Toon posts:

ps2 huren, waarop letten?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik huur voor dit weekend bij videotheek een playstation 2, want na al die verhalen ben ik toch nog benieuwd geworden.
Dit weekend hangt er dus vanaf of ik zo'n ps2 koop of niet.
Natuurlijk gelijk GT3 erbij gereserveerd dus daar kijk ik vooral naar en naar het beeldkwaliteit van DVD.
Zijn er eigenlijk nog meer dingen die ps2 kan en raden jullie misschien mij nog een ander spel aan, die ik gelijk ook maar moet huren?
Ik ben zeer benieuwd of het iets is :)

Verwijderd

nie huren :) is meteen weggegooid geld...

beter meteen 1 kopen :)

Verwijderd

ik heb er gister 1 gekocht en dat ding bevalt me prima :) Alleen nog eff vandaag spellen kopen en extra controller en memorycard :) De grahix en zo zien er goed uit dus kopen die hap ;p

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:39
Die nieuwe Twisted Metal leek me wel grappig, misschien dat die er al is?

Flickr | Lego collectie

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 17:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Vraag bij die videotheek of ze er een RGB kabel bij hebben want de standaard bijgeleverde composite kabel is echt om te huilen qua beeldkwaliteit.

Verwijderd

ik heb gister een potje GT3 gedaan in de makro :)
samen met mijn ma
ik rij meteen weg met da ding (heb al ervaring met 1 en 2) en mijn ma bleef stilstaan
toen ze wegreed wist ze nie hoe ze moest sturen (*zucht* vrouwen)
maar ik wilde nie meer naar huis
het was me 1e ervaring met de PS2 en dat ding ruled
ik heb er alleen geen geld voor (jammergenoeg)

• Devil N
  • Laatst online: 28-10-2025
Inderdaad kun je beter meteen zo'n ding kopen dan eerst huren. Ik heb sinds 2 maanden ook zo'n ding, en hij's prachtig.
Spellen om naar uit te kijken:
Gran Turismo 3 (maar die neem je er sowieso bij)
Twisted Metal Black (komt als 't goed is in September uit)
Resident Evil: Code Veronica X (ook September)
Metal Gear Solid 2 (geen uitleg nodig. Duurt nog wel efkes voor ie uitkomt, maar bij Zone of the Enders zit een demo van MGS2)
En zo kan de lijst wel doorgaan. Genoeg killer apps op komst in ieder geval.

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:14
Op donderdag 23 augustus 2001 14:29 schreef deviln het volgende:
Inderdaad kun je beter meteen zo'n ding kopen dan eerst huren. Ik heb sinds 2 maanden ook zo'n ding, en hij's prachtig.
Metal Gear Solid 2 (geen uitleg nodig. Duurt nog wel efkes voor ie uitkomt, maar bij Zone of the Enders zit een demo van MGS2)
Let's not forget: Final Fantasy X :9~ (1st Quarter 2002)

Verwijderd

Final Fantasy X is voor mij dus echt een reden om dat ding aan te schaffen, ik ga dus ook sparen zodat ik beide kan kopen zodra die uit is :)

• Psychoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01 00:04

Psychoot

1337n00b^

Niet huren en niet kopen. W8 liever ff tot de X-Box of de goddelijke GameCube. De GameCube komt binnen 1 maand in Japan uit en verw8 de 1e reviews niet veel later. De PS2 valt heel erg tegen naar mijn mening, na vele uren (gedwongen door mezelf, misschien werd het nog wat) gespeeld te hebben op de PS2 vind ik er nog niks aan. Misschien dat de volgende reeks spellen daar verbetering in kunnen brengen. ps: GT3 lijkt me wel kewl

• Terranca
Op donderdag 23 augustus 2001 16:11 schreef Psychoot het volgende:
Niet huren en niet kopen. W8 liever ff tot de X-Box of de goddelijke GameCube. De GameCube komt binnen 1 maand in Japan uit en verw8 de 1e reviews niet veel later. De PS2 valt heel erg tegen naar mijn mening, na vele uren (gedwongen door mezelf, misschien werd het nog wat) gespeeld te hebben op de PS2 vind ik er nog niks aan. Misschien dat de volgende reeks spellen daar verbetering in kunnen brengen. ps: GT3 lijkt me wel kewl
"Goddelijke GameCube"?? Heb je die screens/filmpje al gezien van Zelda op de spaceworld 2001? Sorry, maar dat 2D is nou niet echt mijn definitie van "goddelijk" :r
Ik persoonlijk vind de cartoony graphix van de NGC er irritant. Heb al een N64, en ik heb me tot m'n 15de heerlijk vermaakt met bv Mario Kart 64, maar na die leeftijd wou ik toch echt ff wat meer realisme. NGC is een console die door pappa's aan hun kinderen (<12 jaar) wordt gegeven.

