Draadloos HDMI met de playstation ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08:43
Ik zie een aantal "draadloze" HDMI oplossingen die ik wellicht zou willen overwegen maar omdat het niet echt bekende bedrijven of producten zijn wou ik toch wat Tweakers commentaar en ervaringen hierover.

Probleem
Soms wil ik gamen op de console...en soms wil mijn vrouw TV kijken.
Dat gaat lastig met 1 TV in de woonkamer.
Dus ik ben opzoek naar oplossingen.
Een ander kamer of bureau voorzieningen is niet mogelijk. Ik wil ook liefst in de woonkamer kunnen gamen.

Playstation Cloud\online gamen heb ik geprobeerd maar zelfs met een stabiele LAN verbinding is de kwaliteit en traagheid gewoon slecht.

Oplossing
Het enige wat ik kan verzinnen is een monitor en dan een draadloze HDMI connectie met de playstation.
Zijn er mensen die ervaring hebben met dit soort verbindingen of producten?

Tips
Of zie ik het helemaal verkeerd? Wat zou nog meer mogelijk zijn? Andere oplossingen?
Zonder een heel gedoe ervan te maken.
Zoals ieder keer de playstation eruit...monitor met kabels etc etc.
Dat gaat niet op de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iv00w
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-05 06:10
Zoals ik het begrijp wil je dus het liefst ook in de woonkamer zitten, met een tweede scherm (monitor of TV)? Een optie is ook gewoon een lange hdmi kabel. En dan omsteken of via een switch.

Als de afstand te groot is om met een kabel te overbruggen, dan vraag ik me ook af of een wireless hdmi verbinding zal voldoen. Volgens mij werken de meesten op 5GHz, dus wellicht valt dat mee.

Maar ik denk dat je dan sowieso nog wel eens last zou kunnen krijgen met je draadloze controller. Test dus ook even eerst of die lekker werkt op de eventuele afstand waar je wil gaan zitten.

Verder krijg je waarschijnlijk ook nog problemen met geluid als je een PC monitor gebruikt. Die hebben vaak geen ingebouwde speakers of ondersteunen uberhaupt geen geluid over HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:48
Je hebt ook opties zoals hdmi over internet. Zoek maar op google "hdmi over ethernet 4k"

Echter weet ik zeker dat je hier spijt van gaat krijgen, traag, lag en bij gamen is dat nou belangrijk. Als ik jouw verhaal zo lees heb je 3 opties.

Optie 1) Ik zal lekker naar een playstation digital gaan kijken. En dan remote play starten. Dan ben je wel 400 euro kwijt, maar kan je wel gewoon "normaal" gamen.

Optie 2) Je kan ook nog proberen playstation remote play. Dit is geen cloud gaming maar kan je op de iPad / tablet of pc naar je eigen playstation verbinden en gamen. Je hebt dan alleen een controller nodig. Maar ook dit werkt niet zoals je gewend bent met een hdmi verbinding.

Optie 3) hdmi splitter 4k kan je het beeld op splitsen naar je tv en een scherm.

[ Voor 39% gewijzigd door TechFox op 06-02-2022 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08:43
Iv00w schreef op zondag 6 februari 2022 @ 19:57:
Zoals ik het begrijp wil je dus het liefst ook in de woonkamer zitten, met een tweede scherm (monitor of TV)? Een optie is ook gewoon een lange hdmi kabel. En dan omsteken of via een switch.

Als de afstand te groot is om met een kabel te overbruggen, dan vraag ik me ook af of een wireless hdmi verbinding zal voldoen. Volgens mij werken de meesten op 5GHz, dus wellicht valt dat mee.

Maar ik denk dat je dan sowieso nog wel eens last zou kunnen krijgen met je draadloze controller. Test dus ook even eerst of die lekker werkt op de eventuele afstand waar je wil gaan zitten.

Verder krijg je waarschijnlijk ook nog problemen met geluid als je een PC monitor gebruikt. Die hebben vaak geen ingebouwde speakers of ondersteunen uberhaupt geen geluid over HDMI.
Ik wil in dezelfde kamer blijven als mij vrouw. Ookal is zij met de tv bezig met een serie. Kan ik lekker gamen zonder de tv over te nemen.

De bank heeft een afstand van circa 5 meter van de tv.

Een HDMI kabel lijkt me lastig dan moet ik een hebben van circa 10 meter. Door de bochtjes etc.
En het wegwerken van zo een kabel is ook lastig. Lijkt me niet praktisch.

Ik heb zo een wireless monitor achtig iets. Is een monitor maar is meer een tablet achtig iets. Die een ingebouwde speaker heeft.
Maar zoals je het zegt...geen geluid over HDMI.

En volgens mij kan ik dan geen koptelefoon gebruiken (bluetooth) voor op de playstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:37
Bandbreedte HDMI 18.000mbit
Bandbreedte draadloze HDMI 100mbit
Ja, dat zal in de praktijk lekker werken....

Een tweede voeding voor de PS5, zodat je alle kabels kan laten liggen en alleen het apparaat verplaatst, lijkt mij de beste oplossing.