Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem 56
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 08-02-2022
Mijn vraag

ik heb sinds enige tijd last van een lichtgevende pixel op een Panasonic Oled 4 K TV type 55FZ800E.
Mn tegen een zwarte achtergrond is dit redelijk storend.
De verkoper meldde echter dat het toestel helaas niet meer gemaakt kan worden en bood aan om mijn tv om te ruilen voor een nieuw toestel waarbij ik dan 71% korting (oftewel 710 euro) zou krijgen op deze aanschaf.
Het toestel is 2,5 jaar oud en ik heb 5 jaar garantie.
Nu komt dit aanbod op mij bepaald niet onredelijk over ware het niet dat ik eigenlijk helemaal geen andere tv wil en ik voor een vergelijkbaar toestel met dezelfde specs ca 500 euro moet bijbetalen.
Mijn vraag is wat in deze mijn rechten zijn.
Ps ik ben volstrekt nieuw op dit forum dus ik weet niet of ik het juiste topic geopend heb.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightym
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:38
Of dit een schappelijk aanbod is hangt volgens mij af van de garantievoorwaarden.
Als de garantievoorwaarden alles omvatten, dan kun jij volgens mij verwachten dat ze de TV of herstellen, of als dat niet mogelijk is voor een vers exemplaar met minimaal dezelfde specificaties zorgen.

Of een defecte pixel onder de garantievoorwaarden vraag ik me af.. bij nieuwe TV's en monitoren valt dit ook niet altijd onder de garantie. Als een defecte pixel is uitgesloten, dan is het al schappelijk als ze met een dergelijke oplossing komen. De vraag is dan: is het jou 500 euro waard om van die defecte pixel af te komen...

26 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:57

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Het lijkt mij een lastige kwestie: Een apparaat mag best wat achteruit gaan als het ouder wordt, dat is niet direct reden voor een garantieclaim. Om garantie te kunnen claimen binnen de wettelijke garantie moet het apparaat echt defect zijn. Ik kan me voorstellen dat een pixel die permanent brandt hinderlijk is, maar of dat het daarmee echt defect is dat wordt een welles-nietes-discussie.

Ik denk dat het aanbod niet heel onredelijk is.