Toon posts:

Iemand opsporen via IP; kan dat eigenlijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Interceptor101
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-01 19:33
Beste mensen,

Op een ander forum heb ik blijkbaar iemand boos gemaakt.
Hij dreigt dan ook met zijn maatjes even langs te komen want via IP heeft hij mij zo gevonden.
Pff, prima, maar is dat eigenlijk wel mogelijk?

Wel heb ik erg weinig zn dat zo'n drabber met een paar man aan de deur staat als ik niet thuis ben en vrouw en kinderen wel; zou fijn zijn als ik het kan voorkomen.
Ik neem aan dat alles wat ik nu zou veranderen te laat is?

Maar goed, eigenlijke vraag was; is het Überhaupt wel mogelijk?

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:50
het kan wel, maar daarvoor heeft hij de bevoegdheid niet :)

Het maximale wat hij haalt is wijk, behalve als je op een ander topic je adres hebt gepost :)
of iemand met jouw ip adres het adres op andere website ofc...

als hij nu bij je provider werkt, zou het wel lukken, maar dan wacht hem een stuk groter probleem :)

[Voor 69% gewijzigd door 99ruud99 op 05-02-2022 19:01]

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:44
Als je IP adres een server host die verbonden is met een domeinnaam zouden ze je met een whois kunnen traceren.

Maar een willekeurig IP adres valt niet zomaar te achterhalen zonder tussenkomst van een rechter en provider.

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-01 16:54
Preventief even aangifte doen wegens bedreiging. Noteer als het kan even zijn/haar IP nummer + exacte tijd ...

• Interceptor101
Phoeh, dat valt dan alweer mee!

Je ziet het soms wel eens langs komen op fora en ik heb het altijd raar gevonden als zoiets zou kunnen.

Bedankt!

• Interceptor101
Lees ik nu pas; ook een goed idee! Bedankt!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:19

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Kijk voor de grap eens op https://www.whatismyip.com/ dat is ongeveer hoe nauwkeurig hij je met een ip-adres kan vinden. Ter info: deze geeft voor mijn "locatie" een dorp 10km van hier.
Locaties op basis van ip-adres zijn altijd een gok, dus als hij alleen dat heeft hoef je verder niet bang te zijn dat ie binnenkort op de stoep staat.

En als er wel iemand voor de deur staat die vraagt of je Interceptor101 bent dan zeg je gewoon van niet :D

[Voor 13% gewijzigd door W1LL3M op 05-02-2022 19:09]

• Interceptor101
Haha, dat is ook waar!

Maar stel; hij zal mijn IP dus kunnen zien......hij kan dan toch op "heel internet" op zoek waar datzelfde IP nog meer gepost heeft?
Komt hij op -zeg- dit forum en daar heb ik misschien eens mijn adres gegeven. Zou dat nog een mogelijkheid zijn?

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-01 16:50
Interceptor101 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:12:
Haha, dat is ook waar!

Maar stel; hij zal mijn IP dus kunnen zien......hij kan dan toch op "heel internet" op zoek waar datzelfde IP nog meer gepost heeft?
Komt hij op -zeg- dit forum en daar heb ik misschien eens mijn adres gegeven. Zou dat nog een mogelijkheid zijn?
Waarom zou jij ergens je IP adres posten? En als je dan ook nog onder dezelfde user je adres post… sja.

Wat dus wel zou kunnen gebeuren, en zo doet ook iedere Kees v/d Spek achtige speurneus, is dat hij je een link stuurt welke ook om je locatie vraagt. Als je dan onbedoeld op ja drukt dan krijgt hij dus wel je locatie via GPS.

Als hij via socials erachter komt wie je vrouw is en haar zo’n link zou sturen idem. Maar gaat wel ver, weet niet hoe boos de ander is ;).

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:19

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee, andere websites zullen jouw ip-adres echt niet vrij geven, sterker nog ze mogen die niet eens zomaar ongevraagd opslaan. Er is ook geen pagina of zoekmachine oid om internetgedrag van een ip-adres in te zien.

Als je op meerdere fora bijvoorbeeld dezelfde username gebruikt, en eventueel soms andere persoonsgegevens openbaar publiceert, dan is het een ander verhaal. Van veel mensen kun je door het combineren van gegevens van accounts op facebook, twitter, fora als tweakers etc een vrij gedetailleerd profiel samenstellen, maar daar komt geen ip-adres bij kijken...

[Voor 3% gewijzigd door W1LL3M op 05-02-2022 19:21]

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:40
Zoek eens op je eigen IP, je zal ongeveer hetzelfde vinden als de persoon die je boos hebt gemaakt. En bij hergebruik van username of email adres waar je voor/achternaam in zit zou je verder kunnen zoeken.

De vraag is ook, hoe serieus is degene die zegt je op te komen zoeken. De stap van een boos berichtje sturen naar fysiek iemand bezoeken is meestal redelijk groot en betreffend persoon is ook te vinden via zijn ip-adres.

-

• Interceptor101
Montaner schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:17:
[...]

Waarom zou jij ergens je IP adres posten? En als je dan ook nog onder dezelfde user je adres post… sja.

Wat dus wel zou kunnen gebeuren, en zo doet ook iedere Kees v/d Spek achtige speurneus, is dat hij je een link stuurt welke ook om je locatie vraagt. Als je dan onbedoeld op ja drukt dan krijgt hij dus wel je locatie via GPS.

Als hij via socials erachter komt wie je vrouw is en haar zo’n link zou sturen idem. Maar gaat wel ver, weet niet hoe boos de ander is ;).
Dat schreef ik dan verkeerd; ik weet mijn eigen IP niet eens en heb ik dus ook niet gepost.
Ik bedoelde; stel dat hij een berichtje van mij ergens vind met mijn echte adres erin adhv mijn IP.

Ik meende dat je op een forum bijvoorbeeld, wel vrij eenvoudig aan iemand IP kon komen, vandaar.

• Interceptor101
markje1 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:21:

De vraag is ook, hoe serieus is degene die zegt je op te komen zoeken. De stap van een boos berichtje sturen naar fysiek iemand bezoeken is meestal redelijk groot en betreffend persoon is ook te vinden via zijn ip-adres.
Dat denk ik ook wel; het lijkt allemaal een hoop gebakken lucht. Hij heeft "banden met de mafia" enzo......pff; dat haalt alle kracht er al uit eigenlijk.

Toch; vrouw en kinderen moeten veilig zijn en dus het zekere voor het onzekere.

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:46
Ook als jij op andere forums hebt lopen posten, je IP adres is hoogstwaarschijnlijk alleen toegankelijk tot de beheerders van die forum (dit is vrijwel nooit publieke informatie). Hij zal nooit kunnen weten waar jij bent geweest op het internet tenzij je zelf deze informatie openbaar hebt gemaakt.

Tevens, als jij overal 1 gebruikersnaam gebruikt dan is het wel redelijk makkelijk om al je profielen te kunnen vinden.

[Voor 16% gewijzigd door Stroopwafels op 05-02-2022 19:29]

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:40
Interceptor101 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:25:
[...]

Dat denk ik ook wel; het lijkt allemaal een hoop gebakken lucht. Hij heeft "banden met de mafia" enzo......pff; dat haalt alle kracht er al uit eigenlijk.

Toch; vrouw en kinderen moeten veilig zijn en dus het zekere voor het onzekere.
Als je zeker wilt zijn moet je je eigen digitale sporen nagaan. Dus wat kan diegene van je weten adhv username, mail adres en andere openbare info. Ook is het handig om te checken of je een locatie heb staan in bijvoorbeeld Vraag & Aanbod op tweakers of op Marktplaats.

