GPU ''beheer van bureaubladvensters'' is erg hoog

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14:28
Sinds afgelopen vrijdag heb ik een bug in windows.
In taakbeheer is ineens ''beheer van bureaubladvensters'' erg hoog in de GPU. Hierdoor is het onmogelijk om te streamen en te gamen tegelijk, wat voorheen makkelijk ging.

Het rare is ook dat Call of Duty totaal geen GPU pakt.
Zijn er mensen met hetzelfde probleem of is er een ICTer die er misschien een oplossing op weet?

Ik heb de NVIDIA drivers al een paar versies terug gezet, drivers bijgewerk, BIOS geupdate.
Maar dit heeft niet geholpen.

Specs pc:

NVIDIA RTX 3060
AMD Ryzen 7 5800X
2X 16GB RAM 3600 MHz
ASUS TUF gaming B550-Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y9l8bMH_3CdwZTxatvGV5F-s-_4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RyJsJj2dfnsy21bX44coORU4.png?f=fotoalbum_large

Heb een screenshot van het taakbeheer bijgevoegd

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:56

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Als je zoekt op "Desktop Window manager high gpu usage" kun je wrs meer vinden.

Probeer eens :
Windows toets
Typ: fix apps that are blurry
Druk enter
Set de knop die aan staat op Af

Andere mogelijke oplossingen: https://answers.microsoft...af-4920-a237-75ebac8073f5

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
@Damic Dit had ik ook gevonden en uitgezet, jammer genoeg heeft dit niet gewerkt.

Zodra ik mijn muis over het scherm beweeg schiet dat proces naar 50% GPU en de GPU engine staat op GPU 0 - 3D.

Als ik in warzone zit en ik klik ergens in OBS dan vliegt de CPU de lucht in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:56

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Wat gebeurd er als je obs afsluit?

Probeer zo weinig mogelijk programma's in de achtergrond te hangen. Als dat een oplossing is dan 1 voor 1 terug opstarten tot je het probleem programma hebt gevonden.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoZwolle
Het is opgelost. De game modus stond uit in de grafische instellingen van Windows. Nu loopt alles weer goed en is ''beheer van bureaubladvensters'' weer laag. Heel apart dat 1 schuifje aan en uit zo'n verschil maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartLeferink
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 18-04 08:27
Voor mensen die hier terug komen met hetzelfde probleem, ik merkte dat dit probleem voor kwam wanneer ik een extra monitor aan mijn laptop zette. Dit beeldscherm had een setting "GDMI ULTRA HD deep color". Nadat ik deze setting uit heb gezet was ik van het probleem af.
Pagina: 1