Maximum lengte verlengen Philips Hue outdoor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-05 21:02
Ik wil eigenlijk 7x5 meter verlengen op mijn philips Hue Outdoor power supply. Alleen op de PS zit al een 2m verlengsnoer. Dit zou betekenen dat je op 37meter systeemlengte zit en er wordt een max. van 35 meter gegeven… met 6x5 en 1x2,5 meter kom ik net niet lekker uit… iemand ervaring of hij het gewoon netjes blijft doen met 35meter verlenging bovenop de 2meter kabel van de PS? Of echt niet doen?
Bedankt alvast

WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-05 13:04
Ik heb geen ervaring met Hue outdoor (wel lekker veel met Hue indoor) maar waarom hang je er niet gewoon een extra power supply aan? Zelfs als het met 37 meter zou werken zou het op het randje zijn. Maar misschien heeft iemand met Hue outdoor ervaring een ander idee :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 20:37
Het gaat bij zoiets om de grootste lengte van de voeding naar de lamp.
Als je T-connectors gebruikt hoef je de lengtes (van verschillende lampen) niet bij elkaar op te tellen. Alleen de langste moet onder de 35m blijven.

Ook tellen alleen de meters tussen de lamp en de voeding. Dus de kabel van de voeding naar je stopcontact telt niet mee. Eventueel kun je dus ook je voeding wat meer richting de 2e lamp verplaatsen zodat de 2 kabels ongeveer even lang worden.

[ Voor 3% gewijzigd door RocketKoen op 05-02-2022 18:36 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-05 21:02
RocketKoen schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:36:
Het gaat bij zoiets om de grootste lengte van de voeding naar de lamp.
Als je T-connectors gebruikt hoef je de lengtes (van verschillende lampen) niet bij elkaar op te tellen. Alleen de langste moet onder de 35m blijven.

Ook tellen alleen de meters tussen de lamp en de voeding. Dus de kabel van de voeding naar je stopcontact telt niet mee. Eventueel kun je dus ook je voeding wat meer richting de 2e lamp verplaatsen zodat de 2 kabels ongeveer even lang worden.
Ahh ja ik wou alles doorlussen vanaf de PS tot de laatste lamp op 37m (35 verlenging incl. 2 meter snoer vanaf de PS; ik bedoel hiermee niet de stekker!!) Dat is dus net te lang.
Jij bedoelt; kies een ander punt in t midden; splits het met een T-stuk op het 2m uiteinde ; ene aftakking bijv. op 15m tot de laatste lamp en andere helft 20m tot de laatste lamp. Dat zou moeten werken, want dan hoef je die 15m en 20m niet bij elkaar op te tellen ?? (15+20+2 aan systeemlengte gaat dan niet op? Maar systeemlengteS van 17m én 22m gesplitst)

[ Voor 6% gewijzigd door A-J op 05-02-2022 19:34 ]

WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 20:37
A-J schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:51:
[...]

Ahh ja ik wou alles doorlussen vanaf de PS tot de laatste lamp op 37m (35 verlenging incl. 2 meter snoer vanaf de PS; ik bedoel hiermee niet de stekker!!) Dat is dus net te lang.
Jij bedoelt; kies een ander punt in t midden; splits het met een T-stuk op het 2m uiteinde ; ene aftakking bijv. op 15m tot de laatste lamp en andere helft 20m tot de laatste lamp. Dat zou moeten werken, want dan hoef je die 15m en 20m niet bij elkaar op te tellen ?? (15+20+2 aan systeemlengte gaat dan niet op? Maar systeemlengteS van 17m én 22m gesplitst)
Correct.
Overigens zal het waarschijnlijk niet zo'n ramp zijn als je kabel iets langer is dan 35 meter. Meestal is er wel een stukje marge. Dus je kan dat eerst proberen. Maar als het niet werkt kun je het op deze manier oplossen.

TheS4ndm4n#1919