Beltransformator aansluiten op Ring Doorbell 3

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skeezicks
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-07-2024
Mijn vraag
Ik heb een Friedland beltransformator (type: E3555) gekocht om mijn Ring Doorbell 3 te kunnen voorzien van een hogere spanning (24v) dan de veelgebruikte lagere spanning (8v). Dan laadt de batterij hopelijk steeds voldoende op om hem niet handmatig te hoeven bijladen. Deze transformator biedt de mogelijkheid om op 8v, 12v en 24v aan te sluiten. De input is reguliere netspanning. Dat heb ik werkend gekregen.

Mijn vraag is nu waar ik de kabels op moet aansluiten voor de 24v output die de Ring Doorbell 3 nodig heeft.

Ik heb 2x 2 kabels die moeten worden aangesloten:
Het betreft een blauwe en rode kabel die binnen naar de klingel zelf gaat.
En een blauwe en rode kabel die naar de Ring Doorbell 3 gaat naast de voordeur buiten.

Ik vind de tekening op de transformator en de informatie die in de handleiding staat wat onduidelijk.
Deze afbeelding laat de 3 output aansluitpunten zien, ik heb met rode tekst aangegeven dat er 3 aansluitingen zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VETdaSeIclApEsf1WHRZ76_7-n0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Z4mkMl1CZzH2Q1ewmcKUSdkK.jpg?f=user_large

Alvast bedankt voor je reactie.

[ Voor 0% gewijzigd door skeezicks op 07-02-2022 12:40 . Reden: Friedland goed gezet als merk. ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:44
Je moet bij de tekening kijken waar de lijntjes heen gaan bij het aantal Volt wat je nodig hebt.

8V= Aansluiting 2 en 3
12V=Aansluiting 1 en 2
24V=Aansluiting 1 en 3

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skeezicks
Dankjewel.
Moet ik dan dus de eerste blauwe draad (van de klingel) op aansluiting 1 doen en de tweede blauwe draad (van de ring doorbell) op aansluiting 3?

Zo zat het namelijk op de oude 8V trafo (met het kapje eraf en al losgeschroefd van de muur) van de vorige bewoners:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o4Fd_6GM_U_lIB5gXu3F_NZWrbg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bD1XdOWRWlnToNdLztrDPSmV.jpg?f=fotoalbum_large

Of moet je op de Friedland trafo twee blauwe draden vanaf aansluitng 1 en 3 samenvoegen naar één en die dan op een van de apparaten aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:24
Tikje BK naar DEI

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:18
skeezicks schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:16:
Dankjewel.
Moet ik dan dus de eerste blauwe draad (van de klingel) op aansluiting 1 doen en de tweede blauwe draad (van de ring doorbell) op aansluiting 3?

Zo zat het namelijk op de oude 8V trafo (met het kapje eraf en al losgeschroefd van de muur) van de vorige bewoners:

[Afbeelding]
Ja, gewoon hetzelfde aansluiten als op de oude transformator.

Is je gong ook wel geschikt voor 24V?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skeezicks
Xander schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:51:
[...]

Ja, gewoon hetzelfde aansluiten als op de oude transformator.

Is je gong ook wel geschikt voor 24V?
Ja, de gong kan dat aan.

Ik had alles aangesloten op de manier die jullie aangeven. Alleen loopt de Ring Doorbell batterij toch elke dag een paar procenten verder leeg. Ik ga nog even checken wat er dan mis gaat. In de app zegt hij dat hij wel een bedrade energie bron heeft.

Dank voor de tips!
Pagina: 1