Ik heb een klein stukje PHP geschreven die als output een YouTube-url geeft ($youtube_url, in de vorm 'https://youtu.be/xxxxxxxxxxx'). Ik wil die url m.b.v. een shortcode in Wordpress gebruiken zodat het YouTube-filmpje ge-embed wordt (zoals dat ook gebeurt wanneer je dezelfde url in de text editor zou plakken).
Laatste regel van mijn PHP is:
Probleem is dat ik nu de YouTube-url als platte tekst op de pagina te zien krijg i.p.v. een ge-embed filmpje. Hoe zorg ik ervoor dat ik het filmpje te zien krijg?
NB: Als ik de output uitbreid en de link in een iframe zet werkt het wel, maar ik zou graag de flexibiliteit willen die je normaal ook hebt bij het gebruik van alleen een url (waarbij WP automatisch de rest regelt).
Laatste regel van mijn PHP is:
code:
1
| return $youtube_url; |
Probleem is dat ik nu de YouTube-url als platte tekst op de pagina te zien krijg i.p.v. een ge-embed filmpje. Hoe zorg ik ervoor dat ik het filmpje te zien krijg?
NB: Als ik de output uitbreid en de link in een iframe zet werkt het wel, maar ik zou graag de flexibiliteit willen die je normaal ook hebt bij het gebruik van alleen een url (waarbij WP automatisch de rest regelt).