Waarom verkoopt 123inkt stokoude printers

Pagina: 1
Acties:
  • 1.210 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Market_Watcher
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22-05 09:56
Ik heb een Kyocera laserprinter gekocht op 123inkt.
Nu krijg ik deze niet aan te praat via mijn Mac.
Van Kyocera kreeg ik het antwoord dat deze printer niet meer te gebruiken is op huidige besturingssystemen.

Van 123inkt kreeg ik dit als antwoord:
"Bedankt voor uw bericht.
Wij hebben het even voor u nagekeken en zien dat de Kyocera FS-1041 A4 laserprinter met de volgende besturingssystemen werkt: Windows XP/Vista/7/Server 2003/Server 2008/Server 2008 R2 en Mac OS X
Om dit 100% bevestigd te zien kunt u ook steeds contact opnemen met de Kyocera client support.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht u nog verdere vragen of opmerkingen hebben, dan staan wij graag te uwer beschikking. "

Dit werkt dus enkel op besturingssystemen die al in eeuwen niet meer ondersteund wordt. Waarom wordt deze printer dan nog verkocht? Daarnaast is er helemaal geen informatie aangegeven op 123inkt zelf dat deze niet compatibel is met laptops die gemiddelde consument vandaag bezit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:46
Volgens de pricewatch kwam deze printer uit in mei 2016, terwijl Windows 10 uitkwam in april 2015. Dus het is niet eens zozeer een stokoude printer, maar ze zijn gewoon niet bereid een beetje realistisch updatebeleid te voeren. Als jou was zou ik hem lekker terugsturen onder de wet koop op afstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:45
Thy... schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 22:46:
Volgens de pricewatch kwam deze printer uit in mei 2016, terwijl Windows 10 uitkwam in april 2015. Dus het is niet eens zozeer een stokoude printer, maar ze zijn gewoon niet bereid een beetje realistisch updatebeleid te voeren. Als jou was zou ik hem lekker terugsturen onder de wet koop op afstand.
Lijkt al wel ouder, op hardware.info: https://nl.hardware.info/...cera-fs-1041-black.167335

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Hoe lullig het ook is voor de gebruiker (want ik zou er ook vanuit gaan dat een printer die ik nu online koop overal mee werkt), is dit natuurlijk een uitstekende manier om van voorraad af te komen.

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:30
Kwestie van vraag en aanbod toch? Als ik in de Pricewatch kijk naar de meest populaire printers kom ik op plek 3 ook een model uit 2017 tegen. Op plek 6 een model uit 2013.

Waarom kopen mensen stokoude printers?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Market_Watcher
Xander schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 23:05:
Kwestie van vraag en aanbod toch? Als ik in de Pricewatch kijk naar de meest populaire printers kom ik op plek 3 ook een model uit 2017 tegen. Op plek 6 een model uit 2013.

Waarom kopen mensen stokoude printers?
Er zijn mogelijks wel wat consumenten die al 8 jaar dezelfde laptop gebruiken, dus dan kan je wel nog een printer gebruiken die enkel compatibel is met Windows 7 bijvoorbeeld.
Maar de verkoper mag wel best wel aangeven dat de printer niet werkt op Windows 10, als het gros van de consumenten hier op werkt. Vooral datgene dat mij stoort, je mag er toch vanuit gaan dat je een printer die je anno 2022 koopt deze met W10 of een Mac van 2 jaar oud kan gebruiken?

[ Voor 3% gewijzigd door Market_Watcher op 05-02-2022 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:31
Market_Watcher schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 22:34:
Ik heb een Kyocera laserprinter gekocht op 123inkt.
Nu krijg ik deze niet aan te praat via mijn Mac.
Van Kyocera kreeg ik het antwoord dat deze printer niet meer te gebruiken is op huidige besturingssystemen.

Van 123inkt kreeg ik dit als antwoord:
"Bedankt voor uw bericht.
Wij hebben het even voor u nagekeken en zien dat de Kyocera FS-1041 A4 laserprinter met de volgende besturingssystemen werkt: Windows XP/Vista/7/Server 2003/Server 2008/Server 2008 R2 en Mac OS X
Om dit 100% bevestigd te zien kunt u ook steeds contact opnemen met de Kyocera client support.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht u nog verdere vragen of opmerkingen hebben, dan staan wij graag te uwer beschikking. "

Dit werkt dus enkel op besturingssystemen die al in eeuwen niet meer ondersteund wordt. Waarom wordt deze printer dan nog verkocht? Daarnaast is er helemaal geen informatie aangegeven op 123inkt zelf dat deze niet compatibel is met laptops die gemiddelde consument vandaag bezit.
Op de site van Kyocera is een Windows 10 driver te vinden, dus veel mensen kunnen deze prima gebruiken lijkt me.
Windows 11 driver is er nog niet.

https://www.kyoceradocume...aW50ZXJzL0ZTMTA0MQ==.html

Valt dus allemaal nogal mee.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Je schijnt hem zelfs onder linux met cups aan de praat te kunnen krijgen als je de driver van de Kyocera FS-1040 gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Market_Watcher
Cyriel85 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 23:20:
[...]

Op de site van Kyocera is een Windows 10 driver te vinden, dus veel mensen kunnen deze prima gebruiken lijkt me.
Windows 11 driver is er nog niet.

https://www.kyoceradocume...aW50ZXJzL0ZTMTA0MQ==.html

Valt dus allemaal nogal mee.
Heb zelf een Mac dus voor Windows heb ik zelf niet gekeken,En in die mail van 123inkt melden ze geen Windows 10. Het antwoord van Kyocera was ook dat deze niet op huidige besturingssystemen te gebruiken was. Windows 10 versta ik als huidig gezien Windows 11 nog maar zeer recent is.
Maar goed dat deze dan wel voor Windows 10 te gebruiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Market_Watcher schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 22:34:

Dit werkt dus enkel op besturingssystemen die al in eeuwen niet meer ondersteund wordt. Waarom wordt deze printer dan nog verkocht?
Je kunt de vraag ook omdraaien: Dit werkt dus enkel op besturingssystemen die al in eeuwen niet meer ondersteund wordt. Waarom koop je die dan?

Kijk ook even kritisch naar jezelf. Had je niet even naar de specificaties moeten kijken voordat je iets kocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:30
Market_Watcher schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 23:14:
[...]

Maar de verkoper mag wel best wel aangeven dat de printer niet werkt op Windows 10, als het gros van de consumenten hier op werkt.
Heel opvallend is het niet, maar ze linken toch gewoon naar een PDF met specs waarin ook de ondersteunde besturingssystemen worden genoemd?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:29
Xander schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 23:51:
[...]

Heel opvallend is het niet, maar ze linken toch gewoon naar een PDF met specs waarin ook de ondersteunde besturingssystemen worden genoemd?
Als je zelf bewust nog Windows XP draait en een printer dat niet meer ondersteund wat je in de handleiding had moeten kunnen zien zou je inderdaad daar op kunnen terugvallen.

Als je een 'normale' printer koopt mag je wel verwachten dat die ook werkt met een recent OS, al dan niet na een software update.

Als enkel veroudere besturingssysteemen ondersteund worden mag dat best bij de productpagina vermeld worden, op een andere plek dan ergens verstopt in de handleiding.

Ik zou zo'n model ook terugsturen en gaan voor een recentere versie waar dat geen issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Market_Watcher schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 23:27:
[...]

Heb zelf een Mac dus voor Windows heb ik zelf niet gekeken,En in die mail van 123inkt melden ze geen Windows 10. Het antwoord van Kyocera was ook dat deze niet op huidige besturingssystemen te gebruiken was. Windows 10 versta ik als huidig gezien Windows 11 nog maar zeer recent is.
Maar goed dat deze dan wel voor Windows 10 te gebruiken is.
windows 7 drivers werken bijna altijd ook in windows 10.

En welke driver heb je geprobeerd? Op de website staat dat versie 8.4 werkt voor Mac OS X 10.5 en hoger.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:26
Heb je toevallig een ARM gebaseerde Mac? Ik kan mij voorstellen dat daar iets mis mee kan gaan en dat de meeste producten hun documentatie daarop nog niet aangepast gekregen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:44

br00ky

Moderator Harde Waren
downtime schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 23:48:
[...]

Je kunt de vraag ook omdraaien: Dit werkt dus enkel op besturingssystemen die al in eeuwen niet meer ondersteund wordt. Waarom koop je die dan?

Kijk ook even kritisch naar jezelf. Had je niet even naar de specificaties moeten kijken voordat je iets kocht?
Dit. Nu heb je een topic geopend om te klagen terwijl nergens blijkt dat je zelf voldoende onderzoek hebt gedaan bij aankoop. Je kunt de winkelier er niet op aanspreken dat ze "oude" producten verkopen. Voor alles is immers een markt.

Dit topic gaat dicht bij gebrek aan discussiewaarde.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.