Toon posts:

‘Slang’ onder pvcvloer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• juuulv3
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 23-12-2022
Mijn vraag
Wij hebben nu ongeveer 1 jaar deze vloer en sinds een aantal dagen zien wij een soort slang onder de vloer. Ik voel de bult wanneer ik er met de hand overheen ga en het lijkt erop dat er iets om hoog drukt omdat er ook een kier tussen de pvc stukken zit. Weet iemand wat dit kan zijn? We hebben vloerverwarming maar zo lopen de sleuven niet.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Het is gelegd op een systeem vloer met daarop fermacell platen. In deze platen zijn de sleuven gefreesd en dichtgemaakt met europol.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb hier helaas niks over kunnen vinden.

Alle reacties

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bijzonder, heb je geen foto van voor/tijdens het leggen van de vloer zodat je kan zien of er toch niet iets loopt op die plek met die vorm?

• Knappel
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 09:26
Is het klik of plak pvc? Kan zijn dat de ondervloer is gaan werken of zo maar ziet er wel bijzonder uit.

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:59

Ligone

Moeha!

Daar ga je idd nie veel over vinden, denk dat je een vrij unieke situatie hebt nu 🤪

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-02 21:16

DjVe

Hatsaflats!

Flexbuis voor elektra/cai/utp?

[Voor 15% gewijzigd door DjVe op 05-02-2022 19:12]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:34

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Waterleiding keukenblok?
Cv leiding?

Even de vloerenboer contacten?

Wise enough to play the fool

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 19-08-2022
Lijkt op een pvc buis of vloerverwarmingsbuis die komt bovendrijven. Met een warmtebeeldcamera zou je dat snel kunnen zien.

• juuulv3
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 23-12-2022
Dank voor jullie reactie! Het is plak pvc. Er lopen geen waterleidingen of stroom kabels, enkel vloerverwarmingsbuizen. Hoe kan het dat er een stuk leiding boven kan drijven?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-02 22:02

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Als ik naar je 2e foto kijk, dan lijkt het wel of er een knik in je vloer zit, wat zou betekenen dat 1 van de 2 kanten niet (meer) waterpas is en afloopt. Het zou raar zijn, maar het oogt wel een beetje zo.

Alles kan stuk.
Goedkoop SHOUTcast stream hosting? Snel online, geen setup kosten. www.digiplay.nl

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Bij plak pvc moet loshalen van 1 vloerdeel toch vrij eenvoudig gaan?

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Japidoff
  • Laatst online: 04-02 16:17
Makkelijk schreef op zondag 6 februari 2022 @ 01:53:
Bij plak pvc moet loshalen van 1 vloerdeel toch vrij eenvoudig gaan?
nope, groot risoco dat je de ondergrond beschadigd (als het gelijmd is...) als het van die zelfklevende is, valt het misschien nog mee...

het linker deel lijk aardig recht, en daarna lijkt hij af te buigen, klopt dat?

hoe loopt de "rand" door de ruimte heen? zou je eens een plattegrondje kunnen schetsen?

en zelf gelegd? of laten doen?

en als je het hebt laten doen, systeemvloer en pvc door hetzelfde bedrijf?

sowieso handig om je leverancier(s) hiervan op de hoogte te brengen!

en ik denk dat je eurocol bedoelt? welk product dan?

wat is het merk/type van de pvc vloer?
merk en type van de systeemvloer?

[Voor 8% gewijzigd door Japidoff op 06-02-2022 03:29]

gang is alles

• Koptelefoontje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-02 21:11
Japidoff schreef op zondag 6 februari 2022 @ 03:26:
[...]

nope, groot risoco dat je de ondergrond beschadigd (als het gelijmd is...) als het van die zelfklevende is, valt het misschien nog mee...
Volgens mijn vloerenlegger kon je het betreffende stuk gewoon opwarmen tot de lijm zacht is en dan zonder schade verwijderen/vervangen.

• Japidoff
Koptelefoontje schreef op zondag 6 februari 2022 @ 07:54:
[...]

Volgens mijn vloerenlegger kon je het betreffende stuk gewoon opwarmen tot de lijm zacht is en dan zonder schade verwijderen/vervangen.
ja, dat klinkt inderdaad heel makkelijk! heb je het wel eens geprobeerd?

@juuulv3 mocht je het zelf willen proberen, misschien handig ff te oefenen op een plekje uit zicht...

gang is alles

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Koptelefoontje schreef op zondag 6 februari 2022 @ 07:54:
[...]

Als tip kreeg ik mee om dat opwarmen te doen met een goede haardroger.
Heb het zelf nooit nodig gehad, gelukkig

[Voor 7% gewijzigd door Pietervs op 06-02-2022 12:26]

Pvoutput Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik zou eens kijken hoe de vloer nu is kwa waterpas zijn... Zou ook een breuklijn kunnen zijn...

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:47
Wat bedoel je met "vlak PVC"? Zijn het elementen, zoals laminaat, of op een rol?

Als het elementen zijn, zou het kunnen dat je gewerkt hebt tot tegen de muur en dat deze nu uitzetten en geen ruimte onder de plinten hebben.

• Koptelefoontje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-02 21:11
Japidoff schreef op zondag 6 februari 2022 @ 11:05:
[...]

ja, dat klinkt inderdaad heel makkelijk! heb je het wel eens geprobeerd?

@juuulv3 mocht je het zelf willen proberen, misschien handig ff te oefenen op een plekje uit zicht...
Nooit geprobeerd, inderdaad geen idee hoe makkelijk dit is! Maar als ik jouw reactie zo lees dan valt dat dus tegen?

• balfnl
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12:12
Wij hebben al een paar keer delen van onze gelijmde pvc vloer laten vervangen en het loshalen van de geplakte delen leek inderdaad heel makkelijk te gaan. Gewoon iets van een föhn erop en gaan.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:31
balfnl schreef op zondag 6 februari 2022 @ 14:39:
Wij hebben al een paar keer delen van onze gelijmde pvc vloer laten vervangen en het loshalen van de geplakte delen leek inderdaad heel makkelijk te gaan. Gewoon iets van een föhn erop en gaan.
Klopt hier ook... gewoon met een verwarmer opwarmen en je haalt het er zo uit!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 19-08-2022
Japidoff schreef op zondag 6 februari 2022 @ 03:26:
[...]

het linker deel lijk aardig recht, en daarna lijkt hij af te buigen, klopt dat?

hoe loopt de "rand" door de ruimte heen? zou je eens een plattegrondje kunnen schetsen?

en zelf gelegd? of laten doen?

en als je het hebt laten doen, systeemvloer en pvc door hetzelfde bedrijf?

sowieso handig om je leverancier(s) hiervan op de hoogte te brengen!

en ik denk dat je eurocol bedoelt? welk product dan?

wat is het merk/type van de pvc vloer?
merk en type van de systeemvloer?
Kun je gewoon los föhnen zo’n strook.

• Japidoff
nou goed, het kan dus met een beetje mazzel blijkbaar goed.

ik heb serieus bij mij in de keuken een stukje egalisatie kunnen repareren, en een vloerenlegger die dezelfde ervaring heeft..

maargoed, met 3 of 4 tegen 1 ;) , zou het dus best een goeie optie kunnen zijn..

nu nog hopen dat de TS nog terugkomt om misschien wat vragen te beantwoorden of de oplossing terug te koppelen!

gang is alles

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:31
Japidoff schreef op zondag 6 februari 2022 @ 17:11:
nou goed, het kan dus met een beetje mazzel blijkbaar goed.

ik heb serieus bij mij in de keuken een stukje egalisatie kunnen repareren, en een vloerenlegger die dezelfde ervaring heeft..

maargoed, met 3 of 4 tegen 1 ;) , zou het dus best een goeie optie kunnen zijn..

nu nog hopen dat de TS nog terugkomt om misschien wat vragen te beantwoorden of de oplossing terug te koppelen!
Ja kan altijd gebeuren, was wss de vloer niet goed schoon waardoor de egaline niet super hecht.. maar dat kan je repareren en weer plakken dan.. tis sowieso een stak makkelijker dan met klik, daar mag je de helft eruit halen :)

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:48
Is dit niet gewoon een veeg met de lijm die te snel gedroogd is en je daardoor iets hoogteverschil hebt? Al lijkt me dat ook wel weer onwaarschijnlijk gezien hoe lang de vloeren boer bij mij de tijd nam voordat hij daadwerkelijk ging plakken. Maar qua "veeg" beweging met de lijm zou 't best kunnen.

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - Apple Watch 42mm Series 7 - MacBook Pro 13" 2020 – LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:27

TommyGun

Stik er maar in!

Strijklicht is killing. Wij hebben her en der ook 'golvende' verschillen (enigszins voelbaar) maar dat is al vanaf dag 1 en komt idd hoogstwaarschijnlijk door de lijm (c.q. manier van aanbrengen / drogen). Wel gek dat dit nu ineens bij jullie opspeelt?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee