Wat voor hout is dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.345 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:54

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
I.v.m. een opkomende verhuizing willen we wat meubels van de hand doen. Welke hout soort maakt uiteraard flink uit voor de waarde van dit dressoir. Heeft iemand enig idee hoe ik dat kan achterhalen, of dit aan de foto kan zien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pOWdXLqrwmyeSH4EVxrDfSEuYOA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P6dpuFooDiMJlXlrlItUkW4c.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8nzTWIC-_mDIT5ZPWXaB4Qd67y0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BIa39ZsmWuj6RILwfggetvQs.jpg?f=fotoalbum_large

Idem voor deze buffetkast (en indien er suggesties zijn hoe deze knoppen schoon te krijgen, dan is dat ook welkom - goed poetsen helpt namelijk niet):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nqjzLJuJLQKjJWGPofEyXPo_od8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YOwWBTOCLmAopszfNlCrV9xC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OXoSqit5fEXj7VIp_xg28LO8V6s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gXyuVSSPyd5BOv46ElsJXfGs.jpg?f=fotoalbum_large

Alvast bedankt :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Alle reacties

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:57
Gewoon grenen?

Edit: Beide kasten lijken me gewoon grenen te zijn. De knopjes kun je het beste schuren en opnieuw lakken.

Edit 2: Oh, het is voor de verkoop. Dan zou ik niet de moeite nemen om de knopjes schoon te maken. Hier krijg je toch niet veel geld voor.

[ Voor 115% gewijzigd door Joep op 07-02-2022 15:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 13:46
Lijkt me gewoon grenen

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • +13 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Ik denk dat je blij moet wezen als iemand het meubel komt optillen en meenemen, i.p.v afvragen wat de waarde is :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-05 17:40

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Je kunt de knoppen losdraaien, in de accuboormachine zetten en dan (kaal) schuren terwijl ze ronddraaien? Maar dan zien ze er uit als nieuw, wat t.o.v. de rest van de kast ook niet optimaal is.

[ Voor 32% gewijzigd door thunder7 op 07-02-2022 15:13 ]

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Oké grenen dus, duidelijk!
thunder7 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:12:
Je kunt de knoppen losdraaien, in de accuboormachine zetten en dan (kaal) schuren terwijl ze ronddraaien? Maar dan zien ze er uit als nieuw, wat t.o.v. de rest van de kast ook niet optimaal is.
Goede tip, en daarna even weer lakken. Zal er wel veel netter uitzien uiteraard.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Heb je de knoppen al eens in sint marc gezet? Hier zit vet op. Bij schuren schuur je dat de nerf in.

Ik zou eerst goed reinigen en dan schuren. Maar tenzij je de boel echt opknapt vraag ik me af of je hier financieel heel veel wijzer van gaat worden ;) .

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

LankHoar schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:45:
Oké grenen dus, duidelijk!

[...]

Goede tip, en daarna even weer lakken. Zal er wel veel netter uitzien uiteraard.
Even reality check: hoeveel denk je hiervoor nog te kunnen krijgen? Ik denk dat je je de moeite kan besparen :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02:09

Dennis1812

Amateur prutser

Elke kringloop komt om in dit soorten stijl kasten.

Klap heel hard in je handen als iemand t gratis komt ophalen. Of voor een kleine prijs voor je afvoert.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-05 10:13

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Grenen is weinig tot niets waard. Het is een veelvoorkomende en ook zachte houtsoort.
Ik gok dat je mazzel hebt als iemand interesse toont op MP en het gratis wil afhalen.
Bij de Kringloop boek je denk ik sneller succes. Je moet niet verwachten er nog iets voor te krijgen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:37

IkWilbert

Het is mij!

Betreft grenen inderdaad. En wat de rest ook zegt, je mag blij zijn als er uberhaupt iemand belangstelling toont en het eventueel wil ophalen....

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Bedankt voor het meedenken, ik verkoop dit echter in een land waar tweedehands producten veel meer waard zijn dan in Nederland (simpelweg omdat nieuw vaak te duur is). Ik denk dat ik voor het dressoir 75-125 euro kan vangen, en de buffetkast ongeveer 50 euro. De verhuizing is naar Nederland, dus vandaar er nu hier mee afwerken ipv in Nederland. En dan inderdaad voor een zacht prijsje weer iets nieuws aankopen wat bij onze nieuwe woning past ;)

@Boudewijn wat is sint marc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

LankHoar schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:53:
Bedankt voor het meedenken, ik verkoop dit echter in een land waar tweedehands producten veel meer waard zijn dan in Nederland (simpelweg omdat nieuw vaak te duur is). Ik denk dat ik voor het dressoir 75-125 euro kan vangen, en de buffetkast ongeveer 50 euro. De verhuizing is naar Nederland, dus vandaar er nu hier mee afwerken ipv in Nederland. En dan inderdaad voor een zacht prijsje weer iets nieuws aankopen wat bij onze nieuwe woning past ;)

Sint Marc is een ontvetter, wordt bijvoorbeeld door schilders gebruikt.

https://www.onlineverf.nl/product/st-marc-verfreiniger/

Bij een action oid staan ze ook wel eens voor een stuk minder dan 6E/fles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Boudewijn schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:54:
[...]

Sint Marc is een ontvetter, wordt bijvoorbeeld door schilders gebruikt.

https://www.onlineverf.nl/product/st-marc-verfreiniger/

Bij een action oid staan ze ook wel eens voor een stuk minder dan 6E/fles.
Thanks! Zou spiritus of wasbenzine ook kunnen denk je, of heeft dat een compleet andere werking? Ik gebruik dit verder nooit en om dan een hele bus te kopen voor een paar knopjes is ook weer zoiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

LankHoar schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:55:
[...]

Thanks! Zou spiritus of wasbenzine ook kunnen denk je, of heeft dat een compleet andere werking? Ik gebruik dit verder nooit en om dan een hele bus te kopen voor een paar knopjes is ook weer zoiets.
Wasbenzine is vet, zou ik niet per se doen.
Geen idee, wellicht werkt het, wellicht niet. St marc bij de Action is vaak stukken goedkoper . Daarna kun je er ook prima de vloer mee dweilen ed.

[ Voor 17% gewijzigd door Boudewijn op 07-02-2022 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Boudewijn schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:56:
[...]

Wasbenzine is vet, zou ik niet per se doen.
Geen idee, wellicht werkt het, wellicht niet. St marc bij de Action is vaak stukken goedkoper . Daarna kun je er ook prima de vloer mee dweilen ed.
Mijn vrouw las mee, en op het moment dat ik op "verstuur klikte", hoorde ik mijn vrouw al roepen "oh spiritus werkt prima, word mooi schoon maar ook dof" 8)7 Ze kon niet echt wachten op antwoord blijkbaar :P Enfin, de knoppen zijn nu dus schoner en doffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

LankHoar schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:58:
[...]

Mijn vrouw las mee, en op het moment dat ik op "verstuur klikte", hoorde ik mijn vrouw al roepen "oh spiritus werkt prima, word mooi schoon maar ook dof" 8)7 Ze kon niet echt wachten op antwoord blijkbaar :P Enfin, de knoppen zijn nu dus schoner en doffer.
Okay dat is erg voortvarend, wellicht iets te. Soit, dan kun je even de boormachine-truc doen.

Let op dat als je verder aan dit meubel gaat schuren je jezelf veroordeelt tot het schuren van het hele meubel. Dat is behoorlijk wat werk, bedenk even of je daar zin in hebt (en bedenk hoeveel het opbrengt aan extra winst).

[ Voor 3% gewijzigd door Boudewijn op 07-02-2022 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Na het reinigen kun je dit behandelen met kleurloze wasolie

randen met opzetborstel op de stofzuiger, of tandenborstel

[ Voor 34% gewijzigd door Hackus op 07-02-2022 16:09 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:06
Dit is het soort kast dat bij ons de 31e van december rechtop in een olievat verdwijnt.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02:09

Dennis1812

Amateur prutser

LankHoar schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:53:

Pure interesse, in welk land is dit 175 euro waard?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:11

dragonhaertt

@_'.'

Dennis1812 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:41:
[...]

Pure interesse, in welk land is dit 175 euro waard?
Nergens, aangezien je bij de IKEA voor de helft van het geld iets kan kopen wat even effectief is.
Als het nou een mooi hardhout was geweest dan kan je dit er nog voor krijgen, anders niet.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-05 12:03
BK >>> AZ

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pentaw1nz schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:38:
Dit is het soort kast dat bij ons de 31e van december rechtop in een olievat verdwijnt.
Dat je dat koopt, en elk jaar op de 31e weer in het vat gooit..... :P

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:42

-tom-562

Oliesjeik

Hackus schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:52:
[...]

Dat je dat koopt, en elk jaar op de 31e weer in het vat gooit..... :P
Vaak komen dit soort dingen vaak om de X zoveel tijd uit een erfenis of verhuizing van opa en oma tevoorschijn :P
Maar idd, in Nederland hoef je hier ook niet meer mee aan te komen bij de kringloop. Wel tijdens (zoals gezegd) oudjaar of een Paasvuur :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

-tom-562 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:54:
[...]

Vaak komen dit soort dingen vaak om de X zoveel tijd uit een erfenis of verhuizing van opa en oma tevoorschijn :P
Maar idd, in Nederland hoef je hier ook niet meer mee aan te komen bij de kringloop. Wel tijdens (zoals gezegd) oudjaar of een Paasvuur :+
Pas nog van oud buurvrouw de woning leeg laten halen door soort kringloopwinkel. Maken het veeg schoon, en klaar voor volgende bewoner. Geen familie die iets wou hebben, alleen foto's en persoonlijke dingen.
Kan me voorstellen dat een student, of iemand die krap bij kas zit, bij dit soort bedrijven koopt of dat het geschonken wordt. vanuit iets van voedselbank od.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:23

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Grenen dus en gezien de opmerkingen heb je zelf al wat tips ontwikkeld ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.