Toon posts:

PC gaat soms wel aan meestal niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok hier komt ie:
Mijn PC doet het dus meestal niet.
Soms doet ie wel een normale boot.
Meestal blijft hij hangen na het ratelen van de HD (en dan hangt ie).
Soms hangt hij al voor dat hij zou ratelen.
Hij piept dus helaas niet.

Wat heb ik geprobeerd:
Alle kaarten eruit, nieuwe voeding, ander geheugen, ander HD, andere IDE-kabel, nieuwe batterijtje in moederbord, Processor eruit en er weer in, andere videokaart AGP geprobeerd ipv PCI, PCI kaart in ander slot.

Dit alles met geen resultaat.
Hij blijft vaak niet opstarten.

De specs:
Een Award bios op een VL-601 moederbord van FIC.
Een pentium II 300 processor. (niet overgeklokt)
300 watt voeding.

Wie weet er raad...

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
als ie dus niet boot, krijg je dan wel beeld?

Verwijderd

Topicstarter
nee geen beeld dus, hij blijft zeg maar hangen voordat normaal gesproken het beeld aanspringt.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:38

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

lijkt me op sluiting ofzo

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Dat zelfde probleem heb ik een tijdje geleden ook gehad met de pc van mijn zusje (een p1-133 met 48MB ram). Niet opstarten of pas opstaren als de pc eerst een tijdje heeft staan "warmdraaien".

Heel lastig om uit te vinden waar het nu precies aan lag (videokaart uigewisseld, mem verwisseld, HS en FDD eraf gehaald want mischien kortsluiting oid, andere voeding, niks hielp)

Tot het moment dat ik op het idee kwam om de processorkoeler er eens af te halen en de pc (na het opnieuw vastmaken van de proc (een P1-133)) zonder koeler op te starten.
Toen startte hij ineens meteen op.
Het vreemde was dat toen ik de koeler weer plaatste het probleem terug kwam (waarschijnljk toch een probleem in de socket).
Aangezien de koeler er nogal strak op zit heb ik de bevestiging iets verbogen en nu werkt ut allemaal weer perfect (nee geen braadlucht) ;)

Maar bij jou kan het iets heel anders zijn. Mischien moet je BIOS-chip even een duwtje hebben (of je mem-bankjes).

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me goed idee dat ga ik straks even proberen.
Nou hoor ik net dat dit ook eventueel een aarde probleem kan zijn, heeft iemand daar ervaring mee?

• ezwizard
aarde probleem? geen idee...

heb hier wel een P266MMX gehad en die exact het zelfde probleem... soms wel opstarten, maar meestal niet... en dan idddat je de HD wel op hoort spinnen, maar daar blijft het bij.

Hier bij mij lag het aan de voeding... er zat een voeding in die het wel/niet deed (als je eraan wiebelde ging ie soms spontaan uit!)... Die heb ik vervangen door een B-merk voeding 300 Watt en toen liep alles weer als een trein! :)

edit:
kreeg trouwens in eerste instantie per ongeluk een P4 voeding mee bij Computerland, en DIE werkte dus niet... dat je ut maar ff weet... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het stomme is dus dat ik die voeding al heb vervangen voor een nieuw exemplaar van 300 watt.
Dat was ook het eerste wat bij mij opkwam.

• ezwizard
ook al eens geprobeerd om een ander molex stekkertje aan de HD te hangen? (bv ff tijdelijk die van de cdrom speler ofzo) en dan voor dfe rest niks aan sluiten...

Verwijderd

Topicstarter
ja helaas wel geprobeerd met andere molex.
(wist niet dat dat zo heet, weer wat geleerd :P )
ook ander IDE, zelfs andere HD..
Is wel makkelijk als je in een huis woont met nerds :)

• ezwizard
:) das zeker handig... (of als je zelf een beetje nerd neigingen hebt.. wil ook wel eens helpen... :) )

mmm tja dan wordt het moeilijk en heb ik ook niet zo 123 een idee... :?

• ezwizard
doen ALLE hardware componenten (geheugen/videokaart/HD/cdrom/pci kaarten/kabels/monitor/voeding) het wel op andere computers?

[wakker modus] misschien toch zo 123 wel een klein ideetje :) [/wakker modus]

Verwijderd

Topicstarter
Weet niet zeker of alle componenten het zeker doen, maar heb alles dubbel dus dan zou er van 1 apparaat er 2 stuk moeten zijn.
Nog iets de ledjes op het toetsenbord gaan aan bij het opstarten en gaan niet meer uit, omdat ie dan hangt.

Affijn ik ga weer even klooien
;)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb me helemaal uitgesloofd, en volgens mij heb ik het gevonden, volgens mij is dat gedeelte waar je de stroom op het mobo aansluit gammel.
Dus einde mobo.. :'(

Iedereen bedankt voor het meedenken.
Dit was mijn eerste post hier en ik moet zeggen het werkt goed :)

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 22:15
Op vrijdag 24 augustus 2001 08:08 schreef 474c44 het volgende:
Nou, ik heb me helemaal uitgesloofd, en volgens mij heb ik het gevonden, volgens mij is dat gedeelte waar je de stroom op het mobo aansluit gammel.
Dus einde mobo.. :'(

Iedereen bedankt voor het meedenken.
Dit was mijn eerste post hier en ik moet zeggen het werkt goed :)
Daar zijn we voor, jongen! ;)

(ik was te laat om je probleem op te lossen, ik ga wel ff lopen met de credits! :) )

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Hm, ik heb dit een tijdje geleden ook gehad. Het duurde steeds langer voordat ie op wilde starten, moest em telkens aan en uitzetten etc. totdat ie de bekende piep gaf en begon met booten. Het begon met 1 minuut, 3 weken later was 't al 1 uur. Uiteindelijk wilde hij helemaal niet meer opstarten. :( Alle componenten deden het nog, dus ik heb m'n moederbord vervangen (die was dus blijkbaar kapot). Nu draait alles weer als een zonnetje. :)

#

Pagina: 1