Voor de rest zou ik degene negeren.

-

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:38
99ruud99 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:59:
het kan wel, maar daarvoor heeft hij de bevoegdheid niet :)

Het maximale wat hij haalt is wijk, behalve als je op een ander topic je adres hebt gepost :)
of iemand met jouw ip adres het adres op andere website ofc...

als hij nu bij je provider werkt, zou het wel lukken, maar dan wacht hem een stuk groter probleem :)
Het ligt veel genuanceerder.

Een technisch en sociaal onderlegd persoon kan afhankelijk van de omstandigheden ver komen.

In de meeste gevallen kom je niet ver. Maar als je een eerste snipper van IP naar persoonsgegeven kunt vinden dan is het een stuk minder onmogelijk. Denk aan correlatie met sociale media info.

In het verre verleden was een ICQ probe, Usenet vaak een goede start.

Tegenwoordig is inside info een goede lead. Maar denk ook aan services die gehost worden, DNS/whois diensten, etc.

Oefening helpt om beter te worden hierbij.

De kans dat degenen die dit kunnen zulke domme dingen roepen is weer een kleine kans dus ik zou me er niet te druk om maken.

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Foto's op bijv. Facebook of andere socials kunnen geo locaties bevatten. Post jij zo'n foto die bijv. bij je thuis is gemaakt, dan ben je snel getraceerd.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2022

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

99ruud99 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:59:

En dat ga je bewijzen hoe? Ondanks alle tam-tam dat een IP en een "verdachte" (zie dat gedoe met BREIN) allemaal een beetje liggen te sudderen, is er tegenovergesteld best een heeeeel groot verband tussen een IP-adres en het exacte adres van de abonnee; zeker in onze maatschappij / infrastructuur. Wie weet heeft die toffe knaap gewoon een neefje bij de ISP die net 1 level hoger zit dan de gewone "klantenservice".

Want precies wat er dus gebeurt: @Interceptor101 roept iets op internet, iemand anders neemt aanstoot en dan gaan we hier advies zitten geven "de soep wordt allemaal niet zo heet gegeten"?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:18
Nee via ip opsporen kan niet, daarvoor is een gerechtelijk bevel nodig (opvragen NAW) en die gaan ze niet krijgen.

Was dat wel zo eenvoudig dan hadden inmiddels al een heleboel Nederlanders een dwangbevel gekregen van Brein bijvoorbeeld vanwege illegaal downloaden.

En vrijwel altijd is het bluf want het wordt uit emoties zo gezegt.

[Voor 11% gewijzigd door mr_evil08 op 05-02-2022 19:46]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• Interceptor101
Brein is denk ik een ander verhaal? Die moet zich aan de regels houden natuurlijk.
Dit soort gasten die je "even komen doorzeven" hechten daar een stuk minder waarde aan ;)

• Valentino-46
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-01 21:14
@Interceptor101 is het überhaupt aannemelijk dat hij jouw IP adres heeft? Als hij slechts een normale gebruiker is op dat andere forum dan is die kans vrij klein. In de meeste forumsoftwarepakketten kunnen alleen beheerders en/of moderators het IP adres van een gebruiker zien.

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Is degene mede-eigenaar of moderator ?
Niet zomaar elk forumlid kan achter je ip-adres komen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Interceptor101
Valentino-46 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:52:
@Interceptor101 is het überhaupt aannemelijk dat hij jouw IP adres heeft? Als hij slechts een normale gebruiker is op dat andere forum dan is die kans vrij klein. In de meeste forumsoftwarepakketten kunnen alleen beheerders en/of moderators het IP adres van een gebruiker zien.
Dat soort kennis heb ik dus juist niet.....ik meende altijd dat zoiets zomaar kon als je ook maar een beetje handig bent.
Hhij is wel een normale gebruiker.

• Mezkeijou
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-07-2022
Een VPN is niet zo duur tegenwoordig.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee