Beste tweakers,
Binnenkort zou ik graag mijn huis uit 2016 voorzien van PV panelen. Het liefst zou ik eerst een groendak (sedum) willen laten aanleggen, hier heb ik meerdere offertes uitgevraagd. Daarboven op komen de PV panelen.:strip_exif()/f/image/z5HW70ZudmYqw6lrStFwA4PU.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/O9QlV5unyYMMrHMveSlAU2Za.png?f=fotoalbum_large)
Het doel is uiteindelijk om gasloos te gaan, zonder domme investeringen te doen. Mocht salderen uiteindelijk stoppen wil ik, zonder al te ingewikkeld te moeten doen, uitbreiden zodat het financieel het mij niet de nek omdraait.
Er lopen 2 groepen naar de CV ruimte, droger- en wasmachinegroepen. Een van deze groepen zal ik willen opofferen om kabel voor zonnepanelen te laten trekken.
/f/image/ktVmVv9xReA5N1bHoo8iLdNy.png?f=fotoalbum_large)
Ook heb ik even gekeken op https://www.solar-bouwmarkt.nl/ en op https://www.winkelman-zonnepanelen.nl naar zonnepanelen en micro-omvormers en kwam hier op uit
/f/image/JOvEcQE1zzLweUVHbl5eZZxf.png?f=fotoalbum_large)
Nu is het natuurlijk zo dat er nog veel kosten bijkomen qua installatie, framework e.d. Ik ben nog bezig om met hen in contact te komen in wat zij mij kunnen adviseren.
Mochten er vragen/opmerkingen zijn zal ik het topic updaten indien nodig.
Update 2/7 16:15
op Google Earth zie ik dat de buren zonnepanelen hebben en akelig dichtbij mijn erfgrens staan? (mijn huis is het huis met het utigeklapte zonnescherm)
:strip_exif()/f/image/oGpSDp9sxOMNvvQJeVZ3Y2oi.jpg?f=fotoalbum_large)
In Sunny Design dit ontwerp gemaakt:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Cd0cSpqaBbnNw71Qv7TUFew2.jpg?f=user_large)
Maar bij het selecteerde zit nog een schoorsteen, ik kan alleen software matig deze niet toevoegen (of ik weet niet hoe), dus die zal waarschijnlijk vervallen. Dan komt het uit op 13 panelen (JA 495W) op een hellingshoek van 25 graden.
Binnenkort zou ik graag mijn huis uit 2016 voorzien van PV panelen. Het liefst zou ik eerst een groendak (sedum) willen laten aanleggen, hier heb ik meerdere offertes uitgevraagd. Daarboven op komen de PV panelen.
Foto's
:strip_exif()/f/image/z5HW70ZudmYqw6lrStFwA4PU.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/O9QlV5unyYMMrHMveSlAU2Za.png?f=fotoalbum_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Ongeveer 8.5m bij 4.5m volgens Google Maps - op een plat dakSchaduw
Geen schaduwJaarverbruik
3000+ met kans op uitbreiding door vele thuiswerken en apparaten die 24/7 aanstaan. Ik gebruik grofweg 150m3 gas per jaar - heb eigenlijk nooit de verwarming aan dus het is voornamelijk tapwater wat warm moet worden.Huidige elektriciteitsaansluiting
3x 25ABudget en doel
Eigenlijk geen budget, maar wil wel dichtbij de 1 euro per Piekwattuur proberen te komen. Ook als ik voor micro-omvormers zou kiezen (wat mij heel interessant lijkt).Het doel is uiteindelijk om gasloos te gaan, zonder domme investeringen te doen. Mocht salderen uiteindelijk stoppen wil ik, zonder al te ingewikkeld te moeten doen, uitbreiden zodat het financieel het mij niet de nek omdraait.
Er lopen 2 groepen naar de CV ruimte, droger- en wasmachinegroepen. Een van deze groepen zal ik willen opofferen om kabel voor zonnepanelen te laten trekken.
Wie gaat het project uitvoeren
Nog geen beslissing kunnen maken wie, maar in ieder geval iemand met verstand van zaken die ik er voor kan betalen. Ook vanwege de garantie.Bijhouden van data
Zelf bijhouden, zonder cloudaanbieder. Gewoon met raspberry pi o.i.d.Reeds verkregen offertes
Uiteraard de namen van de aanbieders even niet meegenomen./f/image/ktVmVv9xReA5N1bHoo8iLdNy.png?f=fotoalbum_large)
Ook heb ik even gekeken op https://www.solar-bouwmarkt.nl/ en op https://www.winkelman-zonnepanelen.nl naar zonnepanelen en micro-omvormers en kwam hier op uit
/f/image/JOvEcQE1zzLweUVHbl5eZZxf.png?f=fotoalbum_large)
Nu is het natuurlijk zo dat er nog veel kosten bijkomen qua installatie, framework e.d. Ik ben nog bezig om met hen in contact te komen in wat zij mij kunnen adviseren.
Regio
Provincie UtrechtVraag aan jullie
Dit is mijn eerste niet-computer gerelateerde topic, dus vergeef me als ik dingen over het hoofd zie. Eigenlijk is mijn vraag: zijn dit een beetje normale prijzen? Zijn er zaken die jullie anders zouden doen? Staar ik me blind op de micro-omvormers?Mochten er vragen/opmerkingen zijn zal ik het topic updaten indien nodig.
Update 2/7 16:15
op Google Earth zie ik dat de buren zonnepanelen hebben en akelig dichtbij mijn erfgrens staan? (mijn huis is het huis met het utigeklapte zonnescherm)
:strip_exif()/f/image/oGpSDp9sxOMNvvQJeVZ3Y2oi.jpg?f=fotoalbum_large)
In Sunny Design dit ontwerp gemaakt:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Cd0cSpqaBbnNw71Qv7TUFew2.jpg?f=user_large)
Maar bij het selecteerde zit nog een schoorsteen, ik kan alleen software matig deze niet toevoegen (of ik weet niet hoe), dus die zal waarschijnlijk vervallen. Dan komt het uit op 13 panelen (JA 495W) op een hellingshoek van 25 graden.
[ Voor 22% gewijzigd door iamzero456 op 07-02-2022 16:36 ]