Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgoe72
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-05 10:53
Sinds kort ben ik aangesloten bij online.nl.
Nu wilde ik mijn eigen router gaan gebruiken zoals ik eerder bij andere provider ook deed.

Heb op internet info gevonden op welke wijze dit bij online werkt aangezien de helpdesk hier geen ondersteuning biedt.

Uitvoering;

Wifi, firewall en dhcp uit
VDSL_ online in brigde gezet

Vervolgens utp van lan1 modem naar wan poort Asus router. Asus staat op DHCP en deelt ook netjes adressen uit aan verbonden apparaten. Probleem is alleen dat er geen internet signaal doorkomt.

Ondanks 3 uren wachten en diverse keren opnieuw opstarten blijft asus router aangeven dat er een probleem is met DHCP ISP.

iemand een idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:49
als het vdsl is, moet je dan niet iets met ppp doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgoe72
Eerlijk gezegd geen idee eerlijk gezegd. Ik heb glasvezel maar zag in andere forums terug dan ze allemaal VDSL in bridge zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relativity
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-06 20:16
Stomme vraag maar hoe zet je de VMG8825-T50 in bridge-modus? Ik heb namelijk dezelfde modem/router en wil ook graag mijn asus routers gebruiker... Anders krijg je bijv dubbel NAT instellingen e.d.

Of zet je de asus routers in DMZ?

[ Voor 12% gewijzigd door relativity op 05-11-2022 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgoe72
relativity schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 13:58:
Stomme vraag maar hoe zet je de VMG8825-T50 in bridge-modus? Ik heb namelijk dezelfde modem/router en wil ook graag mijn asus routers gebruiker... Anders krijg je bijv dubbel NAT instellingen e.d.

Of zet je de asus routers in DMZ?
Via het menu kun je 'm in bridge zetten (zie eerdere post).
Ik heb de asus niet werkend gekregen (internetsignaal wordt niet doorgegeven ri de asus) en geen ondersteuning via online. Zodra ik naar een andere provider kan ben ik weg bij online.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-07 16:35
De Asus heeft gewoon ap mode beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relativity
Darkz0rs schreef op zondag 6 november 2022 @ 19:31:
De Asus heeft gewoon ap mode beschikbaar.
Dat snap ik, maar ik wil van alle functionaliteiten gebruik maken (merlin wrt).
borgoe72 schreef op zondag 6 november 2022 @ 16:35:
[...]

Via het menu kun je 'm in bridge zetten (zie eerdere post).
Ik heb de asus niet werkend gekregen (internetsignaal wordt niet doorgegeven ri de asus) en geen ondersteuning via online. Zodra ik naar een andere provider kan ben ik weg bij online.nl.
Ikzelf kan hier niks van terug. Ik zit zelf bij T-Mobile en zeggen dat deze modem niet in bridge modus gezet kan worden. Er wordt geadviseerd de asus router in de DMZ te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
relativity schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:30:
Ik zit zelf bij T-Mobile en zeggen dat deze modem niet in bridge modus gezet kan worden.
Dat had je er wel bij mogen zeggen, deze ondersteunt inderdaad geen "bridge mode". Verder heeft T-Mobile Thuis eigen topics, en ook T-Mobile zelf heeft instructies hoe eigen apparatuur aan te sluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:33

nelizmastr

Goed wies kapot

relativity schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:30:
[...]

Dat snap ik, maar ik wil van alle functionaliteiten gebruik maken (merlin wrt).
[...]

Ikzelf kan hier niks van terug. Ik zit zelf bij T-Mobile en zeggen dat deze modem niet in bridge modus gezet kan worden. Er wordt geadviseerd de asus router in de DMZ te zetten.
T-mobile heeft eigen firmware, het is dus niet de fabrieksfirmware van Zyxel met alleen een skin zoals sommige providers doen. T-mobile geeft je geen volledige admin toegang tot alle instellingen. Jij kunt dus alleen met dubbel NAT werken of de Zyxel volledig vervangen.

De Zyxel vervangen ligt aan je soort aansluiting.

Bij xDSL moet je dan een DSL modem kopen met bridge mode ondersteuning, zoals bijv. de Draytek Vigor 130 en daar je Asus aan.

Bij glasvezel kan de glasvezel mediaconverter direct met een UTP kabel naar de WAN van de Asus, met VLAN tag 300 op WAN.

Dit alles neemt aan dat je geen TV (met STB) of VOIP bij T-mo afneemt.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relativity
nelizmastr schreef op maandag 14 november 2022 @ 13:56:
[...]

T-mobile heeft eigen firmware, het is dus niet de fabrieksfirmware van Zyxel met alleen een skin zoals sommige providers doen. T-mobile geeft je geen volledige admin toegang tot alle instellingen. Jij kunt dus alleen met dubbel NAT werken of de Zyxel volledig vervangen.

De Zyxel vervangen ligt aan je soort aansluiting.

Bij xDSL moet je dan een DSL modem kopen met bridge mode ondersteuning, zoals bijv. de Draytek Vigor 130 en daar je Asus aan.

Bij glasvezel kan de glasvezel mediaconverter direct met een UTP kabel naar de WAN van de Asus, met VLAN tag 300 op WAN.
Bedankt even goed over na denken dan. Ik heb de aansluiting van glasvezel in de meterkast, waar de zyxel staat. Daarop heb ik een kabel naar de woonkabel liggen waarop de Asus router is aangesloten.
nelizmastr schreef op maandag 14 november 2022 @ 13:56:
[...]
Dit alles neemt aan dat je geen TV (met STB) of VOIP bij T-mo afneemt.
Ik neem inderdaad alleen de internet dienst af van T-Mobile

[ Voor 8% gewijzigd door relativity op 18-11-2022 13:12 ]

Pagina: 1