(dit is voor een vriendin)
Wat ga je met je laptop doen?
Aangenaam thuis gebruik, graag aansluiten op usb-c docking station van met extra schermen.
Wat is je budget?
700-850 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Weinig
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- Laptop aansluiten op een docking station met usb-c
- Licht (doorgaans zijn laptops onder de 2kg, dat komt in orde)
- voorstander van een grotere batterij (zetel hangen)
Vragen
Ik heb zelf een asus 16 inch OLED, en vindt OLED schermen mooi. Maar ik hoor links en rechts klachten dat er PWM wordt gebruikt, wat tot vermoeidheid of hoofdpijn kan leiden. Is dit nu eigenlijk af te raden?
Deze laptop haalt op hdmi ook geen 60hz op 3840x2160 op mijn externe monitor, doet die dat wel op usb-c?
De gewenste laptop kan dat liefst wel.
Is HDMI 2.0 een harde vereiste? Of is de USB-c oplossing veel beter hier? Welke specificatie heeft een laptop om een docking station via USB-c aan te sturen?
Ga ik best voor een Ryzen 5 of intel i5?
Voorbeelden(?)
https://tweakers.net/pric...;1761070;1750886;1777984/
Wat ga je met je laptop doen?
Aangenaam thuis gebruik, graag aansluiten op usb-c docking station van met extra schermen.
Wat is je budget?
700-850 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Weinig
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- Laptop aansluiten op een docking station met usb-c
- Licht (doorgaans zijn laptops onder de 2kg, dat komt in orde)
- voorstander van een grotere batterij (zetel hangen)
Vragen
Ik heb zelf een asus 16 inch OLED, en vindt OLED schermen mooi. Maar ik hoor links en rechts klachten dat er PWM wordt gebruikt, wat tot vermoeidheid of hoofdpijn kan leiden. Is dit nu eigenlijk af te raden?
Deze laptop haalt op hdmi ook geen 60hz op 3840x2160 op mijn externe monitor, doet die dat wel op usb-c?
De gewenste laptop kan dat liefst wel.
Is HDMI 2.0 een harde vereiste? Of is de USB-c oplossing veel beter hier? Welke specificatie heeft een laptop om een docking station via USB-c aan te sturen?
Ga ik best voor een Ryzen 5 of intel i5?
Voorbeelden(?)
https://tweakers.net/pric...;1761070;1750886;1777984/