Na de voegen te hebben laten vervangen door een gevelrenovatiebedrijf heb ik in mijn schuur (halfsteens muur zonder spouw) voor het eerst overlast gehad van doorslaand vocht. Het vocht lijkt op meerdere plaatsen uit de voeg te treden, om vervolgens langs de binnenkant van de muur naar beneden te druppen/lekken. Het resultaat zijn diverse leksporen langs de binnenkant van de muur en een grote plas water op de vloer in de schuur. De muur is op het zuid zuid westen geëxponeerd en vangt dus volle bak regenwater. Nu heeft het eergister avond nacht en gisteren bijna de hele dag geregend en waren er slagregens met wind uit het westen dus de muur was van buiten drijfnat.
Het vreemde vind ik eigenlijk dat ik nooit last heb gehad van doorslaand vocht met mijn verbrokkelde slechte oude voegen die ik juist daarom heb laten vervangen. Nu heb ik nieuwe voegen en zijn ze juist weer helemaal opgevuld en lijken ze ineens door te slaan. De muur is niet geïmpregneerd.
Mijn vraag is; mag een muur met nieuwe voegen zomaar doorslaan, of is er dan sprake van een fout in samenstelling van de gebruikte voegmortel oid? Had het voegbedrijf mij niet meteen al moeten adviseren om de muur meteen te laten impregneren?:strip_exif()/f/image/GEbhjtgwe8ZoDFSHlzowHfyl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/b92Kr2EEBbknyMgD5qXkL50M.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pFeiSFbXiBG4ojjuSYxZgTpC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SIwyA1OmNrPrmnRHE1PGaAQP.jpg?f=fotoalbum_large)
Het vreemde vind ik eigenlijk dat ik nooit last heb gehad van doorslaand vocht met mijn verbrokkelde slechte oude voegen die ik juist daarom heb laten vervangen. Nu heb ik nieuwe voegen en zijn ze juist weer helemaal opgevuld en lijken ze ineens door te slaan. De muur is niet geïmpregneerd.
Mijn vraag is; mag een muur met nieuwe voegen zomaar doorslaan, of is er dan sprake van een fout in samenstelling van de gebruikte voegmortel oid? Had het voegbedrijf mij niet meteen al moeten adviseren om de muur meteen te laten impregneren?
:strip_exif()/f/image/GEbhjtgwe8ZoDFSHlzowHfyl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/b92Kr2EEBbknyMgD5qXkL50M.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pFeiSFbXiBG4ojjuSYxZgTpC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SIwyA1OmNrPrmnRHE1PGaAQP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rpeysvOLuL7lBZaDVLFKuo0P.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 45% gewijzigd door JeroenD op 06-02-2022 23:07 ]