Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItzDaPanda
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-06 19:25
Hi Tweakers!

Ik zit met een probleem met vaders telefoon. Sinds een software update verbindt de wifi antenne niet meer automatisch met een netwerk, al is dit wel ingeschakeld in de systeeminstellingen.

Ik zoek dus een manier om,

Wanneer hij thuis is de wifi automatisch te blijven verbinden, als het netwerk binnen bereik is. En wanneer hij werken is, dat de wifi uitgeschakeld blijft.

Debugging via pc is geen probleem als dit moet, ik ben hier handig mee als ik de commands ken. Tasker is alleen geen optie, deze is betalend. Maar gratis alternatieven zou ik willen gebruiken op aanraden van jullie.

Liefst antwoordt vandaag, hij werkt morgen.

-PANDA

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:47
Waarom moet de wifi uit op zijn werk? Wifi zelfs als niet verbonden heeft een functie in bijvoorbeeld A-GPS, en verloren toestel terugvinden.

Je zou wel iets met de Google assistant kunnen proberen, locatie gebaseerd, maar geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cat_byte
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Easer kan een alternatief zijn voor Tasker. Open source. https://me.ryey.icu/Easer/en/ In ieder geval verkrijgbaar via F-droid.

Maar belangrijker is de vraag waarom de telefoon thuis niet verbindt met wifi. Al geprobeerd om de verbinding opnieuw te maken? (meestal heet dat "Netwerk vergeten", optie bij de Wifi-instellingen). Andere apparaten krijgen wel verbinding met de wifi thuis? Kortom: check of het wifi-netwerk zelf in orde is voor je met symptoombestrijding aan de gang gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItzDaPanda
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-06 19:25
cat_byte schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 17:59:
Easer kan een alternatief zijn voor Tasker. Open source. https://me.ryey.icu/Easer/en/ In ieder geval verkrijgbaar via F-droid.

Maar belangrijker is de vraag waarom de telefoon thuis niet verbindt met wifi. Al geprobeerd om de verbinding opnieuw te maken? (meestal heet dat "Netwerk vergeten", optie bij de Wifi-instellingen). Andere apparaten krijgen wel verbinding met de wifi thuis? Kortom: check of het wifi-netwerk zelf in orde is voor je met symptoombestrijding aan de gang gaat.
Het probleem is eigenlijk een update.
Toen begon het. Downdaten gaat jammer genoeg niet. Haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:47
Maak een backup van alle gegevens, en reset het toestel naar de fabrieksinstellingen, kijk of dat helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Je omschrijving en wat je wilt bereiken zijn ongelofelijk slecht geformuleert. Ik vermoed dat je wilt dat hij automatisch met WIFI verbind als je vader thuis komt, en verder hoeft er helemaal niets te gebeuren. Waarom zou wifi "uit" moeten als hij gaat werken?

Netwerk reset doen in de telefoon, wifi netwerken vergeten, opnieuw verbinden & het zal wel weer goed gaan.
Als laatste optie kan je de hele telefoon nog resetten.
Pagina: 1