Toon posts:

Wat is verstandig wat betreft timing van onderdelen kopen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• stijnvdlippe
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 02-11-2022
Ik ben van plan een nieuwe setup te bouwen, voorlopig met mijn oude grafische kaart (MSI GTX 1060 6GB) tot ik een nieuwe 30 series kaart weet te bemachtigen voor een schappelijke prijs. Ik kan vrijwel al mijn onderdelen bij Megekko kopen (soms is het een paar euro duurder dan een alternatief, maar ik dacht dat het handig is om alles bij 1 winkel vandaan te halen in verband met garantie).
Het enige probleem is dat ik een Be quiet! Dark Rock Pro 4 processorkoeler ga gebruiken, waarvoor een mounting kit nodig is voor de nieuwe generatie processoren. Deze is niet bij Megekko te koop, maar moet aangevraagd worden op de site van Be quiet!
Hier is een factuur van je processor of je moederbord nodig, en de factuur van de koeler. Daarnaast is de levertijd van de bracket onduidelijk. Daarom mijn vraag wat verstandig is qua timing van onderdelen bestellen, in verband met de 30 dagen niet goed geld terug regeling. Volgens mij zijn er 3 opties:
  • Eerst los het moederbord kopen (en de koeler), de factuur hiervan gebruiken om de mounting kit aan te vragen en zodra deze binnen is de rest van de onderdelen te bestellen.
  • Hetzelfde, maar dan eerst de processor kopen.
  • Alles direct bestellen en hopen dat de mounting kit snel binnenkomt.
Wat denken jullie dat slim is?

Alle reacties

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03:11
Wat is je build precies? Misschien kan er een koeler op die wel met bracket komt. De nieuwste Pro4's worden wel met bracket geleverd, je kan Megekko ook een mailen en vragen of zij een goede oplossing hebben (of ze misschien zelfs al hebben om mee te sturen). Mochten ze niet kunnen helpen dan zou ik alles in 1 keer bestellen. Uit ervaring weet ik dat het niet erg lang duurde (~maand geleden) om er een binnen te krijgen.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

• stijnvdlippe
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 02-11-2022
peize9 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 22:45:
Wat is je build precies? Misschien kan er een koeler op die wel met bracket komt. De nieuwste Pro4's worden wel met bracket geleverd, je kan Megekko ook een mailen en vragen of zij een goede oplossing hebben (of ze misschien zelfs al hebben om mee te sturen). Mochten ze niet kunnen helpen dan zou ik alles in 1 keer bestellen. Uit ervaring weet ik dat het niet erg lang duurde (~maand geleden) om er een binnen te krijgen.
Dit wordt de build (maar dan voorlopig met mijn oude 1060, moet nog even checken of die compatible is):

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-12600K Boxed€ 309,-€ 309,-
1MoederbordenGigabyte Z690 UD DDR4 (rev. 1.0)€ 174,91€ 174,91
1VideokaartenNvidia GeForce RTX 3070 Ti Founders Edition€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenNZXT H710i Zwart/Wit€ 174,90€ 174,90
1MonitorenLG UltraGear 27GP850-B Zwart€ 399,-€ 399,-
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 4€ 75,22€ 75,22
1ToetsenbordenDucky One 2 Tuxedo MX Brown (Qwerty US)€ 119,-€ 119,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2E3200C16€ 119,-€ 119,-
1VoedingenCorsair RM750x (2018) (EU-model) Zwart€ 69,90€ 69,90
1Solid state drivesGigabyte AORUS Gen4 SSD 2TB€ 229,-€ 229,-
1Solid state drivesWD Black NVMe SSD SN850 1TB (zonder heatsink)€ 147,90€ 147,90

Ik heb Megekko een aantal weken geleden gemaild met de vraag of de nieuwe koelers de bracket meegeleverd krijgen, en werd toen doorverwezen naar deze pagina: https://www.megekko.nl/info/socket1700
Ze konden me dus helaas niet vertellen of er al een bracket bijgeleverd wordt. Ik verwacht van niet, omdat de koeler niet verschijnt bij het geschikte luchtkoelerslijstje.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:51
De Darkrock Pro 4 is compatibel met LGA1700 volgens de website van bequiet https://www.bequiet.com/en/motherboardcheck

Je hebt alleen de lga1700 mounting kit nodig https://www.bequiet.com/en/contact/lga1700mounting

Nvm zo ver was je al :F |:(

[Voor 37% gewijzigd door Damic op 06-02-2022 12:52]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:44
Eerst de CPU kopen. De kans dat je een DAO cpu krijgt is vele malen kleiner dan een DOA moederbord.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee