Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ringgss
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-07 15:34
Mijn vraag
Afgelopen vrijdag is mijn internet eraf geweest ivm bezoek van een Ziggo monteur. Sindsdien krijg ik geen historische informatie meer in semsportal binnen.

De omvormer is verbonden met de WiFi. In semsportal kan ik wel het huidige vermogen zien, maar het loggen werkt niet. Ook de totale opwekking van de dag is zichtbaar, maar de volgende dag leeg in de historie.

Zijn er meer die niets meer zien in de portal?

Relevante software en hardware die ik gebruik
GoodWe semsportal

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
WiFi opnieuw verbonden op de omvormer.

Beste antwoord (via Ringgss op 07-02-2022 09:38)

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07 23:29

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Er lijkt al een paar dagen iets niet helemaal lekker te gaan op de SEMS portal. De grafiek 'vandaag' loopt bij mij minimaal een uur achter, en laadt vaak helemaal niet. Bij 'dagen' mist de data van gisteren.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apfel
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-01 14:32
Het semsportal laat bij mij nog wel history zien.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07 23:29

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Er lijkt al een paar dagen iets niet helemaal lekker te gaan op de SEMS portal. De grafiek 'vandaag' loopt bij mij minimaal een uur achter, en laadt vaak helemaal niet. Bij 'dagen' mist de data van gisteren.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ringgss
Dan lijkt het toch niet aan het verlies van internet te liggen bij mij vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Is de lijn naar china niet overbelast met de olympische spelen? :+

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ringgss
Het lijkt erop dat er langzaam weer data getoond wordt. De vermogensgrafieken van de afgelopen dagen zijn er weer, alleen mis ik de totale opbrengst van gisteren en eergisteren. Nu hopen dat deze ook nog erbij komen, zodat het maandoverzicht weer gaat klopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-07 12:41
Hier hetzelfde probleem. De opwekkingen van gisteren en eergisteren worden niet getoond. Toen ik in december pas net de omvormer had, speelde hetzelfde probleem en gaf de servicedesk aan dat er tijdelijke problemen waren. Die waren na een paar dagen inderdaad weer opgelost.

Dus hopen dat de data van voorgaande dagen ook binnenkort weer verschijnt. Ik merk overigens dat het aantal kWh bij "totaal opgewekt" wel de informatie van gisteren en eergisteren bevat.

[ Voor 13% gewijzigd door -Edwin- op 07-02-2022 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-07 15:28

royke

aan het typen....

Bij mij geeft hij op dit moment aan dat mijn omvormer offline is. terwijl op de meter gewoon stroom geleverd wordt.
Weer een reden om de data eruit te sniffen zodat je niet afhankelijk bent dan de portal.

Ik vind van niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ringgss
@royke Ik heb ook vanmiddag de WiFi module gereset omdat deze stond te knipperen en niet benaderbaar was via Home Assistant. Voor het resetten gaf sems portal niet aan dat deze offline was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-07 15:28

royke

aan het typen....

Ik kon lokaal gewoon mijn omvormer benaderen.
op de omvormer kn ik ook geen meldingen zien. daar werkt alles gewoon.
Mijn slimme meter lees ik uit via de P1 en dat gaat ook gewoon goed. Alleen geen data in Sems portal, ook geen historie meer. In de portal staat momenteel helemaal niets?

Ik ben nu bezig met dit:
https://brnrd.eu/misc/201...the-internet-of-shit.html
De scripts staan in zijn github.
Als ik het goed begrijp zet hij het meteen om en stuurt dit door naar pvoutput zonder tussenkomst van sems portal.
Dat zou al een mooie stap zijn.
Volgende stap zou zijn om het via mqtt te zenden, dan kan ik het ook nog mooi lokaal in een dashboard op nodered verwerken.
Eerst maar eens zien of we de portal er tussenuit krijgen.

Ik vind van niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-07 19:29
Kom er nu ook niet in. Ik heb ook een scraper op die website die alles doorstuurt naar PV Output per 5 minuten en daar zitten ook gaten in.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ringgss
Van het weekend was het bij mij ook weer drama. Inloggen lukte 99 van de 100x niet, als het wel lukte liep de data achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 13:57
Iemand die op dit moment de history kan zien in de semsportal? Ik probeer het nu al een aantal dagen maar alles staat op 0 in het verleden. Alleen de gegevens van de dag kan ik nog zien en het totaal opbrengst van de omvormer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MG88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-07 14:54
Bij mij werkt het naar behoren (laatste dagen ook geen problemen gehad btw).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/39-3mdNQE-rtJmXNAWDm5QBaz74=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x0TG8uGrVLY2RuVP7KobsDg8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ringgss
Ik mis de afgelopen drie dagen in het overzicht. Het blijft steeds bij mij drie dagen achterlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-07 19:29
Ik zie vandaag wel maar gisteren en eergisteren niet in de balkjesgrafiek "stoomopwekking en inkomsten".
Als ik in het standaard "vermogens+ dagoverzicht terug klik naar die dagen tekent hij de grafiek wel.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmc
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:27

wmc

Hier lopen de dag totalen ook vaak een dag achter, soms pakt hij zelfs een van mijn twee omvormers pas de 3e dag. Vervelend, gelukkig wordt de energie wel opgewekt :).
Pagina: 1