Nou komen jullie natuurlijk met Soul Caliber 2 aanzetten, en ik moet toegeven dat het idd een :9 spel is, maar op de PS2 komt Virtua Fighter 4, dat vermoedelijk net zo'n hoge :9 factor heeft. De rest van de NGC blift toch een kinderconsole. Neem bv Pikmin... ik hoef nix meer te zeggen |:(

Het mag duidelijk zijn dat ik soon een PS2 ga kopen :D De graphix zijn goed, en de gameplay ook erg relaxed

edit:
De Xbox.. de pc->console. De spellen vallen me ook erg tegen. Ikzelf zit al jaren uit te kijken naar HALO, maar heb het spel langzaam slechter en slechter zien worden. De graphix zullen best mooi zijn, maar aangezien ik toch best een redelijke pc heb, en de meeste spellen van de Xbox ook op de PC of een andere console komen, koop ik ze daar wel op. Bovendien komt hij pas in maart 2002 in nederland en dat is me toch even iets te laat ("ik had al lang FFX kunnen spelen!")

• RemcoZ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-01-2025
Idd niet huren maar kopen. :)
Verwen jezelf anders met een PSW. Dit is een Engels PS2 blad met een DVD-rom met demo's en reviews. Deze is gewoon te lezen in een willekeurige DVD-speler. Heb je in ieder geval een beetje een indruk hoe het eruit ziet...
PS. De beeldkwaliteit is iets minder, omdat het film is en geen echt DVD-rom spel.

En als je je PS2 weer moet inleveren heb je het blad ieg nog om te kunnen kwijlen over wat je thuis had kunnen hebben. >:)

• Devil N
Op donderdag 23 augustus 2001 16:25 schreef Terranca het volgende:

[..]

"Goddelijke GameCube"?? Heb je die screens/filmpje al gezien van Zelda op de spaceworld 2001? Sorry, maar dat 2D is nou niet echt mijn definitie van "goddelijk" :r
Ik persoonlijk vind de cartoony graphix van de NGC er irritant. Heb al een N64, en ik heb me tot m'n 15de heerlijk vermaakt met bv Mario Kart 64, maar na die leeftijd wou ik toch echt ff wat meer realisme. NGC is een console die door pappa's aan hun kinderen (<12 jaar) wordt gegeven.

Nou komen jullie natuurlijk met Soul Caliber 2 aanzetten, en ik moet toegeven dat het idd een :9 spel is, maar op de PS2 komt Virtua Fighter 4, dat vermoedelijk net zo'n hoge :9 factor heeft. De rest van de NGC blift toch een kinderconsole. Neem bv Pikmin... ik hoef nix meer te zeggen |:(

Het mag duidelijk zijn dat ik soon een PS2 ga kopen :D De graphix zijn goed, en de gameplay ook erg relaxed

edit:
De Xbox.. de pc->console. De spellen vallen me ook erg tegen. Ikzelf zit al jaren uit te kijken naar HALO, maar heb het spel langzaam slechter en slechter zien worden. De graphix zullen best mooi zijn, maar aangezien ik toch best een redelijke pc heb, en de meeste spellen van de Xbox ook op de PC of een andere console komen, koop ik ze daar wel op. Bovendien komt hij pas in maart 2002 in nederland en dat is me toch even iets te laat ("ik had al lang FFX kunnen spelen!")
Terranca, jij en ik hebben exact dezelfde gedachtengang. Ik heb Nintendo nooit echt gemogen vanwege het hoge gehalte aan kiddie games, en de X-Box is inderdaad gewoon een PC in consolevorm. Halo ziet er gewoon bagger uit vergeleken met andere spellen. En dat moet dan de X-Box's 'killer app' zijn (dat las ik echt ergens)? Pah, laat me niet lachen.
Ennuh, Soul Calibur 2 is zeer waarschijnlijk niet Gamecube exclusive. Tis nog niet officieel bevestigd, maar de kans zit er heel dik in dat 't ook op de PS2 komt. En als dat niet zo is, dan hebben we altijd nog Tekken 4 (vind ik mjam) en Virtua Fighter 4 (vind ik niet mjam, maar Sega supporters wel :)).

Verwijderd

als DVD speler is die wel leuk ik heb hem percies 3 dagen gehad wat :r ding

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Woei,

Nintendo heeft bij veel mensen het idee "een kiddie console" te zijn.. Iets dat helemaal niet waar is..
Er zijn genoeg sirieuze spellen voor oudere, en mensen nemen dat ding toch bijv voor Zelda..

Neem nou FFX en MGS, vanwege die spellen kopen waarschjinlijk een heleboel mensen een PS2, maar als ze op de Nintendo waren uitgekomen had ik zeker geweten dat die ook goed zou verkopen..

Verder ga ik er niet te diep op in, want console threads hebben meestal de neiging om uit te lopen in een grote rij flames/trolls

• Terranca
Op donderdag 23 augustus 2001 20:42 schreef Timpie2000 het volgende:
Woei,

Nintendo heeft bij veel mensen het idee "een kiddie console" te zijn.. Iets dat helemaal niet waar is..
Er zijn genoeg sirieuze spellen voor oudere, en mensen nemen dat ding toch bijv voor Zelda..

Neem nou FFX en MGS, vanwege die spellen kopen waarschjinlijk een heleboel mensen een PS2, maar als ze op de Nintendo waren uitgekomen had ik zeker geweten dat die ook goed zou verkopen..

Verder ga ik er niet te diep op in, want console threads hebben meestal de neiging om uit te lopen in een grote rij flames/trolls
Dat is dus precies wat ik zeg. De PS2 is geniaal OMDAT de spellen geniaal zijn. En van die spellen voor 'ouderen' heb ik nog steeds niets gemerkt. Zelda was idd altijd een van de minst kiddie games, maar nu ik dat filmpje zie krijg ik niet echt de illusie dat dat nog steeds zo is

Maja ik zal ook kappen ;)

Verwijderd

Ik zou dat zon doosje alleen all kopen voor Final Fantasy series die op de ps2 komen , en MGS2 & 3 etc.... (als die uitkomen) (en als tegen die tijd dat die uitkomen geen ps3 uit is :P )

Verwijderd

huren == :)
kopen == :9~

ik hebbem ook meteen zonder twijfel gekocht :)
alleen al omdat FFX, FFXI en MGS2 e.d erop uitkomen.
GT3 is al helemaal koel.

hijs dus echt je geld waard *D
mochten de andere je nog niet overtuigd hebben
zou ik gewoon ff voor jezelf kijken en oordelen :)

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

ik zou even wachten op de XBOX, ik denk dat de prijs van de PS2 dan gaat dalen :)

MechWarrior || Monsters Game

• Terranca
Op vrijdag 24 augustus 2001 00:16 schreef GambitRS het volgende:
ik zou even wachten op de XBOX, ik denk dat de prijs van de PS2 dan gaat dalen :)
Sja, maar het is dus maar net de vraag of je zolang wil gaan wachten. Zo lang kan ik niet wachten iig :)

• franklin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:22

franklin

denkt teveel...

ps2 ruled gewoon en ook als dvdspeler vind ik m dik in orde!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 23 augustus 2001 09:23 schreef Ruud het volgende:
nie huren :) is meteen weggegooid geld...

beter meteen 1 kopen :)
Ik moet gewoon er zelf achter komen of ps2 ook iets voor mij is.
Op donderdag 23 augustus 2001 12:27 schreef keldon het volgende:
Vraag bij die videotheek of ze er een RGB kabel bij hebben want de standaard bijgeleverde composite kabel is echt om te huilen qua beeldkwaliteit.
Scheelt dat verschil in bekabeling zoveel dan?? Iig bedankt voor de tip; ik zal ernaar vragen :)
Op donderdag 23 augustus 2001 14:29 schreef deviln het volgende:
GT3, MGS2 en de komende FF-series zijn eigenlijk de spellen waar ik naar uit kijk. Jammer dat nu alleen GT3 te huur is :(
Op donderdag 23 augustus 2001 16:11 schreef Psychoot het volgende:
Sorry Psychoot dat ik net de jouw post als voorbeeld pak, maar wat jij in het begin zegt over X-Box en GC... aan dit soort posts heb ik dus niet echt veel aan. Ik begrijp wel dat jij en anderen willen duidelijk maken dat er ook andere consoles op komst zijn... dat is prima, maar ik wil m toch graag huren. Tevens wanneer de andere consoles beschikbaar zijn voor verhuur dan is de kans groot dat ik die ook wil huren. Lees ook ff mijn reactie op Timpie2000.
En GT3 lijkt mij ook veht, ben benieuwd :)
Op donderdag 23 augustus 2001 17:32 schreef RemcoZ het volgende:
Idd niet huren maar kopen. :)
Verwen jezelf anders met een PSW. Dit is een Engels PS2 blad met een DVD-rom met demo's en reviews. Deze is gewoon te lezen in een willekeurige DVD-speler. Heb je in ieder geval een beetje een indruk hoe het eruit ziet...
PS. De beeldkwaliteit is iets minder, omdat het film is en geen echt DVD-rom spel.

En als je je PS2 weer moet inleveren heb je het blad ieg nog om te kunnen kwijlen over wat je thuis had kunnen hebben. >:)
Hehe... dan ga ik bij elke editie een vriend lastigvallen, die in bezit is van dvdspeler, om mezelf te vergapen aan de filmpjes ;)
Ik weet niet hoeveel een editie van dat blad kost, maar voor die prijs zal ik waarschijnlijk al aardig in de buurt zijn van de huurprijs voor een weekend. Maar toch bedankt voor de tip :)
Op donderdag 23 augustus 2001 20:42 schreef Timpie2000 het volgende:
*knip*
Daar sluit ik me bij aan. Het is zeker niet de bedoeling van deze thread dat we hier met zijn allen elkaars ideeën gaan verkondigen over welke console (met bijbeh. spellen) het beste is en waarom we die andere console zo graag afkraken en eerlijk gezegd interesseert me die discussie op het moment geen moer. Het gaat er niet om dat anderen moeten worden overtuigd blalala... het gaat erom dat je het zelf ervaart en dan je eigen mening vormt. Ookal blijkt over een jaar dat een console bij een bepaalde doelgroep meer succes heeft dan een andere console... Je houdt je aan je mening totdat jezelf tot een andere conclusie komt, niet omdat een ander zegt dat je mening niet deugt, want dan is het bij mij: doegie *rinkel fietsbel*.
Kortom: mijn aandacht gaat nu eenmaal ff uit naar de ps2. Wil ik weten welke console het beste is, dan open ik wel zonder de search te gebruiken een nieuwe topic waarvan ik weet dat eral vele topics van bestaan.
Maar ik pin gelukkig mezelf nergens aan vast en dat zou eik niemand moeten doen, anders zaten we nu nog pong te spelen :)
Op donderdag 23 augustus 2001 22:08 schreef Djek-Herrur_IRCow het volgende:
*knip*
mochten de andere je nog niet overtuigd hebben
zou ik gewoon ff voor jezelf kijken en oordelen :)
Psies... strak plan! :)

Veel van jullie hebben het over beeldkwaliteit en de spellen en dat is idd een belangrijk aspect. Maar ik ben eigenlijk ook best wel benieuwd naar het geluidskwaliteit van spellen en dvd. Je weet tenslotte maar nooit wanneer er zon (dolby B)receiver oid met x aantal boxen bovenop je schoot landt ;)
Gelukkig nog 1 dagje en dan zal ik eindelijk de antwoorden op al mijn vragen weten :P
Eej maar over die borg? Toch maar ff Het Van Dale Taalweb erop nageslagen...
Het Van Dale Taalweb:
borg (de ~ (m.))
1 iem. die zich voor een ander financieel aansprakelijk stelt
2 onderpand
3 middel ter beveiliging van onderdelen tegen losraken *D
Oftewel als ik m per ongeluk kwijtmaak of er missen toevallig onderdelen bijvoorbeeld schroefjes, dan heb ik m eik in wezen gekocht voor 250,- >:)

PS: Nog meer tips of dingetjes waar ik op moet letten zoals die bekabeling?? Ik bedoel: ik heb m alleen voor het weekend en dan wil ik ook wel ff wat ermee kunnen doen :P

• Devil N
Koop de Metal Gear Solid 2 demo in de winkel voor 150 piek. D'r zit ook nog gratis 't complete spel Zone of the Enders bij. ;)

Ennuh, nog even over bekabeling, als je TV een S-VHS aansluiting heeft (twee aansluitingen voor audio (rood en wit) en een aansluiting voor video die wat op een PS/2 poort lijkt), dan kan je beter een S-Video kabel gebruiken om de PS2 aan te sluiten. Dat geeft namelijk NOG betere beeldkwaliteit dan zo'n RGB kabel.

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 10:08 schreef deviln het volgende:
Ennuh, nog even over bekabeling, als je TV een S-VHS aansluiting heeft (twee aansluitingen voor audio (rood en wit) en een aansluiting voor video die wat op een PS/2 poort lijkt), dan kan je beter een S-Video kabel gebruiken om de PS2 aan te sluiten. Dat geeft namelijk NOG betere beeldkwaliteit dan zo'n RGB kabel.
Is dit zo? Naar mijn weten geeft een RGB kabel de beste beeldkwaliteit. Er zijn op het hifi/audio forum al meerdere topics hierover langsgekomen en de conclusie is iedere keer dat RGB beter is dan S-Video.

• Raimond613
  • Laatst online: 15:54

Raimond613

Simracer

ik heb vanmorgen mn PS2 met GT3 gekocht en ik heb hem op mn videorecorder aangesloten via de bijgeleverde tulpstekker-AV-stekker (ik weet effe niet precies hoe het heet, maar het zijn die drie tulpjes aangesloten op die AV convertor) en mn beeldkwaliteit op een merkloze 37 cm TV is perfect hoor..

iracing profile

• Devil N
Op vrijdag 24 augustus 2001 12:16 schreef Raimond het volgende:
ik heb vanmorgen mn PS2 met GT3 gekocht en ik heb hem op mn videorecorder aangesloten via de bijgeleverde tulpstekker-AV-stekker (ik weet effe niet precies hoe het heet, maar het zijn die drie tulpjes aangesloten op die AV convertor) en mn beeldkwaliteit op een merkloze 37 cm TV is perfect hoor..
Moet je dan eens wat scherpe contrasten opzoeken (bijvoorbeeld fel rood tegen een fel blauwe achtergrond), en dan eens goed naar je TV kijken. Dan kun je heel duidelijk allemaal bewegende lijnen in het beeld zien. Meestal zie je dit niet, maar bij sommige spellen is 't erg hinderlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 24 augustus 2001 10:08 schreef deviln het volgende:
Koop de Metal Gear Solid 2 demo in de winkel voor 150 piek. D'r zit ook nog gratis 't complete spel Zone of the Enders bij. ;)

Mijn tv heeft naast de scart-aansluiting en aansluiting voor videorec nog een videoaansluiting en hij lijkt idd op een beetje op een ps/2 poort. Ik heb ff een plaatje van [topic=82035/1/25] gejat om te laten zien waar het om gaat. Tis dus die tweede van rechts in het zwart.
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/350/G1/350060G1.JPG
Verder zitten er op de tv ook twee geluidsaansluitingen (l en r), maar of dat nu in- of uitgangen zijn, moet ik nog achter komen. Maar dit alles zou dus in kunnen houden dat mijn tv ook s-vhs heeft?
Waar ligt toch dat hand(tering)leiding ;)

• Devil N
Op vrijdag 24 augustus 2001 11:58 schreef yhtomit het volgende:

[..]

Is dit zo? Naar mijn weten geeft een RGB kabel de beste beeldkwaliteit. Er zijn op het hifi/audio forum al meerdere topics hierover langsgekomen en de conclusie is iedere keer dat RGB beter is dan S-Video.
Hmm, ik weet 't ook niet zeker, ik gebruik zelf nog de kabels die bij m'n PS2 zaten, maar ik heb altijd gehoord dat S-VHS betere beeldkwaliteit geeft dan zo'n RGB kabel. :?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 24 augustus 2001 12:40 schreef deviln het volgende:

[..]

Hmm, ik weet 't ook niet zeker, ik gebruik zelf nog de kabels die bij m'n PS2 zaten, maar ik heb altijd gehoord dat S-VHS betere beeldkwaliteit geeft dan zo'n RGB kabel. :?
Wat voor kabels zitten er dan bij de ps2 inbegrepen?
S-VHS of RBG? Of die composite kabel (hoe zoiets erook uit mag zien?) waar keldon het eerder in deze thread over had?

• Devil N
Dat is inderdaad een S-VHS aansluiting. Dat ding op 't plaatje is zo ze zien een S-VHS -> SCART converter. Die rooie en witte aansluiting zijn voor audio, die zwarte voor S-VHS video en die gele is ook voor video, maar dat is baggerkwaliteit video (zoals standaard bij de PS2 zit) :)

• Devil N
Op vrijdag 24 augustus 2001 12:49 schreef jverhees het volgende:

[..]

Wat voor kabels zitten er dan bij de ps2 inbegrepen?
S-VHS of RBG? Of die composite kabel (hoe zoiets erook uit mag zien?) waar keldon het eerder in deze thread over had?
Bij de PS2 zit dit ding:
Afbeeldingslocatie: http://www.hotbit.nl/Html/Images/ps2avcable.jpg (PS2 -> audio en video apart)
En om dat op je TV aan te sluiten heb je er dan nog een AV-adaptor bij zitten, waarmee je het hele geval in een SCART-poort kan proppen.
Die signalen worden dus een aantal keer omgezet, wat waarschijnlijk verantwoordelijk is voor 't kwaliteitsverlies.
Zo'n RGB kabel verbindt je PS2 direct met een SCART-poort, wat resulteert in betere beeldkwaliteit. En hoe 't precies zit met S-VHS, ik weet 't allemaal ook niet. 'k Weet er erg weinig details van.

• Devil N
Dit vond ik op internet:
1. What is S-Video?

S-Video is one of the high quality methods of transmitting a television signal from a device such as a Camcorder, VCR, or a Digital Cable terminal. It separates the color information
(Chrominance) from the brightness (Luminance), which prevents nasty things like color bleeding and dot crawl, and helps increase clarity and sharpness. You can greatly improve the image quality of the picture by simply converting to S-Video. Please note: Your TV MUST have a S-Video input.

3. Is S-Video THAT much better than Composite?

In a word, YES! The image is at least twice as sharp, and the color definition is far superior. Because of this, the image looks a lot "cleaner". Many fine details only become easily visible with S-Video.

Lees hier verder.

Aai rest mai kees.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 24 augustus 2001 13:01 schreef deviln het volgende:

[..]

Bij de PS2 zit dit ding:
[afbeelding] (PS2 -> audio en video apart)
En om dat op je TV aan te sluiten heb je er dan nog een AV-adaptor bij zitten, waarmee je het hele geval in een SCART-poort kan proppen.
Die signalen worden dus een aantal keer omgezet, wat waarschijnlijk verantwoordelijk is voor 't kwaliteitsverlies.
Zo'n RGB kabel verbindt je PS2 direct met een SCART-poort, wat resulteert in betere beeldkwaliteit. En hoe 't precies zit met S-VHS, ik weet 't allemaal ook niet. 'k Weet er erg weinig details van.
Volgens mij heb ik dan nog zo'n RBG-kabel liggen, wat ik heb gekocht voor mijn psx. Aan de ene kant past ie gewoon in scartaansluiting van tv en de andere kant ziet eruit als dat rare platte ding wat ik ff vakkundig ;) heb omcirkeld in het plaatje hieronder, maar dan dus in het grijs.
Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/jverhees2/ps2avcable_edited.jpg
Cool, want dan kan ik zo zelf beeldkwaliteit vergelijken. Moet alleen nog zo'n S-VHS ding vinden...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 24 augustus 2001 13:08 schreef deviln het volgende:
*knip*

Lees hier verder.

Aai rest mai kees.
Bedankt voor de uitleg en link naar de S-Video FAQ, deviln!
Volgens mij zit ik straks dit weekend meer met die kabels te switchen dan daadwerkelijk te spelen... ach je moet toch wat met die heerlijke 30c zon buiten :)

• Devil N
Op vrijdag 24 augustus 2001 16:34 schreef jverhees het volgende:
Volgens mij heb ik dan nog zo'n RBG-kabel liggen, wat ik heb gekocht voor mijn psx. Aan de ene kant past ie gewoon in scartaansluiting van tv en de andere kant ziet eruit als dat rare platte ding wat ik ff vakkundig ;) heb omcirkeld in het plaatje hieronder, maar dan dus in het grijs.
Een RGB-kabel voor de PSX werkt als 't goed is ook prima op de PS2. Zelfde aansluiting aan de achterkant van de machine.
Bedankt voor de uitleg en link naar de S-Video FAQ, deviln!
Volgens mij zit ik straks dit weekend meer met die kabels te switchen dan daadwerkelijk te spelen... ach je moet toch wat met die heerlijke 30c zon buiten
Simpel searchje op Google en ik had meteen die FAQ te pakken. Kleine moeite ;)
Pagina: 1