Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streakz
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-01-2024
Hallo allemaal :)

Mijn vraag is al volgend, ik heb bij Bol.com een laptop aangeschaft in begin september vorig jaar een: Lenovo Legion 5 82JU008GMH. Nu is de laptop na een paar maanden spijtig overleden, tijdens het maken van een verslag begon de laptop met hard blazen en het scherm ging op zwart dit heeft die 5 minuten volgehouden totdat de laptop uiteindelijk niets meer deed.

Nu komt uit de conclusie van de reparatieservice van Bol.com dat het waterschade betreft, ik vind dit vreemd omdat de laptop eigenlijk altijd in een waterdichte tas heeft gezeten. Ik ben benieuwd naar jullie mening omtrent de schade die je kan zien op de foto's. Een externe partij heeft mij aangegeven dat het ook om een eventuele overvoltage kan gaan.

Hierbij de foto's

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4DK7ym_06fTHlQNsr52omhti3D0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Q2XISZKph47Vq5y7eVCRwCD0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f9flHRQUVHJHC-aMLe3HtZLBSo8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uvTgFQ9tjoCIZ4PdGlA2go4g.png?f=user_large

Alvast super bedankt voor jullie mening, de reparatie zal namelijk 1200 euro kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeviginti
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-05 00:29
Ik ben niet bekend met moederbord schade, maar een reparatie van 1200? Ik snap dat het wat tijd + onderde(e)l(en) kost, maar ik zou toch eens navragen hoe die 1200 eu tot stand komt. Even snel opgezocht is dat in de buurt vd nieuwprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
  • Laatst online: 23-12-2024
Ik vind het knap dat ze dit meteen classificeren als waterschade, ga niet zeggen dat dit niet zo is maar ben zelf echt wel veel meer corrosie gewent en op meerdere plekken. Dit lijkt alsof er 1 druppel precies op die plaats is gevallen, kijkend naar de schroefpunten lijkt mij dit praktisch onmogelijk en zou er een veel groter spoor voor moeten doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 472287

De kwaliteit van de foto laat kwa detail wat te wensen over, maar ik zie inderdaad wel meerdere indicaties dat er naast het "obvious" gedeelte toch echt wel tekenen van waterschade zijn. Gelige vlek op de witte cirkel en witte aanslag rondom, corrosie op soldeer ver naast het nu "defecte" gedeelte. Opgedroogde vlek op de zwarte chip.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RTx_kaUQ8PTZT_NMlpKWn601UtY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WZFzycL79G49dQns3sidYpiW.jpg?f=fotoalbum_large

Ook die plek verder rechts ziet er niet heel fris uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oBDgB-3TEIfdV0jhZxV_uACE8p4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ch2lvd26XxfNBNW1vHbQNhc7.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals gezegd laat de fotokwaliteit wel te wensen over, maar ik kan me voorstellen dat het er op het oog nog slechter uit ziet dan wat ik hier kan uithalen.

m.a.w. ik kan me de "waterschade" claim wel voorstellen. Om het van een andere kant aan te vliegen - inboedelverzekering?

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 08-02-2022 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-05 23:01
Dit is 100% waterschade of beter gezegd vochtschade. en aan de schade te zien is de kans groot als jij een tandenborstel pakt met wat 70% of 99% alcohol dat je probleem weg is.
en anders zijn er genoeg reparatie shops die moederbord reparaties aanbieden voor een stuk minder dan 1200 euro,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-05 23:01
Markozv schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:50:
Ik vind het knap dat ze dit meteen classificeren als waterschade, ga niet zeggen dat dit niet zo is maar ben zelf echt wel veel meer corrosie gewent en op meerdere plekken. Dit lijkt alsof er 1 druppel precies op die plaats is gevallen, kijkend naar de schroefpunten lijkt mij dit praktisch onmogelijk en zou er een veel groter spoor voor moeten doen.
Vochtschade is niet iets wat te snappen is, heb zelf tot recent 6 jaar in de reparatie wereld gewerkt en kwam je inderdaad 1 druppel midden in de laptop tegen of bijvoorbeeld 2 druppels aan compleet andere kanten van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streakz
  • Laatst online: 18-01-2024
Bedankt voor jullie reacties, ik ga eens kijken wat de inboedelverzekering kan doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

bumtroll schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:08:
[...]

Vochtschade is niet iets wat te snappen is, heb zelf tot recent 6 jaar in de reparatie wereld gewerkt en kwam je inderdaad 1 druppel midden in de laptop tegen of bijvoorbeeld 2 druppels aan compleet andere kanten van elkaar.
Onderschat condensatie niet. Als je laptop behoorlijk koud is en je komt een warme en relatief vochtige ruimte binnen kun je gemakkelijk - ook intern - condensatie krijgen.

Met mobiele telefoons nog een stuk erger - een broekzak is de ultieme spreekwoordelijke warme vochtige locatie, zeker als je je inspant.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1