Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovaXprss
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 25-08-2023
Hallo,

In Windows 10 heb ik bij zowel mijn HP Elitebook als bij de W10 op Windows bootcamp op mijn iMac "apparaten kunnen deze pc vinden" niet aangevinkt. Toch zijn allebei de apparaten met het grootste gemak vindbaar.

Ik heb het een paar keer aan en uitgevinkt maar dat maakt geen verschil.

Iemand een idee waaraan dat kan liggen? Is het ook mogelijk om op een andere manier onzichtbaar te zijn voor niet gekoppelde apparaten?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zet BT eens uit in de BIOS? Of heb je mogelijk een Fn-toets (of anderszins een hardwarematige knop) om BT uit te zetten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovaXprss
Dag Max,

Bluetooth aan of uitzetten is niet het probleem.

Als Bluetooth aan staat is er een mogelijkheid in Win10 via 'apparaten>bluetooth en andere apparaten>meer bluetooth instellingen>bluetooth instellingen/opties' onder 'detectie' "bluetooth apparaten kunnen deze pc vinden" aan of uit te vinken waarmee de pc wel of niet zichtbaar is voor bluetooth apparaten.

Deze functie werkt niet. ongeacht ik deze optie heb aangevinkt of niet is mijn PC zichtbaar voor alle bluetooth apparaten.

Voor de reeds gekoppelde apparaten hoeft mijn PC niet zichtbaar te zijn om te kunnen verbinden. Aangezien mijn buren mij merkbaar aan het bluesnarfen zijn ben ik liever niet zichtbaar voor andere apparaten wanneer ik Bluetooth heb aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

ongeacht ik deze optie heb aangevinkt of niet is mijn PC zichtbaar voor alle bluetooth apparaten.
Wat helpt: logische zinnen posten. Natuurlijk is de helft van bovenstaande zin waar en ben je discoverable.

Maar, even dan naar het begin terug: over welke BT-adapters hebben we het? Zijn de drivers op orde? Weet je voor bootcamp wel 10000% zeker dat er drivers & ondersteuning is voor jouw BT-adapter? Over welke Elitebook gaat het; daar zijn er ook maar 95 modellen van geproduceerd? Heeft het wel gewerkt? Zo ja, enig idee wat er gebeurd is dat het niet meer werkte? etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 472287

MAX3400 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 21:10:
[...]

Wat helpt: logische zinnen posten. Natuurlijk is de helft van bovenstaande zin waar en ben je discoverable.

Maar, even dan naar het begin terug: over welke BT-adapters hebben we het? Zijn de drivers op orde? Weet je voor bootcamp wel 10000% zeker dat er drivers & ondersteuning is voor jouw BT-adapter? Over welke Elitebook gaat het; daar zijn er ook maar 95 modellen van geproduceerd? Heeft het wel gewerkt? Zo ja, enig idee wat er gebeurd is dat het niet meer werkte? etc.
De zin die je quote is gewoon hartstikke duidelijk. Ik snap dat het zaterdagavond laat begint te worden maar aan je vriendlijkheid kan wel wat gesleuteld worden.

@NovaXprss ik zou inderdaad eerst de drivers in duiken en zorgen dat die helemaal up to date zijn. Daarnaast even checken of er naast de Windows bluetoothbeheer, niet een of ander merk-specifieke bluetooth manager geinstalleerd is die roet in het eten gooit. Dat is een beetje a-la Windows XP tijdperk, maar je weet het nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovaXprss
@Anoniem: 472287 Bedankt voor je reactie. De drivers zijn up to date. De enige software die eventueel bluetooth functies kan beïnvloeden is Logitech Options. Om de Flow functie te kunnen gebruiken moeten beide computers elkaar herkennen maar als ik het goed heb begrepen herkennen deze elkaar via de router aan het MAC adres.

Ik ga de software de-installeren en kijken wat het oplevert.

NB: Logitech Options is software waarmee o.a. een muis op 3 verschillende apparaten kan worden gebruikt waarmee bijvoorbeeld de cursor naadloos van het ene beeldscherm naar het andere gaat en op één PC iets gekopieerd kan worden en in één moeite door geplakt op een andere PC. De muis is met Bluetooth verbonden maar heeft de software niet nodig om op de afzonderlijke apparaten te kunnen functioneren. De software is uitsluitend nodig voor de Flow functie.

[ Voor 37% gewijzigd door NovaXprss op 06-02-2022 06:05 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NovaXprss
@MAX3400 Het spijt me voor je dat de logica van correct Nederlands je ontgaat. Wat je ook nog steeds lijkt te ontgaan is het onderwerp van mijn vraag. Niet de helft van de door jouw gequote zin is waar maar de hele zin, dat is nu net het probleem.

Opvallend dat het volgens jouw ontbreken van logica in mijn antwoord op jouw post maakt dat je mijn initiële post niet begrijpt, over logica gesproken...

Misschien kun je meer meer plaatjes dan met tekst. Dit is de functie waar ik het over heb:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z7yPjhNytrmUMfolg9-NakRcSXU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/L7pViET7MQlTgTQgHlRUqTaA.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovaXprss
@Anoniem: 472287 Het was inderdaad de Logitech software die het probleem veroorzaakte. Deze software is helaas wel nodig voor volledig gebruik van de mogelijkheden van de muis.

Ik ga kijken of muis (en keyboard) met de USB ontvangers net zo gaan functioneren als via Bluetooth (als het goed is wel) dan kan BT volledig uit wanneer ik mijn hoofdtelefoon niet gebruik, terug naar een bedrade hoofdtelefoonaansluiting zie ik niet zitten.

Bedankt voor je antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

NovaXprss schreef op zondag 6 februari 2022 @ 07:59:
@Anoniem: 472287 Het was inderdaad de Logitech software die het probleem veroorzaakte. Deze software is helaas wel nodig voor volledig gebruik van de mogelijkheden van de muis.

Ik ga kijken of muis (en keyboard) met de USB ontvangers net zo gaan functioneren als via Bluetooth (als het goed is wel) dan kan BT volledig uit wanneer ik mijn hoofdtelefoon niet gebruik, terug naar een bedrade hoofdtelefoonaansluiting zie ik niet zitten.

Bedankt voor je antwoord
Mooi dat de dader in ieder geval gevonden is. Wellicht dat er met een tocht door Google oplossingen voor dit specifieke probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovaXprss
@Anoniem: 472287 De Flow functie blijkt beter te werken met de meegeleverde USB ontvangers. Minder lag meer controle, zowel tussen de Windows systemen als tussen Windows en MacOS. Daar offer ik graag twee USB poorten aan op.

Op mijn Elitebook kan ik de bluetooth permanent uit houden en deze gebruiken voor fraude gevoelige zaken. De Mac OS11/Bootcamp Win10 uitsluitend gebruiken voor media en games en BT alleen aan als ik de hoofdtelefoon gebruik. Dit verschilt weinig van hoe ik beide machines al gebruikte.

Ik denk dat dat veilig genoeg gaat zijn. In dit geval is het probleem omzeilen een prima oplossing...
Pagina: 1