Hoe weet ik hoe vol mijn iPhone is?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-06 19:01

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben in verwarring over hoe vol mijn iPhone is. Het viel mij al enige tijd op dat de app Here Maps een véel hoger percentage toonde dan mijn Instellingen, maar ik ging er een soort vanuit dat ofwel de app niet goed was ofwel de app beperkt was om een bepaalde hoeveelheid ruimte in te nemen.

Echter, zojuist mijn iPhone eens aangesloten op mijn Mac en daar wordt een compleet ander beeld geschetst dan op mijn telefoon zelf.

Zie screenshots.

De vraag is nu: kan het zijn dat de iPhone-detectie danig afwijkt, dat er toch meer data op mijn telefoon staat dan vooraf aangenomen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHRJfZ_8yd-cp0MS_EPAJZoI2Zc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/weanjRjjXUtHgCshxZw12GuC.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/frUk7OsCKgPgiq4Y4nTL7eBSOk4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/KBiQUUqZXqkfr9WVmmbj2Vc9.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZgQzJHcgqE97ZZ4V49kB3etfRUg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vUb89NinFiVu2erOcbYR6mJP.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pWr09IKGUKd-z_-Zby1LdJvBEH8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PFTiGilg6zj6xr34dcUYdWxN.jpg?f=fotoalbum_tile

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-06 17:47
Ik snap je vraag niet helemaal? 120 Gb aan foto’s. Volgens mijn moet je het lijstje af, en heb je daar je antwoord?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat in ieder geval al grappig is: 238GB vs. 256GB vs. 247GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:32

breinonline

Are you afraid to be known?

Die van Here Maps slaat in ieder geval nergens op. Misschien dat iOS de maximale ruimte voor een app limiteert en hij die grens daar laat zien?
Verder lees ik op de iPhone 170/256GB = 86GB over. Finder geeft ook 86,2 GB over dus dat zal wel de werkelijke vrije ruimte zijn. Waarom er dan ook 247GB staat dat snap ik ook niet.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
DiedX schreef op zondag 6 februari 2022 @ 08:23:
Ik snap je vraag niet helemaal? 120 Gb aan foto’s. Volgens mijn moet je het lijstje af, en heb je daar je antwoord?
De vraag is vrij simpel maar ik heb het misschien te complex gemaakt.
Ik zie nu pas inderdaad dat zowel de iPhone als de Mac 86 GB VRIJ rapporteren.

Ik ben echter erg in de war geraakt van de balkjes. De iPhone toont visueel een hoop vrije ruimte, maar de Mac niet. Het item "Documenten en gegevens" vult deze aan tot bijna vol, terwijl deze op de iPhone niet aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09:45
meestal zit er nog wat in de prullemand (vaak aangeduid met purgable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
peter-rm schreef op zondag 6 februari 2022 @ 17:26:
meestal zit er nog wat in de prullemand (vaak aangeduid met purgable)
De prullenmand van wát precies? Afgezien van de map "recent verwijderd" in de fotobibliotheek ben ik er niet mee bekend dat een iPhone een prullenmand heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Je kunt van screenshot 2 uitgaan.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Eagle Creek Algemeen -Info - scrol iets omlaag naar Beschikbaar.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:59
Ik heb even naar mijn installatie van Here gekeken maar ik zie een verschil van ongeveer 20 Gb tussen de vrije ruimte die Here denkt te hebben en wat er op mijn telefoon daadwerkelijk aan vrije ruimte is. Kijk even in je instellingen onder Algemeen en opslag (je 2e screenshot), die zou ik aanhouden.

Ik vermoed dat Here maar een beperkte hoeveelheid speelruimte beschikbaar krijgt in zijn sandbox van de telefoon, deze zal niet zomaar een app de optie bieden om de hele telefoon vol te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:40
-

[ Voor 99% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 14:24 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Hackus schreef op zondag 6 februari 2022 @ 18:24:
Nou ja, eigenlijk dus niet. Visueel toont deze veel vrije ruimte.
Hackus schreef op zondag 6 februari 2022 @ 18:24:
Idem, 86GB.
SgtElPotato schreef op zondag 6 februari 2022 @ 18:53:
[...]

Ik zou niet weten waarom je van Here Maps uit gaat, de andere twee screenshots tonen namelijk beide hetzelfde (al zei het op een andere manier). De vrije ruimte komt op Mac als iPhone overeen.
Here Maps was puur degene die mij hierop attent maakte. De vrije ruimte op de Mac als iPhone is inderdaad identiek (merkte ik dus per vandaag op), maar de visuele weergave wijkt af.

-----

Maar goed, dank voor het meekijken. Conclusie is dat de aantallen gewoon kloppen en ik mij visueel heb laten misleiden door de iPhone die mij de indruk gaf dat ik meer ruimte vrij had (percentueel gezien) dan daadwerkelijk.

Desalniettemin moet ik eens m'n photos library opruimen. Maar ja. :P

[ Voor 14% gewijzigd door Eagle Creek op 06-02-2022 19:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-06 15:50

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Je iPhone heeft toch juist de goede weergave? De weergave in dit screenshot lijkt me fout.
Pagina: 1