Toon posts:

Nieuw game-pc'tje uit losse onderdelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Hygaradon
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-02-2022
Ik zoek een?
Kleine form game pc. Wil hem graag zelf weer bouwen. Ik heb een selectie met onderdelen gemaakt waarvan ik af vraag of dit beetje samen past. Ik speel wat games zoals League of Legends en af en toe een shooter als Apex Legends of Counter strike ook nog wel eens een adventure game waarbij graphics wat belangrijker zijn.

Wat is je budget?
Ik zat te denken voor alleen het systeem 1500 - 2000. Mijn huidige lijst is rond de 1750 inclusief monitor.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik neig naar de Ryzen & RTX3000 serie, maar dat is gewoon 'n gevoel gebaseerd op oude verhalen.

De case vind ik mooi en met ingebouwde koeling voor proc & voldoende voeding en apart compartiment voor videokaart lijkt me dit qua koeling afdoende. Het brandgevaar van eerste uitvoering heb ik gezien maar dat zou met deze opgelost zijn.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige coolermaster stormtrooper case is fijn maar >ERG< groot. gezien de pc in de woonkamer staat en ik zo als men dat noemt "Volwassen" ben. Wil ik iets moois & compacts wat ik hier gewoon op de kast kan zetten ipv groot bakbeest op de grond. Ben een niet zwaar competitive gamer maar wil als ik speel wel de mogelijkheid hebben op het maximale uitmezelf te halen :D.

Als het mogelijk is zou ik af en toe ook wel wat games willen streamen.

Mijn lijstje
Dit is wat ik bedacht heb;
LET OP; Lijstje is geupdate dus onderstaande berichten kunnen al zijn verwerkt.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600X Boxed€ 269,-€ 269,-
1MoederbordenGigabyte X570 I AORUS PRO WIFI€ 209,-€ 209,-
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 3050 GAMING OC 8G€ 535,-€ 535,-
1BehuizingenNZXT H1 (2021 Version) Wit/Zwart€ 195,-€ 195,-
1MonitorenIiyama G-Master GB2760QSU-B1 Zwart€ 314,50€ 314,50
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K16G32C16U4B€ 109,90€ 109,90
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 2TB€ 215,90€ 215,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.848,30

Wanneer ik me zou laten overhalen tot de 3060ti zou ik de videokaart & ram vervangen door deze twee;

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 3060 Ti Vision OC 8G (rev. 2.0, LHR)€ 799,89€ 799,89
1Geheugen internKingston Fury Renegade KF436C16RB1K2/32€ 154,90€ 154,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.158,19

[Voor 21% gewijzigd door Hygaradon op 06-02-2022 22:16]

Alle reacties

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:41
Ik zou misschien nog wat besparen op het moederbord maar ik ben biased ten opzichte van Asus dus dat is vooral persoonlijk. Verder lijkt het me prima geheugen in combinatie met moederbord en processor. H1 wordt wel warm qua GPU's maar een 3050 zal geen spannende dingen doen lijkt me.

SSD misschien upgraden naar een variant met beter flashgeheugen dan QLC? Monitor heb ik niets zinnigs over te zeggen, enne.. "volwassen".. als jij een bakbeest op de kast wilt zetten lekker doen toch! ;) Wie maakt je wat?

• Hygaradon
Dagion schreef op zondag 6 februari 2022 @ 18:55:
Ik zou misschien nog wat besparen op het moederbord maar ik ben biased ten opzichte van Asus dus dat is vooral persoonlijk. Verder lijkt het me prima geheugen in combinatie met moederbord en processor. H1 wordt wel warm qua GPU's maar een 3050 zal geen spannende dingen doen lijkt me.

SSD misschien upgraden naar een variant met beter flashgeheugen dan QLC? Monitor heb ik niets zinnigs over te zeggen, enne.. "volwassen".. als jij een bakbeest op de kast wilt zetten lekker doen toch! ;) Wie maakt je wat?
Moederbord
Heb proberen te bezuingigen maar de mini-ITX gaan heel snel naar de 200~ ik zag wel een van 150 maar die heeft dan weer PCI 3.0 ipv 4.0
De ander was van een 'b-merk' als ik de recenties mag geloven.

Qua brand, ik zat ook te kijken naar b.v. deze Asus ROG STRIX B550;
pricewatch: ASUS ROG Strix B550-I Gaming

Graphics
Op zich heb ik nog wat speling en zou ook voor de RTX 3060ti kunnen gaan, ziet qua performance vergelijking goed uit;
pricewatch: Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti Vision OC 8G (rev. 2.0, LHR)

https://www.gpucheck.com/...en-5-5600x/high/high/-vs-

SSD
Ah die had ik gemist, Crucial P5 een goede vervanging?;
pricewatch: Crucial P5 (retail) 2TB

Case
Temperatuur ben ik ook niet zo bang voor idd. Hij heeft op zich z'n eigen compartiment is geen 3 slots dus heeft ook wel aardig wat ruimte.

Volwassenen
Ik heb ook zo'n mystisch creatuur, "Vrouw" genaamd als partner, deze is wat kieskeuriger. En stiekem vind ik zo'n strak kastje zelf ook wel mooi :)

[Voor 13% gewijzigd door Hygaradon op 06-02-2022 19:26]

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:41
Zie dat de prijzen nog wat verder gestegen zijn voor wat betreft de ITX bordjes ja; ik zou zelf voor een B550i van Gigabyte of ASRock gaan (zou rond de 160 mogen kosten lijkt me), eventueel met deze prijzen de upgrade naar de X570 van Gigabyte doen. Maar Asus en MSI is ook gewoon prima, net wat je handig vindt of belangrijk.

Voor wat betreft SSDs, ben zelf tevreden over de XPG SX8200 Pro, Samsung Evo scoort meestal ook goed. Je zou de reviews op Tweakers na kunnen kijken, en er is ook een Best Buy Guide voor SSDs.

• Hygaradon
Dagion schreef op zondag 6 februari 2022 @ 19:33:
Zie dat de prijzen nog wat verder gestegen zijn voor wat betreft de ITX bordjes ja; ik zou zelf voor een B550i van Gigabyte of ASRock gaan (zou rond de 160 mogen kosten lijkt me), eventueel met deze prijzen de upgrade naar de X570 van Gigabyte doen. Maar Asus en MSI is ook gewoon prima, net wat je handig vindt of belangrijk.

Voor wat betreft SSDs, ben zelf tevreden over de XPG SX8200 Pro, Samsung Evo scoort meestal ook goed. Je zou de reviews op Tweakers na kunnen kijken, en er is ook een Best Buy Guide voor SSDs.
moederbord
Ik zal even kijken waar ze onderling bekend om staan en de X570

ssd
Die QLC was een stuk meer budget, nu ik al op TLC zit is het prijsverschil met de evo ook niet meer zo hoog. die had ik ook in de reviews gezien idd!
pricewatch: Samsung 970 Evo Plus 2TB

Ik zal de hoofd-post ook even updaten :)

[Edit]
Ik laat me zelf toch wel verlijden door deze site;
die zegt RTX3050 vs RTX3060TI
Wat me ongeveer 250 euro extra kost, +50 % performance
Weet iemand of dit reëele cijfers zijn?

https://www.gpucheck.com/...en-5-5600x/high/high/-vs-

[Voor 19% gewijzigd door Hygaradon op 06-02-2022 22:37]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee