Toon posts:

Moederbord defect?

Pagina: 1
Acties:

• Mediokas
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:37
Hi all,

Ik heb vandaag mijn pc verplaatst naar een nieuwe case. Hierbij heb ik alle onderdelen gewoon netjes verplaatst naar de nieuwe case, zonder verder wat te veranderen. Alleen 3 extra fans.
Toen ik klaar was, wilde de pc helemaal niet starten. Het moederbord leek geen stroom te krijgen. Normaal gaat de RGB altijd aan, zodra er stroom is. Dus ik heb de 24 pin verwijdert en daar de paperclip test op gedaan, om te zien of de voeding kapot was. Zodra ik de paperclip in de 24 pin doe, gaan de fans ineens draaien, de RGB van de fans gaat aan en het scherm van m'n elite lcd gaat ook aan. Maar de RGB van mijn moederbord, GPU en RAM doen niks. Is m'n moederbord kapot, of kan het nog wat anders zijn?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Haal je moederbord eens uit te kast, en test eens met een zo'n minimaal mogelijke setup. Wellicht dat het ergens in de kast kortsluiting veroorzaakt ofzo.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:22

Tens

fits the description

alles los gehad?; check of de kabeltjes voor aan/uit en reset goed zitten

Heeft een master in kromme zinnen bouwen

• Mediokas
TERW_DAN schreef op zondag 6 februari 2022 @ 17:11:
Haal je moederbord eens uit te kast, en test eens met een zo'n minimaal mogelijke setup. Wellicht dat het ergens in de kast kortsluiting veroorzaakt ofzo.
Gedaan, zelfde resultaat

• Mediokas
Tens schreef op zondag 6 februari 2022 @ 17:13:
alles los gehad?; check of de kabeltjes voor aan/uit en reset goed zitten
Ja ik heb alles los gehad en weer vastgemaakt. Ik vraag me echt af of ik de conclusie al kan trekken dat het het mobo is. Alle RGB fans draaien en geven licht, maar die zitten via commander XT op sata power. Ook op USB van het mobo, maar ik denk dat ze wel draaien ook als ze geen USB signaal krijgen vanuit mobo

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:17
Begin eerst eens met een lijstje van de componenten waaruit het systeem bestaat inclusief oude en nieuwe behuizing Handleiding Pricewatch

• Mediokas
TERW_DAN schreef op zondag 6 februari 2022 @ 17:11:
Ik was vergeten de usb-c connector los te maken. En laat dat nou precies de connector zijn die blijkbaar kapot is. Nu die eruit is, werkt alles perfect. Toch een RMA voor de case dan misschien, hoewel dat wel veel gedoe is voor een usb-c poort die ik nooit gebruik....

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:13

XallaX

Meow

Mediokas schreef op zondag 6 februari 2022 @ 18:59:
[...]
Ik was vergeten de usb-c connector los te maken. En laat dat nou precies de connector zijn die blijkbaar kapot is. Nu die eruit is, werkt alles perfect. Toch een RMA voor de case dan misschien, hoewel dat wel veel gedoe is voor een usb-c poort die ik nooit gebruik....
De fabrikant mailen met foto's en info en kijken of ze de usb poort al dan niet onder garantie willen leveren?
Scheelt ze een volledige RMA van de hele kast en jou een hoop werk.
(of via de verkoper maar omdat dit om een los onderdeel gaat zou ik beginnen bij de fabrikant)

• Mediokas
XallaX schreef op zondag 6 februari 2022 @ 19:35:
[...]

De fabrikant mailen met foto's en info en kijken of ze de usb poort al dan niet onder garantie willen leveren?
Scheelt ze een volledige RMA van de hele kast en jou een hoop werk.
(of via de verkoper maar omdat dit om een los onderdeel gaat zou ik beginnen bij de fabrikant)
Goede tip, ik ga het eens proberen
Hopelijk kan ik dat zelf fixen, ik zag zo snel geen makkelijke manier om die kabel/connector te vervangen
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee