Toon posts:

Game pc met oude videokaart rond de 700-800 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• akuno
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-01 18:26
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Op dit moment heb ik een pc die zijn leeftijd laat zien in bepaalde games. Een van de main vactoren is de cpu (ookal is de grafische kaart ook langzaam aan vervanging toe. Ik ben van plan een nieuwe pc te bouwen om lekker mee door te kunnen gamen het liefste spellen als de nieuwe asassins greed en cyberpunk.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Op dit moment heb ik 800 euro en een losse voeding tot mijn beschikking op dit moment ben ik van plan om een nieuwe pc te bouwen met mijn oude gtx 1060 6gb. Het liefste hou ik nog wat geld over om door te sparen voor een nieuwe video kaart (waarschijnlijk rond het najaar).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil mijn gtx1060 6g meenemen naar mijn nieuwe systeem aangezien mijn oude pc een Intel chip heeft gaat die naar mijn opa die op dit moment geen computer meer heeft. Ook. Heb ik een 650 watt voeding van antack

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G€ 0,-€ 0,-
1VoedingenAntec NeoEco NE650M (EU-stekker)€ 64,90€ 64,90
Totaal€ 64,90

Kent iemand dit merk is dit een goede voeding?

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb get volgende samen gesteld:

1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600G Boxed€ 227,90€ 227,90
1MoederbordenGigabyte B550 AORUS ELITE V2€ 109,90€ 109,90
1BehuizingenFractal Design Meshify C - Dark TG€ 86,38€ 86,38
1Processorkoelingbe quiet! Pure Rock 2 Zwart€ 35,79€ 35,79
1VentilatorenFractal Design Dynamic X2 GP-12 Zwart, 120mm€ 13,99€ 13,99
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 67,90€ 67,90
1Solid state drivesSamsung 980 1TB€ 105,90€ 105,90
Totaal€ 647,76

Ik wil voornamelijk weten of dat dit systeem goed gebalanceerd is met een rtx 3060 of 3070 (of vergelijkbaar van amd)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee als iemand nu zegt je kan veel beter voor een Intel pc gaan met uitleg dan zal ik dat advies wel oppakken waarschijnlijk in mijn mening is het 50/50 op dit moment. Heb dan wel hulp nodig met moederborden dit vindt ik lastig om uit te zoeken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil gwn kunnen gamen 😊

Ga je overklokken?
Oke ja misschien wil ik dit wel eens proberen ik ben graag met technologie bezit en misschien is het leuk om eens te doen (wel voorzichtig met uitgebreid onderzoek van tevoren)

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben heel erg van de prijs/kwaliteit verhouding op dit moment wil ik eigelijk gewoon weten of de voeding die ik heb gekregen een goede voeding is die niet ineens mijn pc opblaast en of dit een goed systeem is om gebalanceerd te gebruiken rondom een rtx3060 (of equivalent)

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:01
Waarom een 5600G? zonde van de iGPU, het is een zwakke 5600x.
liever geen corsair sticks bij ryzen.

als je werkelijk iGPU wilt, pak de r7: pricewatch: AMD Ryzen 7 5700G Boxed (die is in aanbieding atm)

of ga toch voor een i5 12600K, die is gewoon een stuk sneller dan de 5600g.

[Voor 57% gewijzigd door 99ruud99 op 06-02-2022 18:33]

• akuno
@99ruud99 ik hoef niet persee een iGPU de 5600g is gewoon 50 euro goedkoper dat is eigelijk de enige reden. Is de 50 euro extra de performance boost waard?

• 99ruud99
1ProcessorsIntel Core i5-12400F Boxed€ 189,-€ 189,-
1MoederbordenMSI Pro B660M-A DDR4€ 155,-€ 155,-
Totaal€ 344,-

is dan een stuk beter, voor 10 euro meer.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het is geen goede voeding, maar je hebt het nu al. voor E60 een betere keuze pricewatch: Corsair TX550M (2021)

SSD=> pricewatch: WD Blue SN570 1TB

[Voor 23% gewijzigd door Hackus op 06-02-2022 18:44]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• belgianmadcow
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:09

belgianmadcow

enthousiast

99ruud99 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 18:42:
1ProcessorsIntel Core i5-12400F Boxed€ 189,-€ 189,-
1MoederbordenMSI Pro B660M-A DDR4€ 155,-€ 155,-
Totaal€ 344,-

is dan een stuk beter, voor 10 euro meer.
Hoe defineer je dan "een stuk beter"? TS zegt op gaming te mikken, in gaming is de 5600x nipt beter aldus tweakers.
De gemiddelde gamingprestaties van de Core i5 12400 komen erg in de buurt van de Ryzen 5 5600X, maar laatstgenoemde processor is nipt sneller.
Overigens is de 5600x in prijs verlaagd ten opzichte van toen (hij staat nog op 299 in de grafiek).
Dus ik denk dat het inderdaad zo'n beetje 50/50 is tussen die 12400F en 5600X als je er bijneemt dat de moederborden voor Intel duurder zijn, zoals jij deed @99ruud99 .

Wat voor Intel-route pleit is dat er zeker nog een generatie op socket 1700 komt. Als Akuno vrij snel de CPU denkt te upgraden is dat relevant. Op welke resolutie game je @akuno?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
belgianmadcow schreef op zondag 6 februari 2022 @ 19:46:
[...]

Hoe defineer je dan "een stuk beter"? TS zegt op gaming te mikken, in gaming is de 5600x nipt beter aldus tweakers.
Beter dan de 5600G gok ik omdat de prijs daarmee vergeleken wordt. De 5600X maakt het €40 in het nadeel van AMD.

• akuno
@belgianmadcow goede. Ik speel op 1080 atm

• 99ruud99
1080p is CPU zeker van groot belang, ben je van plan tegen wanneer je GPU gaat upgraden naar 1440p te gaan? zoja, dan zou je nu voor een extra sterke CPU kunnen gaan (5600x), zonee dan eheft het weinig nut om nu extra futureproof te gaan.

En ik bedoelde inderdaad vs 5600G.

• belgianmadcow
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:09

belgianmadcow

enthousiast

Naarmate je naar hogere resoluties gaat, verlegt de bottleneck zich naar de GPU (want meer pixels).
Dus als je bij 1080p blijft (wat altijd langer kunnen spelen met een bepaalde GPU zal betekenen dan op 1440p) heeft de CPU een relatief grotere impact, in het bijzonder als je hoge fps wenst zoals voor competititieve shooters.

Maar ik zie je dat soort spellen niet vernoemen, ik denk dus niet dat je per sé voor de 5600x moet gaan. Erg veel liggen de twee opties sowieso niet uit elkaar.

Een andere vraag: die voeding die je al hebt, is dat een nieuwe? Want een nieuw systeem bouwen rond een oude voeding.. :X

@99ruud99 sorry dat las ik dan fout!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee