Toon posts:

flash player alternatief

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• pc bouwerke
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-01 19:41
Ik heb een aantal mooie screensavers , losse, en één set up voor 28 screensavers die allen vragen om de flashplayer bij installatie.
Op zoek naar een oplossing kwam ik bij zogenaamde flash emulators of vervangers, zoals Lightspark-SWFOpener-rufus, maar met geen van allen kan ik de set up uitvoeren.
Doe ik iets verkeerd of wat moet ik doen om die screensavers toch te kunnen installeren in Windows 11?

Beste antwoord (via pc bouwerke op 08-02-2022 17:31)

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik zou ook geen flash meer installeren en screensavers zijn wat mij betreft ook de weg van de dodo gegaan.

Maar als je vanuit een gevoel van nostalgie die screensavers nog eens wil bekijken (sommige screensavers waren ware kunstwerken, vergelijkbare met wat in de Demoscene werd en wordt geproduceerd), mijn zegen heb je. Maar je zult er wel tijd en moeite in moeten steken.

Maar goed, indien het nog lukt om de flashplayer te downloaden en installeren (ik zou dat even in een sandbox doen, just to be sure) dan kan het interessant zijn om het nog aan de gang te krijgen. Als het voor eigen dagelijks gebruik is, neuh..

Op basis van de XML die enkel aangeeft dat er een install error is, kan ik niet veel.

Je kunt ook kijken of je voor technische hulp hier terecht kunt, daar komen je screensavers zo te zien vandaan:

https://www.3planesoft.com/help/

Je kunt ook de screensavers bekijken via hun video's. Da's misschien makkelijker om dat gevoel van nostalgie weer even boven te halen :P

[Voor 8% gewijzigd door akimosan op 08-02-2022 16:30]

Alle reacties

• akimosan
  • Niet online
De setup (iets als setup.exe ?) controleert waarschijnlijk of FlashPlayer al geïnstalleerd is alvorens hij de screensavers gaat uitpakken/installeren. En wanneer dat niet het geval is, stop hij met verder gaan. Zoiets?

Soms kun je de setup / installatie bestanden toch uitpakken, maar het helpt als je erachter kunt komen waar de installer op gebaseerd is (NullSoft., NSIS, MSI, InstallShield, InnoSetup)
Soms wordt er bijvorbeeld in %TEMP% de bestanden eerst uitgepakt of bijvoorbeeld een CAB/ZIP bestand geplaatst wat je dan weer met 7-zip of zo kunt uitpakken. Dan heb je in ieder geval de losse SWF files. Als je die kunt draaien in LightSPark ben je weer een eind verder.

• pc bouwerke
Uw redenering klopt volledig.Ik heb gekeken in de %TEMP% map en vond daar enkel een XML bestand, bent u hier iets mee? Tijdens de installatie kreeg ik idd een foutmelding over de flashplayer in %TEMP%
<Answers Version="1.0">
<Interaction ID="IT_LaunchMethod">
<Value>ContextMenu</Value>
</Interaction>
<Interaction ID="IT_SelectProgram">
<Value>NotListed</Value>
</Interaction>
<Interaction ID="IT_BrowseForFile">
<Value>D:\Software\3 SCREENSAVERS\283dSSaio\28 3planesoft ScreenSavers.exe</Value>
</Interaction>
</Answers>

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Flash installeren, screensaver package installeren, flash verwijderen, checken of het werkt?

Dan ben je in ieder geval voorbij die Flashplayer check bij install, en kan je daarna makkelijker een alternatief installeren.

(sowieso, zijn screensavers nog een ding? Meeste monitoren klappen op standby voordat de screensaver aangaat.)

[Voor 61% gewijzigd door Spacecowboy op 07-02-2022 20:39]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Spacecowboy schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:35:
...
(sowieso, zijn screensavers nog een ding? Meeste monitoren klappen op standby voordat de screensaver aangaat.)
Nee, die zijn dus net zo achterhaald als flash player.
Ik zou die flashbeelden extracten en omzetten naar een courant video format

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• pc bouwerke
Spacecowboy schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:35:
Flash installeren, screensaver package installeren, flash verwijderen, checken of het werkt?

Dan ben je in ieder geval voorbij die Flashplayer check bij install, en kan je daarna makkelijker een alternatief installeren.

Flash installeren..was het maar zo simpel, je geraakt daar niet meer aan.

@Brahiewahiewa Om iets te extracten naar een ander formaat moet je het eerst hebben en dat lukt al niet, of begrijp ik u verkeerd?

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Spacecowboy

XBL: Biggmans

pc bouwerke schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 08:58:
[...]

Flash installeren..was het maar zo simpel, je geraakt daar niet meer aan.

@Brahiewahiewa Om iets te extracten naar een ander formaat moet je het eerst hebben en dat lukt al niet, of begrijp ik u verkeerd?
Hier bijvoorbeed: https://downloads.digital...yer/windows/post-download

Wel even checken of er geen rommel inzit. Het setupbestand kan je even proberen te openen een archiver, op die manier zou je misschien die .swf's er uit kunnen halen.

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:33
Spacecowboy schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:26:
Wel even checken of er geen rommel inzit.
Als TS zich daar zorgen over maakt dan kan TS beter geen flash installeren (da's sowieso rommel).

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:37

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Aangezien het om Client Software gaat, en niet over een Windows OS verplaats ik het topic even naar: Client Software Algemeen

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• akimosan
  • Niet online
Ik zou ook geen flash meer installeren en screensavers zijn wat mij betreft ook de weg van de dodo gegaan.

Maar als je vanuit een gevoel van nostalgie die screensavers nog eens wil bekijken (sommige screensavers waren ware kunstwerken, vergelijkbare met wat in de Demoscene werd en wordt geproduceerd), mijn zegen heb je. Maar je zult er wel tijd en moeite in moeten steken.

Maar goed, indien het nog lukt om de flashplayer te downloaden en installeren (ik zou dat even in een sandbox doen, just to be sure) dan kan het interessant zijn om het nog aan de gang te krijgen. Als het voor eigen dagelijks gebruik is, neuh..

Op basis van de XML die enkel aangeeft dat er een install error is, kan ik niet veel.

Je kunt ook kijken of je voor technische hulp hier terecht kunt, daar komen je screensavers zo te zien vandaan:

https://www.3planesoft.com/help/

Je kunt ook de screensavers bekijken via hun video's. Da's misschien makkelijker om dat gevoel van nostalgie weer even boven te halen :P

[Voor 8% gewijzigd door akimosan op 08-02-2022 16:30]

• pc bouwerke
Flash player kan niet meer geïnstalleerd worden. Ik zal contact nemen met de technische ondersteuning van 3planesoft en hopen dat er iets uit de bus komt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee