-
[ Voor 100% gewijzigd door Empirical2159 op 09-04-2024 08:51 ]
[ Voor 100% gewijzigd door Empirical2159 op 09-04-2024 08:51 ]
Verwijderd
[ Voor 100% gewijzigd door Empirical2159 op 09-04-2024 08:52 ]
[ Voor 100% gewijzigd door Empirical2159 op 09-04-2024 08:52 ]
Beleggen ben ik pas mee begonnen toen ik eenmaal een mooie buffer had op de spaarrekening. Remember: grote winsten betekent ook mogelijk grote verliezen. En als je over nu en drie jaar een huis wil kopen, dan wil je zekerheid: sparen dus (en zorgen voor flinke sprongen in baan om die hypotheek te krijgen).Empirical2159 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:18:
Hallo,
Momenteel zit ik in een jongerenwoning, ik moet hier over een aantal jaar uit en wil dan (pogen) om een woning te kopen. Ik heb helaas niet al te veel spaargeld maar wil wel elke maand 1100 euro opzij zetten.
Mijn vraag is of het handig is om dit nu al (bijvoorbeeld) te laten beleggen bij meesman of heeft dit totaal geen meerwaarde? Ik ben vrij laat begonnen met sparen/beleggen maar wil hier toch het liefst zo snel mogelijk mee beginnen
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Sorry, maar hoe is dit in hemelsnaam geen financieel advies? Een 'hype' die uit crypto is komen overwaaien: Financieel advies geven en dan eronder zetten dat het geen financieel advies is.Dacuuu schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:33:
Ten eerste, dit is geen financieel advies. Mijn bericht is mijn visie, zoals ik het zou doen..
Je moet over een paar jaar verhuizen, dat wil dus zeggen dat het fijn is om op dat moment liquide middelen te hebben, euro's op je rekening dus.
Als je per maand €1100 kan sparen, zou ik dit persoonlijk grotendeels op je spaarrekening zetten.
Ja het levert niks op, maar je bent wel flexibel.
Wat als de beurs laag staat als jij je aandelen wil verkopen om je huis te verkopen?
Ik zou zelf max 10% beleggen, 90% sparen.
Nogmaals, geen financieel advies!
Nouja hype, het is tegenwoordig 'populair' om dit te zeggen omdat de AFM er nogal bovenop zit.Sissors schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:03:
[...]
Sorry, maar hoe is dit in hemelsnaam geen financieel advies? Een 'hype' die uit crypto is komen overwaaien: Financieel advies geven en dan eronder zetten dat het geen financieel advies is.
En dat het financieel advies is, is niks mis mee. Ik ben het verder eens met wat in je post staat. Maar sta gewoon dan achter wat je schrijft.
AFM zal bovenop dingen zitten als BN'ers die op Twitter mensen vertellen om een random crypto coin te kopen omdat die gegarandeerd 5x omhoog gaat. Niet als je iemands vraag op een forum beantwoord. Maar belangrijker nog, ik geloof er geen ene drol van dat AFM het als excuus accepteert. Als Marco Borsato gaat Tweeten dat je echt doge coin moet kopen, want die gaat gegarandeerd 10x omhoog de komende twee maanden, is de toekomst van online betalingsverkeer, en als je slim bent neem je eerst nog een flinke lening om nog meer te kunnen kopen, om dan vervolgens te eindigen met in kleine lettertjes: "Dit is geen financieel advies", dan lijkt het mij heel onwaarschijnlijk dat de AFM zegt: "Oh wacht, geen financieel advies, dan is het goed..."Dacuuu schreef op maandag 7 februari 2022 @ 17:32:
[...]
Nouja hype, het is tegenwoordig 'populair' om dit te zeggen omdat de AFM er nogal bovenop zit.
Daarnaast weet ik de situatie van de TS niet. En aangezien zijn startpost echt vragend overkomt, wil ik hem wel mijn visie vertellen. Maar wat iemand daarmee doet is niet mijn pakkie aan.
Misschien zie jij het anders dan ik, dat is goed mogelijk.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq