Luxe vakantie met kind

Pagina: 1
Acties:
  • 4.414 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
We zijn aan het zoeken naar een nieuwe vakantiebestemming voor de zomer.

Wensen:
- Max 5 uur vliegen vanaf Nederland/Belgie/Duitsland
- Luxe, 4-5 sterren
- Indien volledig verzorgd; geen massa buffetten etc.
- Er moet genoeg te doen zijn voor ons kind (4 jaar), hoeft niet volledig verzorgd te zijn door de accomodatie, maar er moet wel iets te doen zijn.
- Er moet een kamer beschikbaar zijn met een aparte slaapkamer.
- Prijs is niet zo heel belangrijk, maar <€700,- per dag is gewenst.

Iemand de ultieme tip?
Hebben nu een optie op de familie suite in Bahia Fantasia op tenerife, maar misschien krijg ik hier een betere optie :-)

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:19
Let op dat deze wel redelijk dicht bij het vliegveld ligt, hoeveel last je daar van hebt is lastig in te schatten maar het zou storend kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weissbier
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-03-2022
Met kinderen is dat altijd lastig: wat denk je te verwachten? Zit je in een hartstikke modern en luxe spa hotel, maar dan kun je niet optimaal de faciliteiten benutten omdat je bij je kinderen dient te blijven :+

Ik vond de verzorging voor kinderen echt tegen vallen in het luxe € 300 per nacht hotel in Oostenrijk: voor de volwassenen echt top, kan niet veel beter. Echter kinderen moeten het doen met vettig eten, ja dat vinden 10 jarige geweldig. Maar als je kind gezonder wilt laten eten, is dat niet zo fijn.

Eigenlijk in alle hotels: was de verzorging voor kinderen niet of nauwelijks aanwezig, vooral als je kind onder de 2 jaar is. Dan eet het eigenlijk telkens mee van het buffet of het eten, dat aan de ouders geserveerd worden.

Sorry hoor: maar dan overweeg ik toch een goedkoop all-inclusive, waar ze tenminste van het buffet mee kan eten en niet van de mini porties die geserveerd worden bij betere hotels :+

Ik denk dat luxe hotels echt voornamelijk ingericht zijn voor volwassenen, of je moet opzoek naar een hotel dat zich specifiek op kinderen richt. Zoals JUFA... Jugend und Familie Hotel, is alleen geen viersterrenhotel. Meestal driesterrenhotel, maar wel veel activiteiten voor ( oudere ) kinderen.

PS sommige hotels hebben een oppas service, alleen nu met corona bieden de meeste hotels die dit normaalgesproken aanbieden: tijdelijk niet aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Weissbier op 07-02-2022 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Dracula schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:47:
Let op dat deze wel redelijk dicht bij het vliegveld ligt, hoeveel last je daar van hebt is lastig in te schatten maar het zou storend kunnen zijn.
Klopt, maar het ligt niet op de vliegroutes, dus het schijnt heel erg mee te vallen.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:17
https://ikosresorts.com/

Lama. Waarschijnlijk niet kind-proof genoeg. Voor volwassenen wel echt top.

[ Voor 62% gewijzigd door Johan Bogle op 07-02-2022 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Weissbier schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:52:
Met kinderen is dat altijd lastig: wat denk je te verwachten? Zit je in een hartstikke modern en luxe spa hotel, maar dan kun je niet optimaal de faciliteiten benutten omdat je bij je kinderen dient te blijven :+

Ik vond de verzorging voor kinderen echt tegen vallen in het luxe € 300 per nacht hotel in Oostenrijk: voor de volwassenen echt top, kan niet veel beter. Echter kinderen moeten het doen met vettig eten, ja dat vinden 10 jarige geweldig. Maar als je kind gezonder wilt laten eten, is dat niet zo fijn.

Eigenlijk in alle hotels: was de verzorging voor kinderen niet of nauwelijks aanwezig, vooral als je kind onder de 2 jaar is. Dan eet het eigenlijk telkens mee van het buffet of het eten, dat aan de ouders geserveerd worden.

Sorry hoor: maar dan overweeg ik toch een goedkoop all-inclusive, waar ze tenminste van het buffet mee kan eten en niet van de mini porties die geserveerd worden bij betere hotels :+

Ik denk dat luxe hotels echt voornamelijk ingericht zijn voor volwassenen, of je moet opzoek naar een hotel dat zich specifiek op kinderen richt. Zoals JUFA... Jugend und Familie Hotel, is alleen geen viersterrenhotel. Meestal driesterrenhotel, maar wel veel activiteiten voor ( oudere ) kinderen.
toon volledige bericht
Vorige zomer niet willen vliegen en een Kinderhotel (de organisatie) in Oostenrijk gehad (Hotel Bar in Serfaus). was iets van €600,- per dag, maar echt top geregeld hoor. Kind heeft daar geen dag 'frietjes met frikandel' hoeven eten.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dean Martin schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:52:
[...]

Klopt, maar het ligt niet op de vliegroutes, dus het schijnt heel erg mee te vallen.
Ligt precies onder de aanvliegroute:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/94s2RJJ/IMG-0057.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ggdysNY/IMG-0056.jpg

Tenerife als bestemming is prima. Ik zou persoonlijker wat meer naar de westkust gaan.
In dit plaatsje is niet zoveel te beleven buiten het park om.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:28
Zelf werd ik vaak op een kinderkamp / kinder doe week gedumpt :P
Of, als we op een camping van vancance soleil in frankrijk waren bi jde dagbesteding...

ja, vaak moesten we gewoon "thuis" (bij mama en papa) eten, maar heb ook brood aan stok gebakken, salades gemaakt, gepicknicked, etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-03-2022
Dean Martin schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:55:
[...]

Vorige zomer niet willen vliegen en een Kinderhotel (de organisatie) in Oostenrijk gehad (Hotel Bar in Serfaus). was iets van €600,- per dag, maar echt top geregeld hoor. Kind heeft daar geen dag 'frietjes met frikandel' hoeven eten.
Ah okay, maar dat was specifiek een hotel gericht op kinderen? Ik denk dat je daar inderdaad naar zult moeten zoeken: JUFA zou ik met jonge kinderen mooi links laten liggen, daar ben ik twee nachten geweest.... was niets te doen voor jonge kinderen. Wel voor de oudere kinderen ;)

€ 600 is dat per persoon of voor het hele gezin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Cheesy schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:57:
[...]

Ligt precies onder de aanvliegroute:
[Afbeelding][Afbeelding]

Tenerife als bestemming is prima. Ik zou persoonlijker wat meer naar de westkust gaan.
In dit plaatsje is niet zoveel te beleven buiten het park om.
Ik heb/had het niet zelf gecheckt, maar van vrienden die er geweest zijn vernomen.
Dat nam ik voor waar aan.

Hebben auto erbij geboekt voor uitstapjes. Maar ik vind het hotel maar mwah mwah eigenlijk.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Johan Bogle schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:54:
https://ikosresorts.com/

Lama. Waarschijnlijk niet kind-proof genoeg. Voor volwassenen wel echt top.
Het ziet er inderdaad top uit!

Zie dat er wel voldoende is voor de kinderen. Maar er is al heel veel uitverkocht wat ik zo snel zie.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Weissbier schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:59:
[...]

Ah okay, maar dat was specifiek een hotel gericht op kinderen? Ik denk dat je daar inderdaad naar zult moeten zoeken: JUFA zou ik met jonge kinderen mooi links laten liggen, daar ben ik twee nachten geweest.... was niets te doen voor jonge kinderen. Wel voor de oudere kinderen ;)

€ 600 is dat per persoon of voor het hele gezin?
Het was €600,- per nacht voor 2 volwassen en 1 kind.

https://www.kinderhotels....tels-family-holidays.html is een keten/organisatie met aangesloten hotels volledig gericht op vakanties met kinderen.

[ Voor 13% gewijzigd door Dean Martin op 07-02-2022 11:05 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:46

dragonhaertt

@_'.'

Tja, op 5 uur vliegen zijn er wel honderden zo niet duizenden opties te noemen.
Heb je misschien al zelf wat ideeën en overwegingen opgezocht? Wat spreekt je aan en wat niet? Waarom?

We kunnen wel allemaal opties gaan roepen, maar dan kan je beter even wat googlen/redit doorzoeken.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
dragonhaertt schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:05:
Tja, op 5 uur vliegen zijn er wel honderden zo niet duizenden opties te noemen.
Heb je misschien al zelf wat ideeën en overwegingen opgezocht? Wat spreekt je aan en wat niet? Waarom?

We kunnen wel allemaal opties gaan roepen, maar dan kan je beter even wat googlen/redit doorzoeken.
Ik heb zelfs al wat geboekt zoals in de OP staat ;)
Zoveel voldoen er niet aan de wensenlijst ben ik achter gekomen >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Dean Martin op 07-02-2022 11:09 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:17
Dean Martin schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:03:
[...]

Het ziet er inderdaad top uit!

Zie dat er wel voldoende is voor de kinderen. Maar er is al heel veel uitverkocht wat ik zo snel zie.
Ja. Is populair. Wij hebben voor september gereserveerd, maar dat hebben we afgelopen september al gedaan. Behoren tot de betere all-in concepten in Europa. Ideaal als je luxe zoekt op vakantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Moet het een hotel zijn en volledig verzorgd zijn? Wij huren bij voorkeur een villa, afhankelijk van het seizoen tussen de 2,5K en 5K per week. Dat vind ik persoonlijk een heel stuk luxer dan een massatoko als een hotel of resort.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Dean Martin schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:05:
[...]

Ik heb zelfs al wat geboekt zoals in de OP staat ;)
Zoveel voldoen er niet aan de wensenlijst ben ik achter gekomen >:)
Kan je dan vertellen wat je hebt bekeken en waarom deze niet voldeden?
Als je gaat zoeken op 4 sterren hotel in een straal van 5 uur reizen dan zijn er meer opties dan dat één persoon kan bekijken vóór de zomer voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
FirePuma142 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:12:
Moet het een hotel zijn en volledig verzorgd zijn? Wij huren bij voorkeur een villa, afhankelijk van het seizoen tussen de 2,5K en 5K per week. Dat vind ik persoonlijk een heel stuk luxer dan een massatoko als een hotel of resort.
Indien een villa, wel met verzorging.
Geen zin om zelf voor ontbijt te zorgen etc.

The best is yet to come

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Dean Martin schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:14:
[...]

Indien een villa, wel met verzorging.
Geen zin om zelf voor ontbijt te zorgen etc.
Dan moet je voor een villa je budget wat aanpassen ;)

Maar volledig verzorgd is niet mijn soort vakantie. Wel gedaan, maar ik voel me na een paar dagen altijd erg oncomfortabel bij permanent voetenkussende lijfeigenen :+

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan1337
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10-05 13:16
Is de trein (Thalys, Eurostar, ICE, etc) ook een optie? Is in mijn ervaring erg laagdrempelig en ontspannen manier van reizen. In plaats van de hele aanloop voordat je daadwerkelijk opstijgt met een vliegtuig. Zuid-Frankrijk is dan wel 7-8 uur met de trein maar bijvoorbeeld regio Parijs, Londen of Berlijn is prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Jan1337 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:20:
Is de trein (Thalys, Eurostar, ICE, etc) ook een optie? Is in mijn ervaring erg laagdrempelig en ontspannen manier van reizen. In plaats van de hele aanloop voordat je daadwerkelijk opstijgt met een vliegtuig. Zuid-Frankrijk is dan wel 7-8 uur met de trein maar bijvoorbeeld regio Parijs, Londen of Berlijn is prima te doen.
Zeker een optie.
Auto is geen optie.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
FirePuma142 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:19:
[...]

Dan moet je voor een villa je budget wat aanpassen ;)

Maar volledig verzorgd is niet mijn soort vakantie. Wel gedaan, maar ik voel me na een paar dagen altijd erg oncomfortabel bij permanent voetenkussende lijfeigenen :+
Ik snap wel wat je bedoelt.

In de US huren we wel altijd een villa, maar dat vind ik toch weer net anders op een of andere manier.

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rabbithole
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-05 00:39
Wij (vier vrienden, ca. 30 jaar) zijn half januari naar Bahia Principe Fantasia op Tenerife geweest. Kan deze echt aanraden. Er waren veel gezinnen met kinderen en er is echt genoeg te doen. Ze doen er ook echt alles aan om je een fijne vakantie te geven, niets is te veel gevraagd voor het personeel. Voor ons was het leuk dat zelfs alle cocktails zijn inbegrepen bij het All-Inclusive pakket. We hebben niks extra's hoeven betalen, de paar premium drankjes die ze aanbieden heb je niet nodig.

Over de aanvliegroute: deze gaat niet over het resort heen maar een paar kilometer noordelijker. Wel zie je vanuit het resort circa elke 10 minuten een vliegtuig langs komen. Dat is alleen als je buiten bent en dan is het niet hinderlijk. We hebben ons vooral verbaasd hoeveel er in coronatijd nog gevlogen wordt, maar hebben het nooit in gehad over overlast die ze veroorzaakten. Op de kamers heb ik de vliegtuigen nooit gehoord.

[ Voor 3% gewijzigd door Rabbithole op 07-02-2022 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Rabbithole schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:33:
Wij (vier vrienden, ca. 30 jaar) zijn half januari naar Bahia Principe Fantasia op Tenerife geweest. Kan deze echt aanraden. Er waren veel gezinnen met kinderen en er is echt genoeg te doen. Ze doen er ook echt alles aan om je een fijne vakantie te geven, niets is te veel gevraagd voor het personeel. Voor ons was het leuk dat zelfs alle cocktails zijn inbegrepen bij het All-Inclusive pakket. We hebben niks extra's hoeven betalen, de paar premium drankjes die ze aanbieden heb je niet nodig.

Over de aanvliegroute: deze gaat niet over het resort heen maar een paar kilometer noordelijker. Wel zie je vanuit het resort circa elke 10 minuten een vliegtuig langs komen. Dat is alleen als je buiten bent en dan is het niet hinderlijk. We hebben ons vooral verbaasd hoeveel er in coronatijd nog gevlogen wordt, maar hebben het nooit in gehad over overlast die ze veroorzaakten. Op de kamers heb ik de vliegtuigen nooit gehoord.
Ik vind het op foto's allemaal nogal kitscherig overkomen. Is het dat niet?

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rabbithole
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-05 00:39
Dean Martin schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:34:
[...]

Ik vind het op foto's allemaal nogal kitscherig overkomen. Is het dat niet?
Nee dat valt wel mee, dat hadden wij op basis van de foto's ook wel verwacht. Wel is het wat minder gezellig dan sommige andere resorts, omdat ze het niet echt hebben aangekleed met palmbomen e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Hier heb je 400 mooie opties.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xeJI8yNZCaDWiOBgr4vO_1YPyLo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Gu82C93nfKDeB6pWqU2Az46G.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:06
En nu filteren "met kind".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
mgizmo schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:44:
[...]

En nu filteren "met kind".
Geen dank: https://europe.huttopia.com/nl/

Lekker buitenspelen in de natuur, das pas luxe :>

[ Voor 14% gewijzigd door Sethro op 07-02-2022 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 12:35

psy

Als we niet in Coronatjd zouden zitten zou ik je een cruise adviseren. Maar daarvoor moet nu iedereen gevaccineerd zijn....dus never mind (lastig bij een 4 jarige).

[ Voor 8% gewijzigd door psy op 07-02-2022 15:47 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-05 13:29
Ik was zelf extreem gecharmeerd van Madeira, valt binnen je eisen. Kan het hotel waar we zaten even niet terug vinden, maar is niet heel veel keuze, dat scheelt. Zou zelf niet in Funchal blijven, dat vond ik de minst mooie plek (hoofdstad/luchthaven). Schitterend klimaat (18-24c), heerlijk om te lopen. Auto is wel een fijne toevoeging.

Ik ben iemand die niet houdt van vakantie en ga meestal 1x per 2 jaar goed. Hier wil ik zelfs naar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
psy schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:47:
Als we niet in Coronatjd zouden zitten zou ik je een cruise adviseren. Maar daarvoor moet nu iedereen gevaccineerd zijn....dus never mind (lastig bij een 4 jarige).
Cruise is zeker aan te raden. Wij gaan over 2 weken.

kinderen onder de 12 geen vaccinatie; wel negatieve PCR test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:44

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit wordt een zoektocht naar het oneindige. Ik snap dat je een aantal wensen hebt (ik lees ook de TS), maar dit mondt toch echt uit naar een opsomtopic, waarbij iedereen weer specifieke voorkeuren heeft.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.