Keerplaatje in verticale radiator

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-07 22:17
Ik ben de keuken aan het verbouwen en hierbij vervangen ik de radiator door een verticaal model, de Thermrad alustyle 1833x400.

Ik ga de onderaansluitingen aan de zijkanten gebruiken en zal een keerplaatje moeten plaatsen. Nu is de handleiding vrij duidelijk echter heeft deze radiator 5 lamellen ipv 4. (2e pagina, aansluiting C)

Op gevoel lijkt het mij beter om het keerplaatje tussen de 2e en 3e lamel te zetten ipv tussen de 1e en de 2e lamel, op deze manier word de druk wat gelijkmatiger verdeeld lijkt mij.

Iemand die hier advies in heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:24
Ik zou hem gewoon na de eerste lamel plaatsen, zodat de warmte zo snel mogelijk naar boven gaat, daar wil je de hoogste temperatuur hebben.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:27

Illusion

(the art of)

Plaats hem conform de handleiding, direct na de 1e lamel.
Het deel van de radiator dat voor het keerplaatje zit, zal veel minder goed warm worden, omdat het (lichtere) warme water direct omhoog vliegt. Dus dat deel wil je zo klein mogelijk hebben.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-07 22:17
Illusion schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 21:32:
Plaats hem conform de handleiding, direct na de 1e lamel.
Het deel van de radiator dat voor het keerplaatje zit, zal veel minder goed warm worden, omdat het (lichtere) warme water direct omhoog vliegt. Dus dat deel wil je zo klein mogelijk hebben.
Thanks, dat klinkt logisch :) Ik zal het keerplaatje na de 1e lamel zetten.