Toon posts:

Internet en tv zonder vaste lijn

Pagina: 1
Acties:

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:44

skate master

Autodesk Educator Expert

Topicstarter
Binnenkort gaan ze starten met onze nieuwbouw.
Wij gaan dan tijdelijk in units wonen.
Op dit moment is er nog geen glas of koper beschikbaar, maar we zouden wel graag internet en tv hebben.

Nu heb ik wat rond gekeken en vind eigenlijk alleen Digitenne van KPN waarmee ik televisie kan kijken zonder vaste lijn.
Voor internet kan ik eigenlijk overal wel een unlimited abonnement afsluiten om met een 4g modem te gebruiken.

Heeft er iemand tips voor mij hoe ik dit zou kunnen doen?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hoeveel devices tegelijk moeten op de 4G-verbinding kunnen? Er zijn maar een beperkt aantal ISP's die je een modem & verbinding leveren maar dat is wel je beste optie.

Heb je slechts enkele devices, dan is het misschien (tijdelijk) slimmer om 1 smartphone als Unlimited in te richten, hotspot ervan te maken en klaar.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
NlZiet of Canal Digital geen optie voor TV?

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:58

FreakNL

Well do ya punk?

Digitenne zou ik niet aan beginnen.

Zorg voor internet (T mobile bijvoorbeeld?) en leen een login van iemand met Ziggo of welke tv provider dan ook.

Laptoppie erbij met HDMI en gaan met die banaan.

Mijn ouders gebruiken overigens een buitenlandse (EU) roaming prepaid simkaart in hun chalet in NL icm Ziggo. Gaat al een jaar goed en was stukken goedkoper dan de Nederlandse aanbieders.

[Voor 49% gewijzigd door FreakNL op 05-02-2022 21:13]

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:44

skate master

Autodesk Educator Expert

Topicstarter
MAX3400 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 21:01:
Hoeveel devices tegelijk moeten op de 4G-verbinding kunnen? Er zijn maar een beperkt aantal ISP's die je een modem & verbinding leveren maar dat is wel je beste optie.

Heb je slechts enkele devices, dan is het misschien (tijdelijk) slimmer om 1 smartphone als Unlimited in te richten, hotspot ervan te maken en klaar.
2 telefoons, 2 tablets en de laptop af en toe.
Telefoons kunnen ook deels nog op de eigen data draaien als dat nodig is.
dragon2 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 21:05:
NlZiet of Canal Digital geen optie voor TV?
Nlziet is een goede suggestie, dat ik die gemist heb 8)7
FreakNL schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 21:09:
Digitenne zou ik niet aan beginnen.

Zorg voor internet (T mobile bijvoorbeeld?) en leen een login van iemand met Ziggo of welke tv provider dan ook.

Laptoppie erbij met HDMI en gaan met die banaan.

Mijn ouders gebruiken overigens een buitenlandse (EU) roaming prepaid simkaart in hun chalet in NL icm Ziggo. Gaat al een jaar goed en was stukken goedkoper dan de Nederlandse aanbieders.
Login lenen klinkt handig, ga eens kijken wat er mogelijk is.

Zo alles beschouwd ben ik denk ik het best uit met een onbeperkt abbo en een 4g modem (evt zelf aanschaffen) en dan nlziet of een login van iemand lenen.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Die onbeperkte abbos; kijk naar de kleine lettertjes. Bij Tele2 is het stiekem niet onbeperkt. Bij t mobile wel, maar daar zit je (dacht ik) wel een jaar aan vast.

Er is toch wel iemand in je omgeving waar je tijdelijk een login van kan lenen? Je ouders?

[Voor 22% gewijzigd door FreakNL op 05-02-2022 21:24]

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:44
FreakNL schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 21:23:
Die onbeperkte abbos; kijk naar de kleine lettertjes. Bij Tele2 is het stiekem niet onbeperkt. Bij t mobile wel, maar daar zit je (dacht ik) wel een jaar aan vast.

Er is toch wel iemand in je omgeving waar je tijdelijk een login van kan lenen? Je ouders?
Tele2 en T-Mobile hebben toch de zelfde voorwaarde? 8GB per dag en bij vullen met 2GB.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik dacht dat er ook mensen afgesloten werden als je teveel gebruikte. Maar kan dat zo 123 niet terugvinden.

Nadeel van Tele2 is ook het abbo, daar zit je wel aan vast.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Relevant om te weten: hoe "tijdelijk" is tijdelijk? De discussie van vastzitten aan jaarabo is minder problematisch als je er toch ruim een jaar zit.

Andere insteek: jullie zitten dan wel in tijdelijke units, maar zijn er geen buren in de buurt? Mogelijk kun je op adres van buren met vrij zicht op jullie unit een vaste lijn (DSL, DOCIS of PON) regelen en dan via WiFi P2P verbinding daarbmee verbinden. Dat kan zowel goedkoper als sneller zijn dan 4G-alternatieven, afhankelijk van de situatie, bereidwilligheid van nieuwe buren en apparatuur die je mogelijk al hebt liggen of kunt lenen.

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee