Toon posts:

(Slimme) vervanger voor Honeywell-thermostaat DT90A?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MichelC2
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-02-2022
Beste,

Momenteel bezit ik een Honeywell-thermostaat DT90A. Doordat die sporadisch uitvalt, moet deze vervangen worden. Hierbij kijk ik uit naar een slimme(re) opvolger (met mogelijkheid voor dag/uur-regelingen en later check via app).
Kan u mij raad geven welke thermostaat hiervoor in aanmerking komt? (Hangt in de woonkamer, in de keuken/(slaap)kamers hangen klassieke radiatoren met gewone draaiknoppen.)
Opmerkingen bij de keuze:
- De thermostaat bevindt zich in een appartement (beton!). Daarbij kan ik niet in de technische kelderruimte bij de stookketel (geen idee dus welk merk of type stookketel de CV van warm water voorziet, iedere bewoner heeft een afzonderlijke schakelklep & meter). In het appartement komen dus gewoon 2 draadjes uit de muur waarmee ik het moet doen.
- Momenteel is er nog geen WiFi. Knoppen of een touchscreen op de thermostaat om deze te configureren en te bedienen zijn bijgevolg nodig. Van zodra er WiFi is, had ik graag sturing via een app gebruikt.
- De huidige DT90A werkt op batterijen. Er is momenteel geen stopcontact in de buurt, maar kan voorzien worden indien nodig.
- Veel merken werken met een ketelmodule. Geen idee of die nu ergens hangt (voor de DT90A). Kan ik die aan de 2 draden in het appartement hangen (en dan doorschakelen naar de thermostaat die ik ernaast hang)? Kan ik voorlopig de 2 draden overbruggen met een gewone aan/uit-schakelaar om tijdelijk voor verwarming te zorgen?

Alvast bedankt voor de info.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee