4e scherm aansluiten dmv raspberry pi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quako
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-03 19:10
Mijn vraag

Voor mijn werk wil ik graag gebruik maken voor 4 of meer schermen. Echter ondersteund de IGPU van mijn laptop maximaal 3 schermen (inclusief laptop scherm).

Een dure optie is een EGPU te gebruiken. Maar dit vind ik een beetje prijzig om alleen maar 1 extra scherm aan te sturen.

Mijn gedachten waar toen gevallen op een raspberry pi.

Ik kwam met googlen helaas zelf niet tot het antwoord of het mogelijk was om een raspberry te gebruiken als "EGPU" voor het aansturen van tenminste 1 monitor.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Dell Latitude 7410
Raspberry pi (zero?)
HP E24u G4

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op dit moment heb ik een extra pc via "Mouse without borders" verbonden.
Echter is dus wenselijk dat het echt als extra monitor gebruikt kan worden, en niet een losse Windows pc.

Meerdere forums gekeken en helaas geen oplossing gevonden.

Ik lees wat over displaylink maar zolang de IGPU niet meer dan 3 monitoren ondersteund loopt dit naar mijn inziens dood.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:49
quako schreef op maandag 7 februari 2022 @ 12:42:
Mijn vraag

Voor mijn werk wil ik graag gebruik maken voor 4 of meer schermen. Echter ondersteund de IGPU van mijn laptop maximaal 3 schermen (inclusief laptop scherm).

Een dure optie is een EGPU te gebruiken. Maar dit vind ik een beetje prijzig om alleen maar 1 extra scherm aan te sturen.

Mijn gedachten waar toen gevallen op een raspberry pi.

Ik kwam met googlen helaas zelf niet tot het antwoord of het mogelijk was om een raspberry te gebruiken als "EGPU" voor het aansturen van tenminste 1 monitor.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Dell Latitude 7410
Raspberry pi (zero?)
HP E24u G4

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op dit moment heb ik een extra pc via "Mouse without borders" verbonden.
Echter is dus wenselijk dat het echt als extra monitor gebruikt kan worden, en niet een losse Windows pc.

Meerdere forums gekeken en helaas geen oplossing gevonden.

Ik lees wat over displaylink maar zolang de IGPU niet meer dan 3 monitoren ondersteund loopt dit naar mijn inziens dood.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Via Displaylink kan je prima een extra (of heel veel extra) scherm(en) toevoegen, want elke Displaylink device heeft een eigen "GPU". Hiermee kan je dus je limitatie van je iGPU overwinnen.
Voorbeeldje van iemand met een Macbook Pro M1 waar maar één extern scherm aan gekoppeld kan worden:
YouTube: How to Connect Multiple Monitors to MacBook Pro with M1 Chip

Het enige nadeel is dat het CPU-power kost vanwege de overhead van de Displaylink devices, en derhalve kan het zijn dat er ook een praktisch maximum aan zit (buiten de kosten die het meebrengt, veel Displaylink devices zijn niet per se goedkoop).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Een raspberry pi is in dit geval in ieder geval een slechte oplossing, als uberhaupt al mogelijk. DisplayLink zou beter zijn. maar wat moet het scherm weergeven is ook wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-04 20:38
Er zijn toch ook usb-A/hdmi dongles die je hier voor kan gebruiken?
Die bevatten vgm ook gewoon een low power "gpu". Verwacht geen gameprestaties, maar "office" werk kan prima.

Dan ben je voor een paar tientjes? klaar en het is plug&play

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04 14:30
Je kan vast een Raspberry Pi met Raspbian laten draaien met daaraan één scherm, dus als compleet separate pc, en dan via SSH met X-forwarding een extra virtueel scherm aanmaken.

https://ostechnix.com/how...rding-using-ssh-in-linux/

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quako
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-03 19:10
Bedankt allen voor meedenken.

Ik was te voorbarig er vanuit gegaan dat mijn dock (Dell WD19) displaylink had. Dit blijkt dus niet het geval, wat ook verklaard dat ik max 3 schermen tegelijk kan hebben.

De eenvoudigste oplossing lijkt inderdaad dan toch gewoon een usb naar hdmi dmv displaylink of een dock met displaylink.

Ik ga hier verder naar op zoek!
Pagina: 1