Toon posts:

Asus Rog chrosshair VIII Extreme werkt Thunderbold niet

Pagina: 1
Acties:

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:14
Ik heb kort gelden deze pc zelf gebouwd.

Processor: amd ryzen 9 5950x
Moederbord ASUS Crosshair VIII Extreme
Geheugen 32 gb G-skill
SSD: 980 pro 2tb
HDD 2x wd black 10tb
Voeding: corsair ax1500I
Case: fractal design torrent
CPU Fan :Noctua NH-D15
Videokaart AORUS GeForce RTX 3090 XTREME 24G

Nu heb ik het volgende probleem met de bovenste Thunderbold aansluiting aan de achterkant. Als ik daar een externe HDD of usb-c stick op aansluit dat hij niet herkent wordt in zowel in de bios als in Windows 10. De Thunderbold aansluiting daar onder werkt prima. Die herkent mijn externe HDD en usb-c stick prima zowel in de bios als in Windows 10. Ik heb de laatste bios op mijn moederbord zitten

Is mijn Thunderbold (usb-c poort) Misschien stuk of is dit normaal of werkt de bovenste poort alleen met echte Thunderbold apparaten

[Voor 3% gewijzigd door Egbert Jan op 08-02-2022 00:28]

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-01 22:33
Ik heb de handleiding van dit systemboard volledig doorlezen en kon niets noemenswaardigs vinden over de thunderbolt poorten. Beide poorten hebben de zelfde functionaliteit.

Enige wat ik nog kan bedenken is dat hij heel misschien uitstaat in de BIOS? BIOS reset al geprobeerd?
Gezien je in de BIOS ook al het probleem hebt lijkt software mij uitgesloten

• Egbert Jan
Ik zal vanavond even foto's van de bios instellingen sturen

• Egbert Jan
Hier zijn de screenshots van mijn Bios instellingen.

Zijn er meer pagina's nodig uit de bios laat het maar weten dan post ik die hier.

• Egbert Jan
Ik heb mijn bios nog gedowngraded en dat hielp helaas ook niet. Hij maakt als je er iets in stopt in Windows wel het ding dong geluid maar de usb-c stick word niet herkent en in apparaat beheer is ook niks te zien. Ik heb mijn muis er op aangesloten via een omvormer van usb c naar usb a en dan werkt de muis ook niet doe ik dit op de andere Thunderbold poort dan werkt de muis wel met de omvormer van usb c naar usb a

• Egbert Jan
Ik denk er over om een rma voor dit moederbord aan te vragen bij megekko, omdat ik denk dat de Thunderbold poort stuk is.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee