Toon posts:

Mercedes EQS video

Pagina: 1
Acties:

• Bitzer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10:22
video: Mercedes EQS plus EQE en EQXX - Waanzinnige range dankzij energie-effi...
@Yero

Over de video heb ik een paar opmerkingen.
In de eerste plaats, het is een prima video. Ik weet dat een video produceren heel wat werk is waarbij je aan veel dingen moet denken.

Er zijn een paar puntjes die mij opvallen en die ik geheel vrijblijvend wil delen.

Gedurende de video zie ik Jeroen in wel 3 verschillende nogal casual outfits in de auto zitten en met een dikke jas buiten de auto. Ik snap dat de video op verschillende dagen gemaakt zal zijn en dat het buiten koud is maar het komt niet heel professioneel over.
Kies één strakke outfit, eventueel met een Tweakers badge, en blijf daarbij. Een paar exemplaren voor reserve en de was. Voor buiten geen hoog dicht geritste jas en handschoenen. Als je een jas aan moet doe hem los.

De opname locatie rond 1:35 is nogal rommelig in de zin dat de achtergrond van onder anderen de kinder speelplek niet passend is. Ook reflecteert de lantaarnpaal in de voorkant en de voorruit.
De locatie op 2:35 is veel beter.

De opening, vanaf ca. 0:20 vind ik erg goed en pakkend. Het einde vind ik een misser. Vanaf 12:12 doet Jeroen een conclusie door het open raam van de auto en ik had verwacht hem daarna met de auto weg te zien rijden als een duidelijk outro. Echter word de presentatie vrij abrupt afgebroken en komen er dan nog Mercedes promo filmpjes achteraan die veel beter voor in de video hadden gekund, als ze er al in hadden gemoeten.

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 14:41

Yero

Reviewer
Hey @Bitzer! Allereerst: bedankt dat je de tijd hebt genomen voor deze feedback (en dat je dat op de juiste plek doet). Feedback als deze houdt ons scherp en helpt te reflecteren. Ik zal het met de videoredacteur doornemen. Er zijn altijd wat dingen die beter konden. We wisselen regelmatig van locatie voor de variatie en proberen de setting ook af te wisselen (dus niet alleen landweggetjes of dezelfde regio) - de ene keer levert dat een betere achtergrond op dan de andere keer. Wij zien dat vaak zelf ook, al dan niet achteraf. Soms was iets (makkelijk) te voorkomen, maar soms ook niet.

Ik reageer even concreet op het eerste punt. Terecht punt van die outfits. Wij proberen normaal gesproken ook op kleding te letten en dat lukt meestal ook. In dit geval liep het anders. Er waren extra draaidagen nodig vanwege uitval van een collega (normaal filmen we met twee videoredacteuren tegelijk en bij voorkeur op een zonnige dag). Drie dagen hetzelfde overhemd aandoen leek me niet fris - letterlijk en figuurlijk. Daar kwam bij dat het op twee van de drie dagen behoorlijk koud was - een gevoelstemperatuur van circa twee graden (in werkelijkheid 4-6). Om dan met jas open te filmen lijkt mij niet gezond, zeker niet omdat dit meerdere scenes betrof (en zoiets natuurlijk wel eens over moet). Dat wordt al snel veel gestotter en dan duurt het nog langer. ;) De scene met de zwarte hoodie is gefilmd met de deur open, dus daarvoor gold min of meer hetzelfde: met jas aan is overdreven en met alleen een overhemd te koud. Die hoodie was eigenlijk puur voor gebruik op de achtergrond, dus niet op beeld, maar heb ik toch gebruikt vanwege de kou. Je hebt gelijk dat deze afwisseling in stijl wat rommelig is. Tegelijkertijd geeft het ook aan dat we niet alles in één dag proberen te proppen. :) En als we moeten kiezen tussen vorm en inhoud dat inhoud dan altijd op de eerste plek komt. Maar uiteraard is dit voor verbetering vatbaar.

Voor de volgende video heb ik mooi weer besteld, maar weergoden lijken hier geen gehoor aan te geven. Maar... de hoodie blijft dit keer thuis. 8)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:48

franssie

Save the albatross

Ik kijk geen video - is er ook een TLDR versie ergens? Tweakers maakt nogal een statement (gesponsord?) en om nu de hele reclame uit te gaan zitten is me nogal wat.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• goldeng8
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-02-2022
Bedankt voor deze nuttige en leuke bijdrage.

Complimenten voor het opvallend goed beeld en geluid en montage, wat me nog niet zo simpel lijkt bij een rijdende auto. Ook een kalme en duidelijke presentatie van de belangrijkste kenmerken.

Ik had wel iets meer van het comfort en de bagage- en zit-ruimte van deze limousine willen zien. Ook de rij-eigenchappen in de stad op de autoweg graag. En dan iets minder van de blitse schermen en opties. Of is dat meer iets voor Autoweek ?

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-01 14:29

TradeMarkNL

Videoproducer
Hé bedankt voor je reactie @goldeng8 ! We proberen qua auto-coverage altijd zoveel mogelijk een Tweakers-waardig verhaal te maken. Dat wil voor ons zeggen zoveel mogelijk een technische insteek en inderdaad minder focus op dingen als zitruimte. Ik wil niet zeggen dat we daar nooit iets over zullen melden, maar de balans moet voor ons richting technische aspecten gaan. Ik hoop dat ik hiermee je vraag heb beantwoord :)

@franssie Mercedes-reclames vind je op het YouTube-kanaal van Mercedes, niet op Tweakers.

• franssie

franssie

Save the albatross

TradeMarkNL schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 21:48:
<>
@franssie Mercedes-reclames vind je op het YouTube-kanaal van Mercedes, niet op Tweakers.
Meh - blijft een clikbait video die je moet kijken om antwoord te krijgen op de vraag - beetje zoals Privé van de telegraaf haar koppen schrijft ...
Als het nieuwswaarde heeft meldt een redactie dat niet alleen in een video - reclame derhalve want het merk wordt wel genoemd, de uitkomst niet. Of dat nu Mercedes of Silvie is maakt verder journalistiek niet uit.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
franssie schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:36:
[...]

Meh - blijft een clikbait video die je moet kijken om antwoord te krijgen op de vraag - beetje zoals Privé van de telegraaf haar koppen schrijft ...
Als het nieuwswaarde heeft meldt een redactie dat niet alleen in een video - reclame derhalve want het merk wordt wel genoemd, de uitkomst niet. Of dat nu Mercedes of Silvie is maakt verder journalistiek niet uit.
Dat mag je uiteraard allemaal vinden, geen probleem :) Verder snap ik je punt niet helemaal: nieuws ‘telt’ alleen als het (ook) als tekst wordt vermeld? Is een radiostation mooi klaar mee ;) Daarnaast gaat deze video helemaal niet om nieuws want het is een reportage.

• franssie

franssie

Save the albatross

TradeMarkNL schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:45:
[...]

Dat mag je uiteraard allemaal vinden, geen probleem :) Verder snap ik je punt niet helemaal: nieuws ‘telt’ alleen als het (ook) als tekst wordt vermeld? Is een radiostation mooi klaar mee ;) Daarnaast gaat deze video helemaal niet om nieuws want het is een reportage.
Radio stations zijn efficient omdat ik daar niet zowel mij oren als ogen bij nodig heb. Video killed te radio star? Dat werd 'm niet.
Mijn punt is dat je een video start met een stelling "Waanzinnige range dankzij energie-efficiëntie" waarvoor je een hele video moet uitzitten om er antwoord op te krijgen, dat is clickbait en van geen toegevoegde waarde. Het vergelijk met radio slaat verder echt nergens op :?

Dus - hoe waanzinnig is die range nu?
En waanzinnig, is dat niet meer een term van Kwebbelkop op TokTok of moet dat nu echt ook op Tweakers?

edit: en het is een feedback topic, niets persoonlijks, als ik de enige zeur ben dan weet je dat ook :> :+ en valt het mee.

[Voor 6% gewijzigd door franssie op 09-02-2022 22:54]

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
franssie schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:53:
[...]

Radio stations zijn efficient omdat ik daar niet zowel mij oren als ogen bij nodig heb. Video killed te radio star? Dat werd 'm niet.
Mijn punt is dat je een video start met een stelling "Waanzinnige range dankzij energie-efficiëntie" waarvoor je een hele video moet uitzitten om er antwoord op te krijgen, dat is clickbait en van geen toegevoegde waarde. Het vergelijk met radio slaat verder echt nergens op :?

Dus - hoe waanzinnig is die range nu?
En waanzinnig, is dat niet meer een term van Kwebbelkop op TokTok of moet dat nu echt ook op Tweakers?

edit: en het is een feedback topic, niets persoonlijks, als ik de enige zeur ben dan weet je dat ook :> :+ en valt het mee.
Hehe nee prima hoor! Zeuren mag altijd 😅 Jij claimt alleen dat iets alleen nieuws is als het in het geschreven woord is, ik zeg van niet dus vandaar het voorbeeld van radio. Ik denk stiekem dat video gewoon niet jouw medium is :) Hoe waanzinnig die range is? Dan zul je een stukje van de video moeten kijken. Net zoals je in een tekst een stukje moet doorlezen tot al je vragen zijn beantwoord. En net als in een artikel heb je tegenwoordig ook op YouTube prachtige hoofdstukken om wat sneller door de video heen te komen ;) Verder ontwikkelt taal zich gelukkig, zou maar saai worden anders…

• franssie

franssie

Save the albatross

@TradeMarkNL ik scroll sneller door een tekst dan jij een video kan FFW maar prima, het is inderdaad niet mijn medium voor nieuws waarbij het beeld weinig tot niets toevoegt, zoals deze. Succes met je serie verder!

• goldeng8
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-02-2022
TradeMarkNL schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 21:48:
Hé bedankt voor je reactie @goldeng8 ! We proberen qua auto-coverage altijd zoveel mogelijk een Tweakers-waardig verhaal te maken. Dat wil voor ons zeggen zoveel mogelijk een technische insteek en inderdaad minder focus op dingen als zitruimte. Ik wil niet zeggen dat we daar nooit iets over zullen melden, maar de balans moet voor ons richting technische aspecten gaan. Ik hoop dat ik hiermee je vraag heb beantwoord :)

Zeker, mijn punt was gewoon dat het een hele leuke en goede bijdrage was, en dat smaakt naar meer!

En de focus van Tweakers op de genoemde onderwerpen is natuurlijk best ook wel logisch .

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
goldeng8 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 10:37:
[...]

Zeker, mijn punt was gewoon dat het een hele leuke en goede bijdrage was, en dat smaakt naar meer!

En de focus van Tweakers op de genoemde onderwerpen is natuurlijk best ook wel logisch .
Leuk om te horen man, bedankt! Er volgen er de komende weken nog een paar dus dat komt mooi uit :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee