Media player die o.a. dolby atmos ondersteunt?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.056 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebodesign
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-03-2022
Ik ben op zoek naar een mediaplayer voor tv die ook Dolby Atmos e.d. ondersteunt (met spdif en usb voor harddisk) De enige die ik eigenlijk kan vinden is de NVIDIA NVIDIA Shield TV Pro

Iemand een idee of er nog meer zijn die dit doen en zo ja welke?
Alvast dank...
Grtttz Sebastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je thuis Atmos kan afspelen, is er toch wel iets meer technische kennis (en budget) dan "welke moet ik?".

Sowieso, SPDIF doet geen Atmos dus als je eerst eens uitlegt wat waar binnenkomt aan data, wat waar afgespeeld zou moeten worden qua geluid en dan uitlegt welke kabels & codecs je gebruikt: graag.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebodesign
MAX3400 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:52:
Als je thuis Atmos kan afspelen, is er toch wel iets meer technische kennis (en budget) dan "welke moet ik?".

Sowieso, SPDIF doet geen Atmos dus als je eerst eens uitlegt wat waar binnenkomt aan data, wat waar afgespeeld zou moeten worden qua geluid en dan uitlegt welke kabels & codecs je gebruikt: graag.
Hmmm blijkbaar heb ik er minder verstand van dan ik dacht ghehe
Sorry, net een nieuwe receiver (yamaha rx-a880) met vele inputs en instellingen en nog maar net aangesloten dus ben nog aan het puzzelen.

Mijn oude mediaplayer (aangesloten via hdmi én spdif) laat geen geluid horen (wel dts geluid) dus dacht heel simpel dat dat lag aan de mediaplayer die geen dolby atmos e.d. ondersteunde. Media player aangesloten op tv, maar ook via receiver geen geluid (wel dts)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
sebodesign schreef op maandag 7 februari 2022 @ 12:02:
[...]

Hmmm blijkbaar heb ik er minder verstand van dan ik dacht ghehe
Sorry, net een nieuwe receiver (yamaha rx-a880) met vele inputs en instellingen en nog maar net aangesloten dus ben nog aan het puzzelen.

Mijn oude mediaplayer (aangesloten via hdmi én spdif) laat geen geluid horen (wel dts geluid) dus dacht heel simpel dat dat lag aan de mediaplayer die geen dolby atmos e.d. ondersteunde. Media player aangesloten op tv, maar ook via receiver geen geluid (wel dts)
media speler (HDMI) -> versterker (HDMI) -> TV (HDMI)

in media speler "audio passthrough" aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebodesign
geforce5_guy schreef op maandag 7 februari 2022 @ 12:06:
[...]

media speler (HDMI) -> versterker (HDMI) -> TV (HDMI)

in media speler "audio passthrough" aanzetten.
Thanks, dat werkt al een stuk beter, nu ff checken of de atmos iets doet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
sebodesign schreef op maandag 7 februari 2022 @ 12:37:
[...]

Thanks, dat werkt al een stuk beter, nu ff checken of de atmos iets doet....
SPDIF dus niet meer gebruiken. Dat gaat doet maximaal alleen het "oude" dolby digtial 5.1 doorgeven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Heb je Atmos speakers aan het plafond hangen? Anders ben je sowieso aan het puzzelen voor een oplossing voor een niet bestaand probleem. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebodesign
S1NN3D schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:30:
Heb je Atmos speakers aan het plafond hangen? Anders ben je sowieso aan het puzzelen voor een oplossing voor een niet bestaand probleem. ;)
Yes, zover was ik al wel hahaha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebodesign
geforce5_guy schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:29:
[...]

SPDIF dus niet meer gebruiken. Dat gaat doet maximaal alleen het "oude" dolby digtial 5.1 doorgeven
yes, ook dat was me duidelijk....
Heb nog even gechecked, oude mediaplayer ondersteunt geen atmos
Nu dus nog een media player die dat wel ondersteunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

sebodesign schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:46:
[...]
yes, ook dat was me duidelijk....
Heb nog even gechecked, oude mediaplayer ondersteunt geen atmos
Nu dus nog een media player die dat wel ondersteunt
Die zijn er in overvloed.

Maar je geeft niet aan wat je aan budget hebt (of wat je eraan uit wilt geven), en of je bepaalde eisen hebt met de rest van de afspeelmogelijkheden ("o.a. Dolby Atmos" is tamelijk summier), en of je voorkeur hebt voor een specifiek platform (Android-Google-/Apple-/Fire- TV). Enz. enz.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebodesign
hardware-lover schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:07:
[...]

Die zijn er in overvloed.

Maar je geeft niet aan wat je aan budget hebt (of wat je eraan uit wilt geven), en of je bepaalde eisen hebt met de rest van de afspeelmogelijkheden ("o.a. Dolby Atmos" is tamelijk summier), en of je voorkeur hebt voor een specifiek platform (Android-Google-/Apple-/Fire- TV). Enz. enz.
Ik kan er weinig vinden alleen de Shield, ben ook niet heel erg op de hoogte van platforms e.d.
Enige wat ik doe en wil is films downloaden (mkv bestanden op windows machine) en afspelen op een mediaplayer richting tv en dan nu dus graag met dolby atmos e.d.

Ja uhhh budget? Ik denk andersom, eerst maar eens vinden wat er is en dan kijken of ik dat bedrag er voor over heb haha Maar uhhh tot 200 euro? Shield zit op dat bedrag maar was benieuwd of er meer is onder dat bedrag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:31

CeesKees

I rest my Kees

Kijk eens naar een odroid N2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

sebodesign schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:28:
[...]
Ik kan er weinig vinden alleen de Shield, ben ook niet heel erg op de hoogte van platforms e.d.
Enige wat ik doe en wil is films downloaden (mkv bestanden op windows machine) en afspelen op een mediaplayer richting tv en dan nu dus graag met dolby atmos e.d.

Ja uhhh budget? Ik denk andersom, eerst maar eens vinden wat er is en dan kijken of ik dat bedrag er voor over heb haha Maar uhhh tot 200 euro? Shield zit op dat bedrag maar was benieuwd of er meer is onder dat bedrag
Wat hangt er aan de andere kant van je receiver, aan de HDMI uit kabel? ;)

(ik doel dus op het merk/model beeldscherm/TV)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

sebodesign schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:28:
[...]

Ik kan er weinig vinden alleen de Shield
Dat lijkt me best vreemd; alleen als als je de forums van Kodi bezoekt of de Plex-informatie (toch wel 2 heeeele bekende platforms voor mediacenters), kom je honderden verschillende apparaten tegen van enkele tientjes tot duizenden Euro's.
MKV zegt niks. Als het video-formaat een of andere exoot is, heb je zomaar kans dat je een ander apparaat nodig gaat hebben. Zelfs mijn vragen / opmerkingen van 3 uur geleden "negeer" je want daar vraag ik (logisch en vooruitkijkend) naar de codecs die je wil gaan gebruiken / afspelen.
eerst maar eens vinden wat er is
Euh, succes? Op GoT weten we best veel maar roepen "ik ken alleen Shield" en dan een oplossing verwachten? Helaas zou het toch iets meer jouzelf helpen om iets langer onderzoek te doen naar wat er mogelijk is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebodesign
hardware-lover schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:36:
[...]

Wat hangt er aan de andere kant van je receiver, aan de HDMI uit kabel? ;)

(ik doel dus op het merk/model beeldscherm/TV)
Uhmmms Philips 65PUS6162/12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Oké, dan valt HDR weergave als mogelijke optie al af.

Zoals @MAX3400 eigenlijk terecht opmerkt is je topicstart tamelijk (lees te) summier. De kans is tamelijk groot dat er gevraagd wordt om deze uit te breiden met wat je wel en niet zoekt en wat je daarbij zelf al hebt gevonden.

Een Shield is eigenlijk tamelijk overdone met jouw setup, maar dat is enkel gebaseerd op hetgeen je nu hebt gedeeld n.a.v. vragen die er worden gesteld. Dat er iemand reageert met "heb je hier al eens naar gekeken" is eigenlijk n.v.t. op dit moment. Mogelijk is de Shield van €200,- wat voor je, mogelijk is een speler die Atmos uit kan spugen maar dan maar zo'n €50,- kost ook al afdoende voor je.

Dus misschien er even goed voor gaan zitten en je TS even compleet maken en zelf ook even wat onderzoek gaan doen naar spelers? Onze PW is een aardige start daarvoor (maar is ook verre van compleet).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebodesign
Dat wat ik weet heb ik hier volgens mij gedeeld en dat is wat summier ws maar weet dan ook gewoon niet meer dan dat. Ik ben maar een simpele boerenjongen die voorheen iets afspeelde met een niet al te ingewikkeld mediaspelertje die ik had gekregen van iemand, nu dat ik een nieuwe receiver (yamaha rx a 880) heb gekocht en een nieuwe speakerset en her en der iets hoor over dolby atmos kom ik er achter dat dat mogelijk moet zijn met de nieuwe receiver maar niet met de mediaspeler die ik heb. Ik ben wat aan het zoeken geweest op internet maar kan het niet erg vinden, 9 van de 10 keer staat niet aangegeven of iets dolby atmos ondersteunt ja of nee. Ik kan het niet vinden iig vandaar dus ook de vraag hier maar blijkbaar moet je hier een computer nerd van de bovenste plank zijn?

Ik download al jaren films in mkv (matroska?) bestanden via spotnet, zet deze op een harde schijf en voila afspelen. Heel simpel en ik ben niet de enige dacht ik als ik spotnet zo bekijk :) Heb me nooit hoeven verdiepen in codecs en weet ik veel voor andere shit. De vraag was simpel, ik zoek een mediaspeler die dolby atmos ondersteunt. Weet iemand die per ongeluk? Niet meer en niet minder dus HDR? Heb je mij niet over gehoord bijvoorbeeld overigens zal er tzt ook wel weer eens een nieuwe tv komen maar zien we dan wel weer)

Nogmaals, ik heb gezocht en kom niet verder dan een Wetek en een Nvidea shield
Via een oud forum op internet kwam ik niet verder dan de Shield en een Wetek Play 2 die ik nergens kan begaan. Ik vond een Wetek en bestelde deze bij de zaak en de desbetreffende zaak belde me en vertelde me dat dat niet degene was die ik wilde en het dus ook niet ondersteunde en dat ze me verder niet konden helpen omdat ze er nooit zo diep op in gingen. Daar schoot ik dus ook niks mee op.

En joh, als ik het dan toch niet snap, leg me dan eens uit hoe het werkt ofzo
Blijkbaar heb ik nog het een en ander te leren ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

sebodesign schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:00:
[knip]
Blijkbaar heb ik nog het een en ander te leren ofzo?
Lezen? Toen jij dit topic startte heb jij toch het onderstaande onder ogen gehad, dat heb je genegeerd? Het is niet er geen hulp geboden zal worden maar wat eigen inzet is toch niet teveel gevraagd, wel? Het is niet zo dat het erg moeilijke vragen zijn om te beantwoorden, jij bent de enige die de antwoorden daarop weet.

Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebodesign
Lezen? Toen jij dit topic startte heb jij toch het onderstaande onder ogen gehad, dat heb je genegeerd? Het is niet er geen hulp geboden zal worden maar wat eigen inzet is toch niet teveel gevraagd, wel? Het is niet zo dat het erg moeilijke vragen zijn om te beantwoorden, jij bent de enige die de antwoorden daarop weet.

Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

hardware-lover schreef op maandag 7 februari 2022 @ 22:19:
[...]

Ik zoek een?

Wat is je budget?

Klopt idd niet goed gelezen, dacht dat het een voorbeeld van iets was oid en heb het zo weggetieft was niet handig dus. 8)7 Excuus.. Maar alle info is er nu toch ondertussen? Volgens mij zei iemand, was jij dat niet? Genoeg media players die dolby atmos ondersteunen.... Ik zou zeggen noem er eens een paar? Volgens mij was dat gewoon mijn vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dus Atmos speakers heb je wel begrijp ik uit je reactie. Anders heb je er niks aan dat je mediaspeler het kan. Gebruik de link naar de Pricewatch om je zoektocht verder te specificeren, dan kom je weer een stap verder

https://tweakers.net/medi...gzzQqu-_3u7ALNg0OOItdb6AQ

[ Voor 38% gewijzigd door Jorgen op 08-02-2022 04:48 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Ik ga dit topic sluiten omdat er het één en ander mis gaat. Zoals genoemd is de template genegeerd. De informatie is er nu wel maar verspreid over het topic en niet in de TS. Wat mij echter over de streep trekt om dit topic te sluiten is de houding van TS. Waarbij in dit topic ook methodes genoemd worden van films binnenhalen die op GoT niet besproken mogen worden. Totaalplaatje is daarmee niet geheel positief.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.