Toon posts:

Marktplaats - Artikel betaald maar geen gehoor meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• PVTRIK
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-01 12:51
Dag Tweakers,

Ik heb afgelopen donderdag een muis gevonden op Marktplaats van een aanbieder waarvan de IBAN is gecontroleerd, de identiteit is gevalideerd, deze 8,5 jaar actief is en deze 28 reviews heeft waarvan 25 x 5 sterren. Alles in orde zou je zeggen.

Na een dag kreeg ik reactie en hadden we de deal snel rond. Diezelfde dag heb ik het bedrag overgemaakt, maar heb daarna niks meer van de verkoper vernomen. Ik heb meerdere berichten gestuurd, maar helaas nog geen reactie mogen ontvangen.

Inmiddels heb ik Marktplaats gesproken en heb ik vernomen dat wanneer een verkoper na 5 werkdagen niet reageert, diegene wordt bestempeld als oplichter. Ik kreeg het advies om na deze 5 werkdagen evt aangifte te gaan doen.

Hebben jullie dit al eens meegemaakt? Zo ja, wat hebben jullie in deze situatie gedaan?

Is het daarnaast niet snel om na 5 werkdagen mogelijk een aangifte te doen van oplichting tegen een verkoper?

Local Lead - Krijg meer leads voor je business!

Beste antwoord (via PVTRIK op 09-02-2022 14:30)

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02:50
PVTRIK schreef op maandag 7 februari 2022 @ 23:25:
. Ik ben meer benieuwd naar wat jullie zouden doen in een situatie als je na betaling de verkoper niet te spreken krijgt.
Gewoon afwachten... Eventueel na een paar dagen kijken of hij nog wat heeft gestuurd en of er geen nieuwe artikelen door hem geplaatst zijn.

En anders zou ik mijn verlies nemen en heb ik weer geleerd dat je alleen bij kopen bij een winkel zeker bent van levering :+

Alle reacties

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:25
Er kan natuurlijk altijd wat gebeurd zijn met iemand en met een kleine aankoop bij een betrouwbare verkoper zou ik niet snel oplichting vermoeden

Freelance Drupal developer

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:25

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Een Marktplaats verkoper is geen bol.com die 24/7 voor je klaar staat, verhaal dat iemand na 5 dagen meteen een oplichter is lijkt mij heel sterk.

Het is niet snel, maar je kreeg op vrijdag de betaling gegevens? en dan is het weekend er zijn mensen die dan niet bepaalden zaken in de gaten houden, wss schiet je iets te snel in paniek en ik zou gewoon nog even wachten al zou het een oplichter zijn paar dagen wachten maakt het niet erger.

Si vis pacem, para bellum

• Automark
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:33
Vind je niet dat je wat aan het overdrijven bent? Veel mensen kijken niet elke dag op hun email, en reageren niet altijd in het weekend als het niet belangrijk is.
Wacht gewoon een paar dagen. Als ik iets verkoop, komt het ook wel eens voor dat je niet direct een bericht terug kan sturen, zeker als het een onzin bericht is.

• PVTRIK
Ter informatie, ik ben zeker van plan om nog een tijd te wachten voordat ik zulke stappen zou ondernemen. Ik ben meer benieuwd naar wat jullie zouden doen in een situatie als je na betaling de verkoper niet te spreken krijgt.

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:21
Wat is er mis met het oog de hoogte houden van de koper? Ik stuur altijd even een berichtje als het geld binnen is en ik het artikel ga klaarmaken voor verzending. Kleine moeite toch?

Natuurlijk kan er ets gebeurd zijn waardoor de verkoper niet kan reageren, maar ik vind het best vreemd als je zelfs na meerdere berichten te hebben ontvangen niet even reageert.

[Voor 3% gewijzigd door Medione1210 op 08-02-2022 12:47]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:27
Medione1210 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 02:19:
Wat is er mis met het oog de hoogte houden van de koper? Ik stuur altijd even een berichtje als het geld binnen is en ik het artikel ga klaarmaken voor verzending. Kleine moeite toch?

Natuurlijk kan er ets gebeurd zijn waardoor de verkoper niet kan reageren, maar ik vind het best vreemd als je snel na meerdere berichten bestuur te hebben nog niet heeft gereageerd.
Je weet dat er momenteel veel mensen met corona ziek op bed liggen? Toen mijn vrouw corona kreeg had zij echt geen zin om aan een marktplaats koper te melden dat ze ziek was en daarom iets later opstuurt. (Ik was met 1 a 2 dagen Weer prima in staat te reageren).

Ik heb het hier op Tweakers ook meegemaakt hoor. Zat uiteindelijk 5 dagen tussen betaling en versturen. En ook bericht dat het verstuurd ging worden. Terwijl daar voor ook altijd binnen 1 uur bericht had. Kwam privé iets tussen.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
loki504 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 06:36:
[...]

Je weet dat er momenteel veel mensen met corona ziek op bed liggen? Toen mijn vrouw corona kreeg had zij echt geen zin om aan een marktplaats koper te melden dat ze ziek was en daarom iets later opstuurt. (Ik was met 1 a 2 dagen Weer prima in staat te reageren).
"geen zin" poe poe. Zwaar hoor om even je een snel berichtje in je telefoon te tikken terwijl je toch de hele dag op bed ligt. Die 30 seconden hakken er wel in zeg, om een koper even op z'n gemak te stellen.

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:13
Als je iets verkoopt vind ik dat je op zijn minst de koper op de hoogte moet houden van de status, zeker nadat er al betaald is. Persoonlijk vind ik 3 dagen niet reageren niet bepaald netjes van de verkoper, maar misschien heeft die er een goede reden voor.

Daarnaast zou ik een goed beoordeelde verkoper niet meteen na 5 dagen al gaan aanmerken als oplichter en pas actie gaan ondernemen als ik na 2 weken nog niets heb gehoord of ontvangen.

PVOutput | 3465Wp i.c.m. SB3.6-1AV-40 op ZO | Heerhugowaard | LIVE

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• President
  • Laatst online: 02:50
PVTRIK schreef op maandag 7 februari 2022 @ 23:25:
. Ik ben meer benieuwd naar wat jullie zouden doen in een situatie als je na betaling de verkoper niet te spreken krijgt.
Gewoon afwachten... Eventueel na een paar dagen kijken of hij nog wat heeft gestuurd en of er geen nieuwe artikelen door hem geplaatst zijn.

En anders zou ik mijn verlies nemen en heb ik weer geleerd dat je alleen bij kopen bij een winkel zeker bent van levering :+

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:21
loki504 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 06:36:
[...]

Ik heb het hier op Tweakers ook meegemaakt hoor. Zat uiteindelijk 5 dagen tussen betaling en versturen. En ook bericht dat het verstuurd ging worden. Terwijl daar voor ook altijd binnen 1 uur bericht had. Kwam privé iets tussen.
Nee dat weet ik niet. Omikron is de minst ziekmakende variant tot nu toe. Er zitten wel veel mensen in quarantaine, maar dan kan je gewoon een berichtje sturen.

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:56

Crazy-

Best life ever

Oh en al die reviews, validatie etc zegt ook niks meer.

Voldoende marktplaats accounts waarvan de wachtwoorden “gekraakt” zijn & rondgaan onder oplichters. Dus zelfs met al die checks:

Wil men niet afhalen of gelijk oversteken? Wegwezen

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - gasloos

• Daniew55
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-02 18:44
Ik ben al bijna 10 jaar actief met kopen en verkopen via marktplaats, toch overkomt het iedereen wel eens.

Zo heb ik een keer een Corsair AIO proberen te kopen, goede reviews en lang actief, ook originele foto's.

Na de betaling zou hij het morgen verzenden, 3 dagen later, ja dat doe ik vandaag. 3 dagen later ja het word morgen. Na nog 2 dagen werd ik wel ongeduldig, beloof dan ook niet dat het morgen wordt.
Uiteindelijk gezegd dat ik graag mijn geld terug wou, toen beloofde hij het vandaag te verzenden. Nou vooruit, laatste kans dacht ik.

Ook toen had hij het niet verzonden. Na een paar google acties alle gegevens achterhaald, Ik heb toen gedreigd met aangifte en dezelfde avond stond het geld op mijn rekening. 8)7

Later kwamen er meer negatieve reviews voor deze gebruiker.
In dit geval was het geen oplichter maar iemand die gewoon heel laks was en dingen voor zich uit schoof.

Mijn tip, probeer de persoon op te zoeken en te kijken of de Iban bij de politie bekend is. Zoek de naam op, kijk naar facebook profielen en probeer dan aan de hand van de locatie te kijken of dat daadwerkelijk de gebruiker zou kunnen zijn. Als die persoon echt vindbaar is is de kans kleiner dat het een oplichter is.

Nog een dingetje, Voordat je aangifte gaat doen, stuur eerst een berichtje waarmee je duidelijk maakt dat je die stap neemt als hij het geld niet terug stort. Misschien dat hij of zij dan alsnog reageert. ;)

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-02 11:42
Medione1210 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 08:13:
[...]

Nee dat weet ik niet. Omikron is de minst ziekmakende variant tot nu toe. Er zitten wel veel mensen in quarantaine, maar dan kan je gewoon een berichtje sturen.
Dus jij denkt te kunnen beslissen hoe ziek iemand zich voelt?
De minst ziekmakende maar nog steeds worden veel mensen er echt flink ziek van. En aangezien jij blijkbaar niet weet hoe het is om flink ziek te zijn, kan ik je vertellen dat jouw opmerking echt helemaal nergens op slaat.

• Weissbier
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-03-2022
Misschien is de verkoper ziek? Ligt hij op de IC vanwege corona? Zit hij in quarantaine en mag dus niet de deur uit, wat noodzakelijk is voor het versturen van een pakketje.

Ik zou gewoon eventjes geduldig afwachten, want Marktplaats is inderdaad geen Bol.com waar je het nu besteld en vanmiddag in huis kunt hebben ;)

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-02 08:47
Medione1210 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 08:13:
[...]

Oef dat is een aanname zeg... Ik heb 2 collega's die beide al meer dan 2 weken echt heel ziek zijn. 1 hiervan ligt nu al anderhalve week in het ziekenhuis en de ander kan op dit moment niet meer lopen omdat hij zijn evenwicht volledig kwijt is. Resume: beide zijn absoluut niet in staat om nu iets te kunnen doen en dus niet achter een PC kruipen. Okay ik ben wel van mening dat ze het misschien dan door een partner/vriend/kind kunnen laten beantwoorden (is idd wel zo netjes) maar ga niet voor andere bepalen of ze zelf daartoe in staat zijn en kunnen reageren.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:20

sapphire

Die-hard pruts0r

Natuurlijk kan er ets gebeurd zijn waardoor de verkoper niet kan reageren, maar ik vind het best vreemd als je snel na meerdere berichten bestuur te hebben nog niet heeft gereageerd.
Zeker na geld overmaken zijn veel mensen best een beetje 'gespannen'. Vrijwel altijd komt het opsturen niet op een dag maar willen mensen even de geruststelling dat alles goed gaat, het goed ontvangen is.
Weissbier schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 08:27:
Zit hij in quarantaine en mag dus niet de deur uit, wat noodzakelijk is voor het versturen van een pakketje.
"Sorry ik kon geen bericht naar je sturen want ik mocht de deur niet uit" :?

Tuurlijk zijn er legio redenen waarom iemand niet kan reageren maar dit is wel een hele slechte :+

[Voor 22% gewijzigd door sapphire op 08-02-2022 09:02]

Gabriël ITX

• Weissbier
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-03-2022
sapphire schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:00:
[...]
"Sorry ik kon geen bericht naar je sturen want ik mocht de deur niet uit" :?

Tuurlijk zijn er legio redenen waarom iemand niet kan reageren maar dit is wel een hele slechte :+
Naja als dat in combinatie is met erg ziek zijn van corona, dan zou ik ook geen zin hebben om een opdringerig marktplaats koper te antwoorden.

• Dionysiou
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:03
Tja, ik had laatst ook iets verkocht op Marktplaats. Het moest perse via een een marktplaats betaalverzoek dat via derden gaat. Duurde 2 werkdagen voor dat het op mijn rekening stond, en ik stuur pas iets op als het op mijn rekening staat. De koper was daar geïrriteerd over. Terwijl een betaling van IBAN naar IBAN er direct op had gestaan, maar dat was geen optie want dat was allemaal eng.

• AvV
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:36
Dionysiou schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:13:
Tja, ik had laatst ook iets verkocht op Marktplaats. Het moest perse via een een marktplaats betaalverzoek dat via derden gaat. Duurde 2 werkdagen voor dat het op mijn rekening stond, en ik stuur pas iets op als het op mijn rekening staat. De koper was daar geïrriteerd over. Terwijl een betaling van IBAN naar IBAN er direct op had gestaan, maar dat was geen optie want dat was allemaal eng.
Ik kan me voorstellen dat de koper geïrriteerd was: het MP betaalverzoek is juist bedoeld als vertrouwd betaalmiddel, zodat je niet op betaling hoeft te wachten tot versturen. Als je MP ook al niet meer vertrouwd.

Wat betreft het niet reageren: er zijn nu ook veel mensen een week op vakantie met wintersport.

[Voor 6% gewijzigd door AvV op 08-02-2022 10:09]

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:36
Ik heb ook liever via Marktplaats betaalverzoek, maar ik begrijp mensen wel die willen wachten tot het geld binnen is. Als je vrijdag overgemaakt krijgt, is het er maandag pas (beetje achterhaald Marktplaats ;)). Maar het is er wel áltijd.

Lakse verkopers heb je overal, ik heb zelf ook periodes dat ik minder snel reageer. Maar ik probeer het wel. Als iemand (tijdelijk) andere prioriteiten heeft, kan gebeuren. Kan echt zoveel aan de hand zijn, ik heb net 1,5 week quarantaine achter de rug terwijl iemand een PC op zou komen halen. Kan ook zomaar shady overkomen als de koper denkt dat ik hem aan het lijntje houd voor een hoger bod of iets dergelijks.

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-02 13:37
Ja, ik heb dit ook wel eens meegemaakt. Ook al jaren "actief" en een boel positieve reviews. Uiteindelijk bleek het toch een oplichter te zijn; waarschijnlijk een gehacked account en een deel neppe reviews.

Nou wil ik niet zeggen dat dat hier het geval is, maar het zou zeker kunnen. Overigens was ik mijn 150 euro gewoon kwijt. Aangifte doet de politie in principe niets mee tenzij er genoeg klachten binnen komen, maar als ze het goed doen heb je sowieso geen (juiste) persoonsgegevens voor een aangifte. Marktplaats geeft alleen aan aangifte te doen en sluit eventueel het account bij meerdere klachten.

In dit geval zou ik ook nog even afwachten, maar mijn ervaring met Marktplaats is dat vermoedens vaak wel bevestigd worden.

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:29
Als je iets verkoopt moet je gewoon netjes communiceren. Maar er staat niets in de weg om dat niet te doen. Ook als koper moet je netjes blijven communiceren. Ik moest laatst in quarantaine terwijl er al een afspraak was gemaakt. In dat geval vroeg de verkoper om een aanbetaling, wat ik ook wel redelijk vond om een stuk zekerheid te geven aan de verkoper.

Maar voor de prijs van een 2e hands muis lijkt het me stug dat je bewust opgelicht wordt.

En er is meer aan de hand dan covid. Wie zegt dat de verkoper niet onder een auto is gekomen...

[Voor 9% gewijzigd door FunFair op 08-02-2022 10:16]

• purplevendetta
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 01-02 12:10
Dionysiou schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:13:
Gast, dat Marktplaats betaalverzoek is er zodat je kan zien dat er betaalt is en er dus geen gezeik met overboeken kan gebeuren. Als daar staat dat de koper heeft betaald, dan is dat ook zo. De koper betaalt zelfs extra voor die zekerheid en was dus volledig terecht geïrriteerd. Als je daar niet toe bereid was, dan had je daar niet akkoord mee moeten gaan.

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:34
Vrijdag iets kopen en de maandag erop al een topic starten vind ik wel heel snel. Misschien is de verkoper wel van de trap gevallen tijdens het klussen, of is hij aangereden bij het boodschappen doen. Er zijn zoveel redenen waarom iemand een paar dagen niet kan reageren.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

PVTRIK schreef op maandag 7 februari 2022 @ 22:53:
Dag Tweakers,

Ik heb afgelopen donderdag een muis gevonden op Marktplaats van een aanbieder waarvan de IBAN is gecontroleerd, de identiteit is gevalideerd, deze 8,5 jaar actief is en deze 28 reviews heeft waarvan 25 x 5 sterren. Alles in orde zou je zeggen.

Na een dag kreeg ik reactie en hadden we de deal snel rond. Diezelfde dag heb ik het bedrag overgemaakt, maar heb daarna niks meer van de verkoper vernomen. Ik heb meerdere berichten gestuurd, maar helaas nog geen reactie mogen ontvangen.

Inmiddels heb ik Marktplaats gesproken en heb ik vernomen dat wanneer een verkoper na 5 werkdagen niet reageert, diegene wordt bestempeld als oplichter. Ik kreeg het advies om na deze 5 werkdagen evt aangifte te gaan doen.

Hebben jullie dit al eens meegemaakt? Zo ja, wat hebben jullie in deze situatie gedaan?

Is het daarnaast niet snel om na 5 werkdagen mogelijk een aangifte te doen van oplichting tegen een verkoper?
Dus vrijdag(avond) heb je een deal gesloten, en gelijk betaald. via MP berichten ?
Heeft de verkoper zaterdag je bericht gelezen ?
Je maakt op maandag al een topic aan van vermoedelijke oplichting, niet om een videokaart van E900,- maar een 2e hands muis.
Intussen heb je meerdere berichten aan de verkoper gestuurd.....

Zondag kan nog steeds een zgn rustdag zijn, of er is wat in zijn gebeurt en degen denk niet na om even een bericht te sturen, maar wordt al bestookt met berichten....

Even geduld zou ik zeggen
Misschien wil de verkoper je wel even aanpakken omdat je je zo druk maakt, en laat ie een paar dagen expres niets horen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• fl1mpie
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-01 18:59
Crazy- schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 08:15:
Oh en al die reviews, validatie etc zegt ook niks meer.

Voldoende marktplaats accounts waarvan de wachtwoorden “gekraakt” zijn & rondgaan onder oplichters. Dus zelfs met al die checks:

Tja, snap ik, maar als verkoper zijnde stuur ik het pas op als ik het geld op mijn rekening heb. Heb ook meerdere mensen geweigerd die bleven hameren op dat gelijk oversteken. Geen geld = geen product. Een belofte van een derde dat ik mijn geld misschien krijg is ook onvoldoende imo. Plaats sowieso onder al mijn ads dat verzending voor risico koper is dus als de posterijen het kwijtraken is het (wat hun geld betreft) pech, hadden ze maar extra moeten betalen voor aangetekend.

• Automark
Omdat hij vrijdag het geld heeft overgemaakt en dat de verkoper dat waarschijnlijk nog niet binnen heeft? En sommige mensen reageren gewoon niet in het weekend, probeer ik ook meer en meer te doen, lekker rustig

Vandaag of morgen zal de verkoper z'n geld wel hebben, als hij dan nog niet reageert is het wat anders.

• Automark
Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 06:58:
[...]

"geen zin" poe poe. Zwaar hoor om even je een snel berichtje in je telefoon te tikken terwijl je toch de hele dag op bed ligt. Die 30 seconden hakken er wel in zeg, om een koper even op z'n gemak te stellen.
Man man man, weer een Tweaker die zich totaal niet kan inleven in een ander. Paar weken geleden had ik ook weer corona, zelfs met omikron was ik toch twee dagen redelijk gaar, en wilde ik echt niet op een schermpje kijken, pijnlijke ogen, en had echt last van licht.

Raat maar waar, er zijn echt mensen die gewoon niet elke dag op een pc of telefoon zitten.

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Automark schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 12:38:
[...]

Man man man, weer een Tweaker die zich totaal niet kan inleven in een ander. Paar weken geleden had ik ook weer corona, zelfs met omikron was ik toch twee dagen redelijk gaar, en wilde ik echt niet op een schermpje kijken, pijnlijke ogen, en had echt last van licht.

Raat maar waar, er zijn echt mensen die gewoon niet elke dag op een pc of telefoon zitten.
Je hebt ook geen partner die het even kan doen, en ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat je je werkgever ook niets hebt laten weten want dat kost toch wel aanzienlijk veel moeite.

Weer zo'n tweaker die zich totaal niet kan inleven in een koper die inneens niets meer hoort in het tijdperk dat internetoplichting z'n zoveelste verjaardag viert. Man man man.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:27
Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 12:49:
[...]

Je hebt ook geen partner die het even kan doen, en ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat je je werkgever ook niets hebt laten weten want dat kost toch wel aanzienlijk veel moeite.

Weer zo'n tweaker die zich totaal niet kan inleven in een koper die inneens niets meer hoort in het tijdperk dat internetoplichting z'n zoveelste verjaardag viert. Man man man.
Ik heb wel mijn baas gebeld ja. En daarna ga ik echt niet denken aan een marktplaats verkoper. Zeker als je niet via je mobiel doet maar via een vaste pc denk je niet direct aan marktplaats. En als je zo bank bent voor internet oplichting moet je het bij bol.com kopen of ophalen. Maar niet verwachten dat iedereen aan jou blijft denk als het privéleven van een ander even tegenzit.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Ik moet wel heel ziek zijn als ik een Marktplaats koper of VA koper niet even kan laten weten dat verzenden er voorlopig niet inzit vanwege ziekte/omstandigheden/whatever.. Mensen zitten constant op hun telefoon (ik ook, guilty as charged), dan is een berichtje er zo uit..

Vroegah, toen je nog je computer met HDD moest opstarten en daarna outlook express was je 10 minuten verder.. Dan snap ik wel dat een berichtje er niet zomaar uit is..

Het is nu dinsdag, de koper mag best even een berichtje doen.

[Voor 4% gewijzigd door FreakNL op 08-02-2022 13:00]

• PVTRIK
Wellicht handig geweest om er bij te vermelden, dan nu maar. Na het betalen vroeg ik of het nog lukte om hem vandaag op de post te doen (vrijdag om 18:30 en ik vroeg het ook om nog een reactie te krijgen). De verkoper gaf aan dat het avond was en het de volgende dag zou versturen. Na dat bericht dus niets meer vernomen van de verkoper.

Ik snap dat er ongetwijfeld een reden is waarom een verkoper niet zou kunnen reageren, maar zoals velen zeggen is het tegenwoordig een kwestie van 30 seconden inspanning om het te laten weten als het niet lukt.

Persoonlijk zie ik het zo dat als ik iets op marktplaats verkoop en het eens ben geworden met een koper, het artikel z.s.m. bij de verkoper wil krijgen. Iemand zet namelijk wel iets bewust op Marktplaats (om het te verkopen). Een kleine inspanning vind ik dus wel kunnen, maar ik wacht nog rustig af.

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-02 15:28

Kars

Yamaha Tenere Domestic Model

PVTRIK schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:11:
Wellicht handig geweest om er bij te vermelden, dan nu maar. Na het betalen vroeg ik of het nog lukte om hem vandaag op de post te doen (vrijdag om 18:30 en ik vroeg het ook om nog een reactie te krijgen). De verkoper gaf aan dat het avond was en het de volgende dag zou versturen. Na dat bericht dus niets meer vernomen van de verkoper.

Ik snap dat er ongetwijfeld een reden is waarom een verkoper niet zou kunnen reageren, maar zoals velen zeggen is het tegenwoordig een kwestie van 30 seconden inspanning om het te laten weten als het niet lukt.

Persoonlijk zie ik het zo dat als ik iets op marktplaats verkoop en het eens ben geworden met een koper, het artikel z.s.m. bij de verkoper wil krijgen. Iemand zet namelijk wel iets bewust op Marktplaats (om het te verkopen). Een kleine inspanning vind ik dus wel kunnen, maar ik wacht nog rustig af.
Even voor de duidelijkheid; heb je berichten uitgewisseld via de Marktplaats-berichten? En heb je betaald via een Marktplaats-betaalverzoek?

Life is too short to remove USB safely

• PVTRIK
Kars schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:14:
[...]

Even voor de duidelijkheid; heb je berichten uitgewisseld via de Marktplaats-berichten? En heb je betaald via een Marktplaats-betaalverzoek?
Ja, ik heb berichten uitgewisseld via Marktplaats berichten en betaald met een Marktplaats betaalverzoek.

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:56
Ik heb vorige week iets gekocht van iemand wat allemaal redelijk oke leek te zijn. Helaas na het betalen van een klein bedrag (via Tikkie) werd de situatie wat grimmiger. De volgende dag was het, mede dankzij de verkopers handelingen op Marktplaats en zijn reacties op mijn berichten, duidelijk dat ik met een oplichter had te maken.

Ik heb hem een betaalverzoek gestuurd voor het bedrag dat ik over heb geboekt en een ultimatum gesteld, en anders gewoon online aangifte doen. Uiteraard ook niet vergeten te melden bij Marktplaats zelf.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• romabah
  • Laatst online: 02-12-2022
Maand geleden exact hetzelfde. Gebruiker met meerdere goede recenties, normale prijs en normaal contact. Nederlandse bankrekening. Betaald en daarna niks meer gehoord. Geen TnT geen contact geen niks.

Het lijkt erop dat de oplichters veel slimmer worden. Heb aangifte gedaan maar blijkbaar gebruiken ze tegenwoordig tussenrekeningen en kans dat er iets van terechtkomt is nihil.

Samenvatting: GEBRUIK gelijk oversteken mits je niet kan ophalen. Helaas, tegenwoordig noodzakelijk. Of haal gewoon op.

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-01 18:34
Seroczynski schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:24:
Helaas na het betalen van een klein bedrag (via Tikkie) werd de situatie wat grimmiger.
Tja als je de waarschuwing van mp zelf, “betaal niet rechtstreeks maar via mp systeem”, in de wind slaat dan roep je het ook wel over jezelf af. Het kan goed gaan maar soms dus ook niet.

ts moet nog even een paar dagen afwachten of het goed komt en anders heb je weer wat geleerd.
Zolang kopers mee gaan met de oplichters zullen ze blijven bestaan.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Deel gewoon via berichten je iBan, en dan ziet de ontvanger ook wanneer jij hebt betaald. Kan zomaar dat de ontvanger nog niks betaald heeft gekregen via dit systeem.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:56
gielie schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:23:
[...]

Tja als je de waarschuwing van mp zelf, “betaal niet rechtstreeks maar via mp systeem”, in de wind slaat dan roep je het ook wel over jezelf af. Het kan goed gaan maar soms dus ook niet.
Ik handel behoorlijk wat via Marktplaats en ben in ongeveer 15 jaar misschien vier keer te pakken genomen door een oplichter. Over het algemeen ben ik vrij verzekerd in mijn "oplichter-radar", maar zo zie je maar dat het altijd op de loer ligt. Achteraf is het altijd eenvoudig.

Dat zegt echter niet dat je de tools die Marktplaats je geeft in de wind moet slaan. Ik ben soms gewoon wat makkelijker met handelen. Gelijk Oversteken service van Marktplaats geloof ik niet zo in. Volgens mij is dat eerder nadelig voor de verkoper dan voor de koper.

[Voor 18% gewijzigd door Seroczynski op 08-02-2022 14:40]

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Thalaron
  • Laatst online: 19:57
Crazy- schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 08:15:
Gelijk oversteken... dat vind ik als verkoper altijd prima. Kost jou meer en de enige garantie die je hebt is dat er 'iets' afgeleverd gaat worden bij een pakketpunt...

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy) / SolarEdge 18x Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
PVTRIK schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:11:
Hij heeft toch nog gereageerd dat hij het de volgende dag op de post zou doen? Dus dan heeft ie toch nog gereageerd na de betaling?

Overigens als een koper mij om 18:30 zou vragen om het pakket nog vandaag op de post te doen zou ik ook even niet meer reageren... (Pakket gaat toch ook niet meer mee na 17.00)

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Thalaron schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:18:
[...]

Gelijk oversteken... dat vind ik als verkoper altijd prima. Kost jou meer en de enige garantie die je hebt is dat er 'iets' afgeleverd gaat worden bij een pakketpunt...
Ik vind dat niet prima, want als PostNL dat 'iets' niet levert, kun je fluiten naar je centen. Ik wil het best versturen als je niet wil of kan ophalen, maar het volledige risico ligt dan bij de koper.

• Thalaron
  • Laatst online: 19:57
FirePuma142 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:24:
[...]

Ik vind dat niet prima, want als PostNL dat 'iets' niet levert, kun je fluiten naar je centen. Ik wil het best versturen als je niet wil of kan ophalen, maar het volledige risico ligt dan bij de koper.
Ik meen mij te herinneren dat dit in het verleden anders was, maar de voorwaarden er even op nagelezen en daar staat nu in ieder geval dat het aangekomen moet zijn. Goed om te weten, die optie gebruik ik dus voortaan niet meer (in ieder geval niet bij producten die kostbaar zijn).

Er vanuit gaande dat PostNL zijn werk goed doet is en blijft dat nog altijd een vrij zinloze optie indien mensen je echt willen oplichten natuurlijk. Gewoon een steen zoeken met het gewicht van ongeveer het product en dat in een doosje stoppen :)

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy) / SolarEdge 18x Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:51
Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 06:58:
[...]

Zijn echt mensen die gewoon niks kunnen dan slapen hoor door corona, voorbeelden ten over helaas.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Modbreak:De discussie over corona, ziek zijn en andere persoonlijke verhalen mogen achterwege blijven. Die helpen TS niet veel met zijn probleem/situatie en leveren alleen maar ruis op in het topic.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:36
romabah schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:02:
Samenvatting: GEBRUIK gelijk oversteken mits je niet kan ophalen. Helaas, tegenwoordig noodzakelijk. Of haal gewoon op.
Is het niet nog steeds zo dat er enkel een track&trace nodig is die zegt ' afgeleverd ' te zijn om het geld te ontvangen, als verkoper bij dat gelijk oversteken?
Dan sturen dit soort types je dus gewoon een baksteen - of iets anders waardeloos - en ontvangen ze alsnog het geld.
Dus hier heeft uiteindelijk ook niemand wat aan, behalve marktplaats en hun partner die voor elke transactie flink incasseren.

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 29-01 19:50
Vorig jaar via gelijk oversteken vraagprijs + verzending betaald op verzoek van de verkoper.
Rare snuiter vermelde dat hij niks op zijn rekening was gekomen en daardoor niet wilde verzenden.

Ik vermoed dat hij na mijn betaling een hoger bod heeft gehad.
Meerdere keren contact met verkoper en die vermelde mij dat ik het geld maar bij MP terug moest halen.
na vele omslachtige online pogingen contact gehad met MP via chat maar deze konden niks voor mij betekenen. Omdat de verkoper niks verstuurde kreeg ik na X aantal dagen een deel van het bedrag terug.
Wat ik niet terug kreeg waren de portokosten voor aangetekend versturen.

Als ik zelf iets verkoop is dat nu alleen aangetekend via MP betaling.

• PVTRIK
Update: Ik heb inmiddels contact met de verkoper. Geen echte reden voor het afwezig zijn, maar heb een Track en Trace gekregen. Als het goed is komt het pakket morgen binnen.

Dank voor toch alle adviezen. Ik ga zelf, en raadt het iedereen aan, om toch zoveel mogelijk op te halen indien mogelijk.

• DePaul
  • Laatst online: 19:40
@PVTRIK In ieder geval fijn dat te horen. Pakketje nu echt aangekomen?

• PVTRIK
@DePaul ja, pakketje gelukkig mogen ontvangen. :)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee