Toon posts:

Scherm voor werk en MMORPG

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• dere12
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-01 09:43

dere12

Kennis delen is goud waard!

Topicstarter
Beste mensen, mijn huidige 27” IPS monitor met HDMI is aan vervanging toe. Momenteel gebruik ik deze voor thuiswerken als 2e scherm naast mijn laptop en om MMORPG te spelen. IPS vind ik prettig qua kijkhoek en rust aan mijn ogen.

In de pricewatch heb ik gekeken naar drie criteria:
  1. IPS scherm
  2. Verversingssnelheid
  3. Quad-HD resolutie
Nu vraag ik mij af hoe belangrijk de verversingssnelheid zou zijn in mijn situatie. Helpt het ook bij een scherm deels voor zakelijk gebruik of alleen voor gaming?

Life is all about Tweaking

Beste antwoord (via dere12 op 08-02-2022 20:14)

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:38
bumtroll schreef op maandag 7 februari 2022 @ 22:17:
Hangt ervan af bedoel je met verversingsnelheid FPS of reactie tijd in MS wat je beeld laat zien.

Zou het FPS zijn hangt dit totaal af van de specs van je laptop aan kan in de mmorpg die je speelt. en is de game fast passed zo dat elke frame telt?

Zou het reactie snelheid zijn MS dan hangt het er vanaf hoe competitieve ben je nu zijn de meeste schermen tussen de 1 en 5 ms wat denk ik niemand merkt.
Je koopt geen 144Hz scherm omdat je dan denkt beter te gaan spelen (of nou ja, dat zou voor 99.9% van de spelers niet de reden moeten zijn), maar omdat bewegende beelden gewoon scherper en rustiger zijn om te zien. Zelfde reden als dat veel high-end telefoons tegenwoordig een 120Hz modus hebben gekregen, dat is niet omdat je 3ms sneller moet zijn bij een Whatsapp berichtje tikken.

Anyway ik heb zelf zo'n scherm die ik gebruik voor gamen en voor werk. Heeft het zin voor werk? Neu, vooral omdat mijn werk laptop niet op meer dan 60Hz kan aanturen :P . (IIG ik denk dat laptop schuldige is, maar misschien heeft scherm wel de DP input nodig voor 144Hz).

Alle reacties

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:14
Hangt ervan af bedoel je met verversingsnelheid FPS of reactie tijd in MS wat je beeld laat zien.

Zou het FPS zijn hangt dit totaal af van de specs van je laptop aan kan in de mmorpg die je speelt. en is de game fast passed zo dat elke frame telt?

Zou het reactie snelheid zijn MS dan hangt het er vanaf hoe competitieve ben je nu zijn de meeste schermen tussen de 1 en 5 ms wat denk ik niemand merkt.

• dere12

dere12

Topicstarter

Dank voor je reactie, het ging inderdaad niet om de reactietijd maar om de verversing van het scherm in Hz. Ik wil met name online roleplaying games gaan spelen, zoals LOTRO.

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:14
Dan is alsnog de vraag wat kan je laptop aan kwa specs bovendien welke HDMI heeft je laptop gezien je naar hoge resolutie wil en hoge fps

verder kan je zo beetje elk scherm pakken uit dit lijstje https://tweakers.net/moni...7NeChojhMqb6iUH-iHCU2sdYP

zijn allemaal naar jou specs en allemaal boven de 120 fps

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:38

Je koopt geen 144Hz scherm omdat je dan denkt beter te gaan spelen (of nou ja, dat zou voor 99.9% van de spelers niet de reden moeten zijn), maar omdat bewegende beelden gewoon scherper en rustiger zijn om te zien. Zelfde reden als dat veel high-end telefoons tegenwoordig een 120Hz modus hebben gekregen, dat is niet omdat je 3ms sneller moet zijn bij een Whatsapp berichtje tikken.

Anyway ik heb zelf zo'n scherm die ik gebruik voor gamen en voor werk. Heeft het zin voor werk? Neu, vooral omdat mijn werk laptop niet op meer dan 60Hz kan aanturen :P . (IIG ik denk dat laptop schuldige is, maar misschien heeft scherm wel de DP input nodig voor 144Hz).

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Schopje vanuit VB naar aankoopadvies.

@dere12 welke modellen heb je allemaal gevonden die je interessant lijken?

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• dere12

dere12

Topicstarter
Blaat schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:59:
Schopje vanuit VB naar aankoopadvies.

@dere12 welke modellen heb je allemaal gevonden die je interessant lijken?
Op basis van de adviezen kijk ik nu naar:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MonitorenIiyama G-Master GB2770QSU-B1 Zwart€ 324,75€ 324,75
1MonitorenIiyama ProLite XUB2792QSN-B1 Zwart€ 344,25€ 344,25
1MonitorenMSI Optix MAG274QRF-QD Zwart€ 399,-€ 399,-
1MonitorenSamsung G50A Zwart€ 343,-€ 343,-
Totaal€ 1.411,-

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee