Advies over keuze auto met automaat

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsoep
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-03 17:40
Hallo iedereen!

Ik ben op zoek naar een occasion met automaat, eentje in het B-segment. Liefst niet te oud (wil geïntegreerde Apple Carplay) en niet meer dan 80.000 km op de teller.

Ben niet heel erg op de hoogte van de kwaliteit van automatische bakken per merk, weet alleen dat de DSG van VW een jaar of 10 geleden zeer slecht te boek stond. Geen idee hoe dat nu is. In eerste instantie kijk ik naar een VW Polo of Ford Fiesta, maar misschien zijn er wel betere gegadigden?

Budget zal het probleem (denk ik) niet zijn: max. €17.000,- (misschien 18K bij echt een mooie deal).

Hebben jullie aanraders/tips? :)

[ Voor 10% gewijzigd door Noedelsoep op 07-02-2022 13:41 ]

Alle reacties

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Een Toyota hybride? Een betrouwbaardere aandrijflijn dan die ga je niet vinden.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:37
Of Lexus, ook prima in je budget te vinden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Is Apple Carplay de enige reden om voor een recente auto te gaan? Dat is namelijk met een aftermarket radio een stuk goedkoper op te lossen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 12:27

-tom-562

Oliesjeik

Idd, gek om de keuze voor een bepaalde auto te laten afhangen of er Apple carplay op zit, dat is in de meeste moderne auto's namelijk nog wel te fixen met aftermarket spul
Wat wil je precies, luxe, snel, diesel, benzine? Het wordt nu snel een opsomgtopic met persoonlijke voorkeuren.
Ik zou zelf namelijk voor een recente Suzuki Swift gaan

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noedelsoep
-tom-562 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 09:25:
Idd, gek om de keuze voor een bepaalde auto te laten afhangen of er Apple carplay op zit, dat is in de meeste moderne auto's namelijk nog wel te fixen met aftermarket spul
Wat wil je precies, luxe, snel, diesel, benzine? Het wordt nu snel een opsomgtopic met persoonlijke voorkeuren.
Ik zou zelf namelijk voor een recente Suzuki Swift gaan
Ik ben niet zo op de hoogte van het aftermarket spul, maar is natuurlijk handig om mee te nemen. Ik geef aan dat ik het retehandig vind en ging er eigenlijk ook wel vanuit dat dit wel goed zit (jonge auto, weinig kilometers).

Ik wil benzine en een goede balans tussen comfort en rijplezier. Heb met een Fiesta gereden, demo-auto was een ST-Line. Stuurde fantastisch, leuke bak om mee te rijden, maar (sport)onderstel was stug en 18-inch eronder. Met een Titanium-versie en iets dikkere banden kom je al meer bij het evenwicht.

Verder gister een recente Clio gereden en was ik niet weg van. Op de snelweg heerlijk comfy, maar op de binnenwegen loopt ie niet heel lekker vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wuzzy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-05 13:25
Noedelsoep schreef op zondag 6 februari 2022 @ 11:43:
[...]

Ik ben niet zo op de hoogte van het aftermarket spul, maar is natuurlijk handig om mee te nemen. Ik geef aan dat ik het retehandig vind en ging er eigenlijk ook wel vanuit dat dit wel goed zit (jonge auto, weinig kilometers).

Ik wil benzine en een goede balans tussen comfort en rijplezier. Heb met een Fiesta gereden, demo-auto was een ST-Line. Stuurde fantastisch, leuke bak om mee te rijden, maar (sport)onderstel was stug en 18-inch eronder. Met een Titanium-versie en iets dikkere banden kom je al meer bij het evenwicht.

Verder gister een recente Clio gereden en was ik niet weg van. Op de snelweg heerlijk comfy, maar op de binnenwegen loopt ie niet heel lekker vind ik.
Ford rijdt fantastisch. Heb ook een tijdje een fiesta gereden en ben nu in afwachting van een nieuwe Puma. Maar die moet je met handbak rijden, automaat staat bekend om z'n problemen bij Ford. Weet niet of dat inmiddels beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsoep
wuzzy schreef op zondag 6 februari 2022 @ 12:30:
[...]

Ford rijdt fantastisch. Heb ook een tijdje een fiesta gereden en ben nu in afwachting van een nieuwe Puma. Maar die moet je met handbak rijden, automaat staat bekend om z'n problemen bij Ford. Weet niet of dat inmiddels beter is.
Weet dat de automaat tot pakweg 2016 een gedrocht van een product was. Volgens mij werd Ford hier zelfs voor aangeklaagd. Daarom ben ik benieuwd hoe de huidige generatie bekendstaat, evenals de huidige DSG van VW-groep. Zelf vind ik een handbak prima, maar de wederhelft gaat dit jaar lessen en wil dit met een automaat doen (vanwege ASS wat lijdt tot problemen met informatieverwerking).

Suzuki Swift schijnen echt goede auto’s te zijn, maar uiterlijk trekt me niet zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:03

FreakNL

Well do ya punk?

Met dit budget ga je natuurlijk niet klooien met aftermarket spul. Ik snap de TS wel.

Je koopt een auto niet ALLEEN voor carplay maar als je dan toch al geld gaat uitgeven kan het prima een criteria zijn. Hij stond bij mij 2 jaar terug ook op de must-have, naast onder andere automaat, open dak en achteruitrijcamera.

Heb zelf een DDCT automaat. Wel tevreden over maar is wel voor de rustige rijder. Als je te snel wilt wordt hij soms wat onrustig.

[ Voor 17% gewijzigd door FreakNL op 07-02-2022 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skamba
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:52
Voor dat budget heb je ze redelijk voor het uitkiezen. Ik ben zelf wel gecharmeerd van de 208, bijvoorbeeld deze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:26
Suzuki Swift is prima autootje, maar als je 20k 2r hands zoekt dan zit je toch wel categorie hoger te denken :) Swift zit eerder rond 7.5k met eisen dit je stelt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 12:27

-tom-562

Oliesjeik

99ruud99 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 07:49:
Suzuki Swift is prima autootje, maar als je 20k 2r hands zoekt dan zit je toch wel categorie hoger te denken :) Swift zit eerder rond 7.5k met eisen dit je stelt.
Hij zoekt een B-klasse auto, dat is een Swift toch. En al het geld hoeft toch niet op? (met een budget van 20k kocht ik sowieso geen B-klasse auto, maar dat terzijde :P)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wuzzy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-05 13:25
Overigens kan je tot dusver nog alleen Apple carplay met een snoer gebruiken bij de Fiesta's. Draadloos zit in Sync 4 en daar maakt alleen de Mustang Mach-E gebruik van. Begrijp goed dat dat een eis is. Ik gebruik ook niks anders meer sinds ik de mogelijkheid heb.

@Noedelsoep Het beste kan je er achter komen door gewoon eens te vragen bij de dealer of ze een automaat hebben staan en een proefritje maken. Ford heeft nu natuurlijk wel wat auto's waar alleen automaat op te verkrijgen is vanwege hybride aandrijflijnen, dus lijkt me niet gek als ze daar stappen in hebben gemaakt.

Ben zeer bekend met ASS, hier was ik voordat ik ging lessen ook het meest zenuwachtig voor de combinatie schakelen terwijl je op allerlei andere dingen moet letten. Paar lessen later ging dat al op automatische piloot. Maar dat kan voor je wederhelft anders zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik mis een Audi A1 of een Hyundai i20 in de zoektocht?

Met 20K kan je een gloednieuwe Dacia kopen en 10K overhouden voor een Apple-radiootje inbouwen.

Iets met budget vs eisen ver te zoeken

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:32

Videopac

Rommelt wat aan.

Hyundai Ioniq.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Vanwaar de eis van een kilometerstand niet hoger dan 80K?

Ik zou met een dergelijk budget echt niet meer naar B-segment kijken. Je vindt prima een 308, Astra, Megane, Golf, of zelfs Superb voor dat geld met AA of Carplay.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:44
Een Toyota Yaris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsoep
Super al jullie tips en feedback, mijn dank.

Heb nog even overlegd en budget dat ik aangaf, was toch iets te scheutig. We hebben 'm toch verlaagd naar 17.000 euro (hooguit 18.000 euro als het echt een leuke deal is). Je kunt er altijd nog iets af onderhandelen. Zal het ook in de topicstart wijzigen.

Om toch even wat vragen te beantwoorden:

@FreakNL Denk dat je hier de spijker op de kop slaat. Ik wil gewoon kant-en-klare hap en niet nog met aftermarketspul in de weer gaan.

@wuzzy Proefrit maken met de Fiesta heb ik al gedaan, handgeschakeld. De automaatwens is echt een paar dagen geleden geboren, maar uiteraard ga ik nog met een automaat proefrijden. Apple Carplay bedraad of draadloos vind ik niet zo belangrijk. Verder geef je inderdaad terecht aan dat het voor mijn wederhelft iets anders is. Ze heeft ooit lessen gehad en werd bloednerveus van alle informatie tegelijk dat op haar afgevuurd werd en dat schakelen werd ze helemaal gek van.

@Jeroenneman 80K had ik even lukraak genoemd, om aan te geven dat teveel kilometers ik liever niet wil. Het liefst onder de ton. Verder focussen we ons op een B-segment, omdat we met z'n tweeën zijn (misschien over een tijd met z'n drieën, maar meer ook niet) en ook niet die extra ruimte nodig hebben. Daarbij is verzekering etc. natuurlijk dan ook wat lager.

Yaris toch liever niet (jaren in gereden), Swift trekt me qua uiterlijk niet, ondanks dat ik weet dat dit kwalitatief sterke auto's zijn. De i20 ga ik misschien nog naar kijken. De Fiesta of Polo blijft me toch trekken. Fiesta voor het leuke rijden en Polo misschien toch voor net wat meer comfort en langere zit. En wellicht de goede inruilwaarde in de toekomst. Ben benieuwd hoe goed die DSG is.

[ Voor 5% gewijzigd door Noedelsoep op 07-02-2022 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik zou overigens niet weten hoe ik in mijn oude Cactus een aftermarkt Carplay had moeten inbouwen.. Aftermarket is leuk in oudere auto's waar je gewoon de standaard DIN afmetingen hebt en alles er sowieso hetzelfde uitziet, met die standaard grijze dashboards.... Maar tegenwoordig zie je zoveel afwijkende dingen dat aftermarket niet eens past en als het wel past is het lelijk..

Carplay is overigens wel draadloos te maken, ik gebruik naar enige tevredenheid een cplay2air. Maar een kabeltje is natuurlijk ook prima.

Ik snap je automaat-wens wel.. Ik ben inmiddels ook om.. Ik heb automaat gereden toen ik een hybride auto had (dan heb je uberhaupt geen keuze) en dat vond ik eigenlijk wel erg prettig. Daarna koos ik voor een 14% auto die met automaat geen 14% was, dus toen toch weer een handbak.. Dat was die Cactus. Die heb ik later nog privé gereden. Maar toen ik geld ging uitgeven voor een andere auto (groter) was automaat toch wel een must-have.. Eigenlijk zijn handbakken maar ouderwets.. Sowieso sterft het natuurlijk uit als we straks de ICE vaarwel zeggen.

[ Voor 3% gewijzigd door FreakNL op 07-02-2022 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skamba
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:52
Met een iets lager budget zou ik eens gaan proefrijden in iets als deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

Metalfreak

Hoije woh!

FreakNL schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:04:
Ik zou overigens niet weten hoe ik in mijn oude Cactus een aftermarkt Carplay had moeten inbouwen.. Aftermarket is leuk in oudere auto's waar je gewoon de standaard DIN afmetingen hebt en alles er sowieso hetzelfde uitziet, met die standaard grijze dashboards.... Maar tegenwoordig zie je zoveel afwijkende dingen dat aftermarket niet eens past en als het wel past is het lelijk..
Er zijn ook gewoon toevoegingen voor bestaande ingebouwde autoradio's. Ook zijn er tegenwoordig genoeg custom autoradio's die gewoon perfect passend zijn voor jouw auto. Je bent echt niet meer beperkt tot alleen de DIN afmetingen voor een autoradio hoor ;)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:26
@Noedelsoep Heb je wel Apple Carplay gebruikt en vind je het echt wel fijn?
Ik namelijk niet, werkt voor mij niet zo fijn, en hij beperkt juist de gebruik.
Ik heb het in mn vorige auto en mn huidige heeft geen carplay en vind ik juist fijner.
Dus navi (via waze) op mn mobiel die op goede positie op de houder zit.
En muziek etc via de ingebouwde systeem van de auto.

Mogelijk irritante scenario: je bent aan het navigeren met waze via je carplay, wil je van spotify naar radio, moet je de waze uitklappen, ga je naar radio, en dan mis je al de afslag. Ik chargeer een beetje maar werkt bij mij dus niet.

Ook vaak regelt mn vrouw de audio gedeelte (van kinderliedjes voor de backseat passengers, tot wat leuke nummers voor ons) en dan is haar iphone aangesloten, dus moet de waze via haar en als ze dan tijdens de rit wil twitteren oid gaat de waze weer dicht, etc. Dus moet weer mn iphone aansluiten, etc etc, gewoon een gedoe. Maar goed, n=1.

Als ik het zo lees wil je een auto die ook sportief rijdt, leuk eruit zien, etc.
Dan zou je ook kunnen kijken naar Alfa Giulietta.
https://www.autoscout24.n...nt=false&cldtsrc=listPage
Ik weet niet of ze ook met carplay geleverd zijn, maar de Uconnect is te upgraden om ook carplay te ondersteunen. Schrik niet over de imago van Alfa, die is al lang voorbij, ze zijn tegenwoordig heel degelijk.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik herken echt totaal niet wat je zegt. Waze uitklappen? Ik snap hem niet.. Als ik van Spotify naar radio wil druk ik gewoon op het DAB/radio knopje op mijn ingebouwde display;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PLa-_7BOCphfBZ9XUUJIwqLkSCU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QksPzsjeXLBF2W6wpKbi4lh0.png?f=user_large
(linksonder)

De navi van Waze/google maps loopt dan gewoon door maar Spotify stopt. Het lijkt er bij jou vooral op dat ze Carplay brak hebben geïmplementeerd/geïntegreerd?

Carplay is wat mij betreft een zegen. Je telefoon is ook altijd up-to-date, zowel wat betreft navigatie (inclusief files, flitspalen en afsluitingen) als muziek (streaming)...

Die ouderwetse ingebouwde navi is wat mij betreft verleden tijd. Gewoon een dom scherm en de rest regel je op je telefoon. En CD's/USB stickies met muziek? Ook maar een gedoe.. Gewoon alles via je telefoon.. Radio zou er van mij ook afmogen, dat kan ook al streaming. Maar die laatste is heel persoonlijk. Sowieso luister ik nauwelijks radio...

Mijn vriendin zit vaak zat te Instagrammen of welke social onzin er ook bestaat tegenwoordig en dat "stoort" in mijn auto in ieder geval niet met Carplay (als zij verbonden is ipv ik).

Telefoon in een houder is ook zo 2007. Die van mij zit gewoon in mijn broekzak.

[ Voor 9% gewijzigd door FreakNL op 07-02-2022 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
FreakNL schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:06:
Ik snap hem niet.. Als ik van Spotify naar radio wil druk ik gewoon op het DAB/radio knopje op mijn ingebouwde display; De navi van Waze/google maps loopt dan gewoon door maar Spotify stopt. Het lijkt er bij jou vooral op dat ze Carplay brak hebben geïmplementeerd/geïntegreerd?
Yep en dus waze weg uit de scherm als je op radio drukt. Hij loopt wel id background maar ik wil mn navi altijd op scherm en niet elke keer moeten switchen.
Nee er bestaat niet iets als brakke implementatie van carplay, er zijn verschillende bediening wijze: touchscreen of met knopje maar voor de rest zelfde functionaliteit.
De betere hebben soms een widescreen waardoor je met gedeelde scherm dus links carplay, rechts ingebouwde auto systeem. Die zou wrs wel goed werken.
FreakNL schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:06:
Telefoon in een houder is ook zo 2007. Die van mij zit gewoon in mijn broekzak.
Ja telefoon houder van action of op je vooruit wel, maar ik bedoel een beter geintegreerde zoals brodit of custom die netjes weggewerkt is en vooral goed gepositioneerd zit.
En nee ik doe het niet in mijn broekzak want op mn geintegreerde houder zit qi charger en die heb ik zeker nodig vooral omdat flitsmeister altijd in the background runt.
Zo zie je dat voor ieder een eigen use-case en voorkeur zit, ik zie bij TS dat carplay een eis is, dus probeer daar een andere invalshoek te geven. Maar by no means wil ik zeggen dat mijn manier de enige juiste is, heb zelf gezegd dat n=1.
Dus hou toch op met je "telefoon in een houder is ook zo 2007". Je bent early tweakers, hele hoge karma, reageer dan met klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik mag dat toch 2007 vinden? Ik vind alles wat je achteraf aan je dash monteert 2007/lelijk, ook een Brodit houder. Liefst zie ik helemaal niks qua kabels en aftermarket shizzle….

Inderdaad, als je CarPlay “verlaat” voor de radio is het beeld weg. Maar je kan toch na het kiezen van de zender weer terug naar Carplay? Of loop je constant te zappen? :)

Misschien scheelt het dat de rest van mijn autobediening (inc climate control) gewoon met knoppen gaat? Ik zou eigenlijk niet weten waarom ik zoveel zou moeten “switchen” op mijn display… Gemiddelde rit: Radio aan of spotty aan, daarna op het carplay scherm inc navigatie. Ander nummer of andere zender en volume gaat via knopjes achter mijn stuur. Er is dan geen noodzaak meer om ook nog op mijn scherm te gaan lopen rommelen… Ik kom ook eigenlijk nergens anders dan op het radio en carplay scherm…

[ Voor 53% gewijzigd door FreakNL op 08-02-2022 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:19

Tomatoman

Fulltime prutser

Ik ben het met @FreakNL eens dat een telefoonhouder op je dashboard of voorruit wel erg ouderwets is. Als je de mogelijkheid hebt om telefonie, navigatie en muziek mooi geïntegreerd te hebben in de auto met bediening van de belangrijkste functies vanaf het stuur, dan is zo’n telefoon in een telefoonhouder toch een beetje armoedige oplossing. Ik snap de topicstarter daarom heel goed dat hij CarPlay als een voorwaarde noemt.

En ook die automaat snap ik heel goed. Ik rijd al bijna twintig jaar in auto’s met automaat. Iedere keer als ik weer eens een huurauto heb waarmee ik lang in de file sta, vraag ik me bij de honderdste keer koppelen af waarom je daar toch vrijwillig voor zou kiezen als je je een zoveel beter alternatief kunt veroorloven. (Vooropgesteld dat het model van je voorkeur met een goede automaat leverbaar is.)

Nu moet ik er wel bij zeggen dat de privéauto’s van mijn vrouw en mijzelf al vele jaren premium modellen uit het E-segment zijn; bij dergelijke auto’s doe je logischerwijs geen concessies door bijvoorbeeld voor een handgeschakeld model te kiezen. Maar als je die mogelijkheid hebt, waarom zou je dan bij een B-klasse auto wél concessies doen? Dan kies je toch niet voor een telefoonhouder of een handbak?

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-05 03:46
SirLct schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:57:
@Noedelsoep Heb je wel Apple Carplay gebruikt en vind je het echt wel fijn?
Ik namelijk niet, werkt voor mij niet zo fijn, en hij beperkt juist de gebruik.
Ik heb het in mn vorige auto en mn huidige heeft geen carplay en vind ik juist fijner.
Dus navi (via waze) op mn mobiel die op goede positie op de houder zit.
En muziek etc via de ingebouwde systeem van de auto.

Mogelijk irritante scenario: je bent aan het navigeren met waze via je carplay, wil je van spotify naar radio, moet je de waze uitklappen, ga je naar radio, en dan mis je al de afslag. Ik chargeer een beetje maar werkt bij mij dus niet.

Ook vaak regelt mn vrouw de audio gedeelte (van kinderliedjes voor de backseat passengers, tot wat leuke nummers voor ons) en dan is haar iphone aangesloten, dus moet de waze via haar en als ze dan tijdens de rit wil twitteren oid gaat de waze weer dicht, etc. Dus moet weer mn iphone aansluiten, etc etc, gewoon een gedoe. Maar goed, n=1.

Als ik het zo lees wil je een auto die ook sportief rijdt, leuk eruit zien, etc.
Dan zou je ook kunnen kijken naar Alfa Giulietta.
https://www.autoscout24.n...nt=false&cldtsrc=listPage
Ik weet niet of ze ook met carplay geleverd zijn, maar de Uconnect is te upgraden om ook carplay te ondersteunen. Schrik niet over de imago van Alfa, die is al lang voorbij, ze zijn tegenwoordig heel degelijk.
Je laat het nu klinken alsof je op een oud basisschool computer internet explorer probeert te openen.
Zo lang duurt dat toch niet? Van app wisselen is een kwestie van 2 seconden.
Ik neem aan dat je in de tussentijd wel kan herinneren welke afslag je moet nemen?

Ik kan niet meer zonder carplay. Het eerste wat ik doe als ik zit is mijn telefoon aansluiten. Heb geen idee hoe de standaard software van mijn auto eruitziet.

Ik ben het ook eens met de mede tweakers dat een telefoon vastgeplakt op je dash echt niet meer van deze tijd is, tenzij je echt in een budget bak rijdt. Ieder zn ding natuurlijk, maar mij zie je dat niet doen. Ik vind het niet eruit zien.

[ Voor 5% gewijzigd door PakoeDIEP op 08-02-2022 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:57

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Ik heb heel kort ook in een Hyundai I20 automaat gereden, dit was qua comfort ook heerlijk. https://www.marktplaats.n...-automaat-sport-navigatie

Qua looks is deze wel een stuk minder dan een Polo of Fiesta. Daarnaast vind ik de wegligging van de Polo wel veel beter dan de gemiddelde Fiesta.

Je kunt ook naar een Ibiza automaat kijken, dat zijn dezelfde auto's.

Zoiets heb je ook in Opel Corsa format: https://www.marktplaats.n...t-rijklaarprijs-apple-car

Qua betrouwbaarheid kun je ook naar een KIA Rio kijken, ook top autotjes.

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

Metalfreak

Hoije woh!

Terrie schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:28:
Ik heb heel kort ook in een Hyundai I20 automaat gereden, dit was qua comfort ook heerlijk. https://www.marktplaats.n...-automaat-sport-navigatie

Qua looks is deze wel een stuk minder dan een Polo of Fiesta. Daarnaast vind ik de wegligging van de Polo wel veel beter dan de gemiddelde Fiesta.
Da's wel heel persoonlijk. Persoonlijk vind ik die Hyundai echt veel mooier dan een übersaaie Polo met een design dat inmiddels al oeroud is.

De wegligging van een Polo is vooral een allemansvriend, er is helemaal niets mis mee, maar het blinkt ook echt nergens in uit.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:42
Toyota Hybrid. Fantastische aandrijflijn, automaat die niet kapot te krijgen is. Alleen je CarPlay wordt een issue waarschijnlijk. Hier bijna 100.000km gereden met de Auris station. Geen vuiltje aan de lucht. En retezuinig. Ook wel zo prettig in deze tijden. 1:20 makkelijk haalbaar.

[ Voor 37% gewijzigd door aschja op 08-02-2022 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:31
Noedelsoep schreef op zondag 6 februari 2022 @ 20:16:
[...]

Weet dat de automaat tot pakweg 2016 een gedrocht van een product was. Volgens mij werd Ford hier zelfs voor aangeklaagd. Daarom ben ik benieuwd hoe de huidige generatie bekendstaat, evenals de huidige DSG van VW-groep. Zelf vind ik een handbak prima, maar de wederhelft gaat dit jaar lessen en wil dit met een automaat doen (vanwege ASS wat lijdt tot problemen met informatieverwerking).

Suzuki Swift schijnen echt goede auto’s te zijn, maar uiterlijk trekt me niet zo.
Dat waren de powershi(f)t bakken en die zitten alleen nog in het MK7 en MK7.5 model Fiesta.
Gezien jouw eisen voor Carplay/AA zit je met een Fiesta sowieso vast aan een MK8 model Fiesta (2017 en nieuwer)
Je moet wel opletten dat je het juiste moden met Sync3.4 hebt! er zijn Fiesta's met navi/radio systemen die geen Carplay/AA ondersteunen, maar er wel hetzelfde uitzien als een Sync3.4 systeem!!!
Bij goed onderhoud zijn de 1.0 motoren betrouwbaar. de MK8 met 1.0 ecoboost motor hoeft dan ook maar iedere 2 jaar voor onderhoud (scheelt toch weer aanzienlijk in onderhoudskosten).

Er is genoeg te krijgen https://www.gaspedaal.nl/...17000&kmax=80000&srt=df-a

Tip: als het kan zoek een 3 deurs (alhoewel die altijd 125pk zijn). Deuren zijn groter en dat stapt makkelijker in. Incidenteel iemand achterin is geen probleem. Een kleuter achterin in een kinderzitje is ook geen probleem (uit eigen ervaring) :)

[ Voor 12% gewijzigd door SniperGuy op 08-02-2022 11:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
@FreakNL @Tomatoman @PakoeDIEP
Ik vind prima dat jullie zo vinden, maar use-case is voor ieder anders, ik respecteer jullie use-case en laat ik daar ook laten. Ik ben niet eens dat apple carplay de heilige oplossing is, en dat een telefoon op houder altijd ouderwets is. Er zijn use-cases waar het wel werkt en netjes afgewerkt kunnen zijn. Dus let's agree to disagree, en terug on topic voor TS.

PS. Nee ter verduidelijking, ik rij geen oude bak, ik mag elke dag genieten van de mooiste en beste sturende sedan die er is :) ACP was optioneel maar bewust niet gekozen.
PSS. FreakNL, je screenshot laat mij denken aan de Jeep/ Fiat die ik als leenauto krijg als mn auto bij de dealer zit voor onderhoud, en ja, vind het nog steeds niet fijn. Zoveel mensen zoveel voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
@Noedelsoep Er zijn genoeg suggesties gepost hierboven, maar wellicht kun je verder specifiëren over je voorkeur/ eisen.

Is B-segment een absoluut iets? Is het door belasting redenen? (Want ja ze zijn in het algemeen lichter, hoef niet altijd). Met je budget kan je makkelijk C-segment ook rijden. Bijv Opel Astra, Opel Mokka X, Ford Focus, Renault Megane. Hier een searchlink met carplay. https://www.gaspedaal.nl/...=carplay&vmin=90&srt=df-a
Zo zie je dat ik vanuit ben gegaan van minimum pk, ik weet niet of dat per se een eis is?
Maar dit is bijvoorbeeld een lekkere 150pk https://www.autotrack.nl/a/opel-astra-benzine-2017-52062421; alhoewel
Ga je iets aan de filter aanpassen krijg je ook zoiets:
Seat Leon FR 1.4TSI DSG 150pk https://www.autotrack.nl/a/seat-leon-benzine-2017-52100259 Volgens velen rijdt de seat iig sportiver dan bijv de golf/ octavia van zelfde platform. En de 1.4TSI van dat bouwjaar is erg prettig, genoeg power maar kan ook zuinig zijn (zelfde motor gehad in mn vorige A3, mijn vrouw haalt 1:18.5). Een golf van ongeveer zelfde leeftijd past ook, alleen vind ik eigenlijk de saaiste die er is.

Als je echt B-segment wil dan is de Fiesta die al zovaak werd genoemd denk ik wel een goeie.
Alleen voor onder de 17k vind je maar 1 op gaspedaal met <100,000km. De rest is daarboven, en dus terug naar mijn vraag of je zoveel geld wil uitgeven op een B-segmenter.

[ Voor 3% gewijzigd door SirLct op 08-02-2022 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik denk dat je met je budget ook een Renault Zoe ZE50 kunt kopen. Dat is een B-segment met CarPlay.
Dat is elektrisch, dus sowieso automaat, en lekker veel koppel. En geen gedoe qua verrassingen met storingen aan de motor.

Je kunt dan €2000 subsidie krijgen op een 2e hands aankoop. Als je bij Bleeker in Purmerend gaat kijken (gogreencars.com) die bij veel Tweakers bekend is, dan weet je dat de prijs goed is. En kan je kijken wat je belangrijker vindt binnen je budget: wat luxere opties, CCS voor snelladen, of huur of koopaccu. (NB een huuraccu kan je ook altijd nog later alsnog kopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik rij in een Seat Leon ST FR 150PK met DSG. Rijdt heerlijk en nooit het idee dat ik vermogen tekort kom. Zou ook eigenlijk niet snel meer een handgeschakelde auto nemen. Heeft verder ook carplay e.d.

Zou voor dit budget wel voor een dergelijke klasse auto gaan en niet voor een Ford Fietstas oid ;) Heb in het verleden ook een tijdje een Seat Ibiza gereden en je merkt aan alles dat het wat 'minder auto' is. Kortere stoelen, je zit dichter op elkaar, wat mindere afwerking, minder stabiele wegligging etc.
Pagina: 1