Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boostie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-05 14:14
Ik wil graag een afzuigkap in verband met vettigheid en vocht in de keuken. Ik heb een huurwoning met mechanische ventilatie en mag geen afzuigkap met motor plaatsen. Nu heb ik een aantal kappen op het oog, maar heb ik geen idee welke het beste is voor mijn situatie en hoe ik hem moet plaatsen.

De afstand van het fornuis naar boven toe is denk ik te hoog om de afzuigkap effect te laten hebben(?) (125cm en dus inderdaad te hoog). Ik dacht dus aan wandmontage, maar is dat überhaupt mogelijk? Ik kan daar niet echt voorbeelden van vinden en ook de handleidingen van bepaalde kappen geven geen uitsluitsel.

Dit is dit situatie in de keuken: https://i.imgur.com/ojw4HFg.png

Wat is het beste (en mogelijk) in mijn situatie?

[ Voor 12% gewijzigd door boostie op 05-02-2022 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:45
Wat ik in deze situatie wel heb gezien (nieuwbouw woningcorporatie): recirculatiekap met motor met koolstoffilter waarvan de buis enkele cm onder het afzuigventiel stopt.

Je mag geen motor direct op de afzuiging aansluiten. Dit mag wel.

[ Voor 16% gewijzigd door Rukapul op 05-02-2022 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:25

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ja, wandmontage is heel normaal.

Ik zou lekker een nette recirculatiekap van marktplaats afhalen en die ophangen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boostie
Dat zijn volgens mij o.a. Atag Duo Logic kappen. Dat wordt me te prijzig. Helemaal met een verhuizing later dit jaar op 't oog. Zover ik lees lijkt recirculatie beter te werken dan motorloos op de bestaande ventilatie. Logisch ook want de ventilatie staat nu ook altijd aan tijdens het koken en trekt het niet in z'n eentje.. Dan denk ik dus dat ik zoiets als dit moet hebben en dan een kwartslag moet draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boostie
teacher schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 23:33:
Ja, wandmontage is heel normaal.

Ik zou lekker een nette recirculatiekap van marktplaats afhalen en die ophangen.
En dan een kwartslag draaien zodat de knopjes niet aan de voorkant zitten als ik de keuken instap, maar aan de zijkant? Dat probeer ik te voorkomen aangezien het wat houtje touwtje op mij over komt, maar ik heb denk ik geen keus. De bevestigingsgaten voor dergelijk kappen zitten altijd aan de achterkant, maar dat kan in mijn situatie dus niet in verband met het kozijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:25

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Oh! Dat had ik even niet scherp. Minder "mooi" maar ja, dat kan.
Of je doet iets met die koof, en plaatst daar een onderbouw afzuigkap.

Of zoiets: https://link.marktplaats.nl/m1804201908
Plafondmontage.

[ Voor 20% gewijzigd door teacher op 06-02-2022 00:25 ]

Wise enough to play the fool

Pagina: 1