatig en voor de niet IT-er misschien lastig, maar de recentere modellen is het gewoon niet meer het geval dat het een knutseloplossing is.

Misschien dat een spiegel helpt om eigenwijsheid op te sporen in dit geval :)

@laurens0619 misschien toch de TS maar adviseren om Unifi APs te kopen dan. Bovenstaande zal het met mij eens zijn ;)

[Voor 22% gewijzigd door Hann1BaL op 08-02-2022 13:21]

• laurens0619
Anno 2021 2022 zijn mensen zo lui geworden dat ze liever een aantal mesh nodes in het huis neerzetten dan "te klooien met utp kabels". Ook al liggen er gewoon loze leidingen/kabels.

Dat is allemaal maar lastig, liever gewoon paar mesh nodes in het huis gooien.
Maar eerlijk is eerlijk: voor veel mensen kan dat een prima verbinding geven. En super fool proof (helemaal die kpn dingen die zichzelf automagisch configureren/samenwerken met de experiabox)

Dus de hele discussie van router als ap of dedicated ap is niet eens relevant :+

• bgrr
  • Niet online
Lees bericht TS eens door......

"Alleen krijg ik het niet voor elkaar dat ie verbinding wilt maken, ofwel wifi goed uit wilt sturen."

Die router van de laatste die 3 jaar zal niet veel goedkoper zijn een gebruikt AP.
En of dat nu unifi is of iets anders moois maakt weinig uit.

Dus wellicht die spiegel van je even aan de kant leggen en lezen wat TS schrijft dat ie het niet werkend krijgt.

• laurens0619
@bgrr
Ben je bekend met het X>Y probleem?
Wikipedia: XY problem

TS is met Y bezig en het is interessanter om te kijken wat het echte X probleem nu is.
Grote kans dat die 2.4 only ap dat niet gaat oplossen namelijk dus dat is dan verspilde tijd en moeite

• bgrr
  • Niet online
@laurens0619 Ja helaas wel.

Daarom beter iets meer investeren in fatsoenlijk spul ipv houtje touwtje oplossingen en het niet werkend krijgen.

• laurens0619
Ik zou voor 28 euro uberhaupt niet de moeite nemen om 2e hands te kijken (of dat 2.4 ding aan de praat te krijgen)
Lekker KPN bellen, ding laten bezorgen en klaar.

• Hann1BaL

Hann1BaL

bgrr schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:25:

Dus wellicht die spiegel van je even aan de kant leggen en lezen wat TS schrijft dat ie het niet werkend krijgt.
De spiegel ging over het advies dat een router geen AP is, terwijl het gewoon een basisfunctie is, ingebouwd in de routers sinds jaren.
Als je zegt, lees wat de TS schrijft, dan had je dus zelf al niet met het advies moeten komen op een AP te kopen :)

Ik zal nog even herhalen:
Ik zou het vooral niet werkend proberen te maken met dit zeer oude apparaat die alleen 2.4G doet zoals ook @laurens0619 heeft gesteld.

Besteed dan je geld bij KPN met 2 Mesh punten en klaar. Of neem in ieder geval iets met 5Gz/AC voor de stabielere verbinding.

En koop dan vooral een apparaat die zich als AP kan gedragen, of hij er nu uit ziet als router of niet, maakt niet uit, maar het vergroot je markt wel als je het 2e hands wilt kopen. 8)

[Voor 4% gewijzigd door Hann1BaL op 08-02-2022 13:58]

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:43
interessant dat een aantal van jullie in de beurs kunnen kijken van @Ambilite.
ik hoop dat hij toch even kijkt of hij de tplink aan de gang krijgt (die heeft hij immers al), hij zal er vast iets van leren. iets anders kopen kan altijd nog

• Hann1BaL

Hann1BaL

W1ck1e schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:59:
interessant dat een aantal van jullie in de beurs kunnen kijken van @Ambilite.
ik hoop dat hij toch even kijkt of hij de tplink aan de gang krijgt (die heeft hij immers al), hij zal er vast iets van leren. iets anders kopen kan altijd nog
Dat advies heeft hij al: Zoek online de instellingen hoe je de router als AP instelt, maar dat komt voor de leek met risico dat het niet goed lukt.
Alleen daar komt een advies bij en dat is puur informatief om de TS op de hoogte te stellen van de limitatie van dit apparaat om te voorkomen dat:

TS conclusie trekt dat als dit niet stabiel is een extra AP dus niet helpt, terwijl dat misschien geen terechte conclusie is, vanwege de verouderde techniek van het AP. Volgens mij heeft dat weinig met in de portemonnee kijken te maken.

Handmatig TP-links als AP instellen is op die oude modellen nou niet bepaald stabiel en garantie voor succes. Dat gedraagt zich soms wat raar. Vandaar de verschillende opties als advies.

[Voor 9% gewijzigd door Hann1BaL op 08-02-2022 14:04]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2022

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ambilite schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:57:
[...]

Daarnaast kan ik geen hogere snelheden halen omdat ik glasvezel moet missen hier.
Lijkt me superhandig. Je interne netwerk gaan knijpen omdat je externe netwerk niet sneller kan?

Dat de internetpijp niet sneller is dan bijvoorbeeld 60Mbit, wil toch niet zeggen dat je in huis (voor bepaalde zaken) gewoon een fijn & stabiel netwerk wil hebben? Al is het bijvoorbeeld maar om je vakantievideo's van je PC af te spelen op je TV bijvoorbeeld.

Je snijdt jezelf (een beetje) in de vingers; we kennen de daadwerkelijke situatie niet maar als over 6 maanden ineens wel een dikke glas of koperlijn wordt getrokken en je kan 5Gbit maximaal afnemen, dan zie ik de topics alweer aankomen met "hoe kan het nou dat mijn WiFi allemaal zo traag is"?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Ambilite
Ik had niet verwacht zoveel los te maken hier :+

Het gaat mij er als eerste om, om te kijken of ik het bereik wel kan behalen, mocht dat zo zijn dan kan ik altijd nog overstappen op een nieuwer apparaat. Zit nu meer in de fase eerst testen dan uitbreiden/upgraden.
Ben bekend met de software op het apparaat, dus dat komt goed, en laat zich makkelijk omzetten naar AP en range extender. (Heb m eerst gebruikt als zijnde range extender en dat ging veel beter)

P.s. Beetje e-waste voorkomen is ook goed toch?

[Voor 5% gewijzigd door Ambilite op 10-02-2022 08:00]

• laurens0619
@Ambilite
Heb je al dat accesspoint aangesloten en gekeken wat de resultaten waren?
De enige reden dat wij hier zo lopen te klessebessen is omdat we aan het wachten zijn op reactie/resultaat van de TS :P

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:47

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Mjah misschien ook handig om met nummers te komen? Er zijn genoeg gratis wifi test programma's voor Android b.v. om te meten wat er allemaal in de buurt zit. En ja de 2.4 band zit redelijk vol in de meeste gevallen.

Ben zelf ook fan van dedicated AP's en scheelt gewoon hoop gedoe vindt ik.

Er is genoeg aanbod voor 2de hands AP's die uit Enterprise omgevingen komen. Unifi b.v. is leuk maar zet je niet 'even op' een AP met gewoon een eigen portal is dan misschien gewoon handiger.

Vindt zelf Ruckus erg fijn.

Maar ja meten is weten, loop gewoon even rond met zo'n wifi tool en kijk hoe bereik is. Pak een paar punten waar je wifi wilt, doe een test en op naar volgende plek. Zo kun je ook beter beslissen waar je je AP wilt hebben.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Ambilite
Kleine update :

Heb de TP-Link goed ingesteld gekregen, bereik is vele malen beter alleen snelheid is niet helemaal top.
Kan nu concluderen dat dit een oplossend effect heeft. Nu zit ik te kijken naar een AP. Wat raden jullie aan?

• MAX3400

MAX3400

Een beetje AP of een beetje router (zoals je huidige TP-Link) kosten tientjes op https://tweakers.net/aanbod/

Als je "weet" hoe je nu uiteindelijk de TP-Link werkend gekregen hebt, is het bij veel andere merken niet veel anders.

• Ambilite
MAX3400 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:09:
Een beetje AP of een beetje router (zoals je huidige TP-Link) kosten tientjes op https://tweakers.net/aanbod/

Als je "weet" hoe je nu uiteindelijk de TP-Link werkend gekregen hebt, is het bij veel andere merken niet veel anders.
Ah oke, zou 5ghz band veel verschil kunnen maken denk je?

• MAX3400

MAX3400

Ambilite schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:11:
[...]

Ah oke, zou 5ghz band veel verschil kunnen maken denk je?
Zeker :) Ook "nieuwere" routers die ook A/G/N praten, kunnen in bepaalde gevallen al "theoretisch" 600Mbps praten (en jouw TP-Link staat voor maximaal 300Mbps in de boeken).

En anders kan je over naar 5GHz op 802.11ac of 802.11ax; zeker met een leuke client, ga je dan snel op het interne netwerk praktische snelheden richting de 30 tot 40 MB/s (megabyte per seconde).

Vanzelfsprekend zal jouw internetsnelheid niet drastisch veranderen maar de stabiliteit kan wel zeker een factor spelen in de ervaring van jouw netwerk.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee