[Win2k] Kan wel op share komen maar....

Pagina: 1
Acties:

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Ik heb dus nu een win2k pc en twee win9x pc's (1 ME, 1 98SE) nu kan ik dus op elke pc elkaar vinden dmv in de adress balk te typen: \\user \\user2 maar als ik nu bv in m'n netwerk ga browsen bij 'My Network Places' dan zie ik niks staan. Dit is vooral lastig als ik bv op shares alleen permissie wil geven aan user1, maar niet aan user2, weet iemand waar dit aan ligt :? Ik weet verder niks van netwerken af alleen maar van file and printer sharing en wat tcp/ip maar dat is ook alles :)

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 22:42
Mmm, als het goed is heb je aan de linkerkant van je venstertje een ding, met "Show entire network" ofzo, als je daar op klikt, wat gebeurt er dan? Dan krijg je meestal je werkgroep als icoontje te zien en als je daarop dubbelklikt dan moet je ook alle computers zien...dacht ik.

• ubermaestro
Op donderdag 23 augustus 2001 09:07 schreef XTracer het volgende:
Mmm, als het goed is heb je aan de linkerkant van je venstertje een ding, met "Show entire network" ofzo, als je daar op klikt, wat gebeurt er dan? Dan krijg je meestal je werkgroep als icoontje te zien en als je daarop dubbelklikt dan moet je ook alle computers zien...dacht ik.
Dan krijg ik alleen me eigen pc te zien :(

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 21:20

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Netbios over TCP/IP aanzetten, of je Host file aanpassen.

I play my enemies like a game of chess...

Verwijderd

Wat voor IP-adressen heb je de machines toegekend? En wat voor subnet-masks?

• ubermaestro
10.0.0.15x (2,3,4 komt door mxstream) netbios kan ik zo wel proberen aan te zetten en wat is me hostfile anglefire :?

Verwijderd

Een hostfile (win98: c:\windows\hosts.sam. WinNT: c:\winnt\sytem32\drivers\etc\lmhosts.sam) is een bestand waar je zelf in aan kan geven welke DNS-naam naar welk IP leidt.
Uitleg staat in het bestand zelf.
bijvoorbeeld als je de regel
10.0.0.152 server er in gooit kom je met \\server op \\10.0.0.152
denk alleen niet dat het hier echt nut heeft. Het is leuk op LAN-party's, als je DHCP draait, gekoppeld aan een DNS-server die ook je hosts-file inleest.
in quake bijvoorbeeld staat het een stuk makkelijker om te connecten naar bijvoorbeeld 'server1' dan naar '10.0.0.1'

Wat je probleem betreft: probeer IPX/SPX eens (opnieuw?) te installeren. Als ik het goed heb gebruikt je file-sharing dat ook.
Pagina: 1